Identifying Data 2019/20
Subject (*) Automation II Code 770G01037
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Piñon Pazos, Andres Jose
E-mail
andres.pinon@udc.es
Lecturers
Piñon Pazos, Andres Jose
Vega Vega, Rafael Alejandro
E-mail
andres.pinon@udc.es
rafael.alejandro.vega.vega@udc.es
Web
General description Esta materia é a continuación da materia Automatización I, onde se presentan os fundamentos da automatización de sistemas industriais. Preténdese que o alumno profunde nos distintos aspectos que rodean os sistemas de automatización nas distintas vertentes dos mesmos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial.
A2 Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos.
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
A31 Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial.
A32 Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados.
A33 Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
B8 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
B9 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
B10 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
B11 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
B12 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C5 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñece as tecnoloxías e instalacións industriais automatizadas. A1
A2
A3
A4
A5
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B12
C4
Manexa a documentación propia dun proxecto de automatización A1
A2
A3
A4
A5
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
C6
C7
Coñece a normativa de seguridade e normas aplicables en sistemas Automatizados. A1
A2
A3
A4
A5
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
C6
C7
Coñece e aplica as comunicacións industriais e os buses de campo na automatización de procesos A1
A2
A3
A4
A5
A31
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
Programa os sistemas de supervisión en sistemas de automatización A1
A2
A3
A4
A5
A31
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C5
C6
Coñece as técnicas de automatización de control de edificios A1
A2
A3
A4
A5
A30
A31
A34
B1
B2
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
Coñece os principios fundamentais da robótica. A3
A4
A5
A30
A31
A32
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B6
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C5
C7

Contents
Topic Sub-topic
Documentación e fases dun proxecto de automatización.
Ciclo de funcionamiento do plc
Módulos especiais
Programación nas linguaxes ST, FBD, e IL
Programación de DFB
Diagramas de proceso e instrumentación
Normativa aplicable á automatización industrial.
Normativas aplicables.
Normativa ATEX
Comunicacións industriais. Buses de campo Comunicacións industriais
Asi, Profibus, Profinet
Modbus-TCP Can-Open.
Elementos de explotación de planta. Sistemas SCADA. Fabricación integrada por computador
Sistemas de Automatización
Pantallas de explotación
Scadas, Vijeo
Xestión da seguridade en máquinas. Introducción ós sistemas de seguridade
Aplicación da automatización ao control en edificios. Introducción á Domótica
Sistemas domóticos
Introducción á Robótica Introducción á Robótica Industrial

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A30 A31 A32 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C3 C4 C6 C7 21 30 51
Problem solving A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 21 42 63
Laboratory practice A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 C5 9 10 19
Mixed objective/subjective test A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B5 B6 C1 C2 6 10 16
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Nestas sesións ademais se intercalarán exemplos para facilitar a comprensión dos conceptos.
Problem solving Proporanse exercicios ou problemas para solución individual e/ou grupal a partir dos contidos traballados nas sesións maxistrais.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Mixed objective/subjective test Proba que consiste nun exame que poderá conter tanto cuestiones tipo test, cuestións teóricas, prácticas ou teorico-prácticas de resposta curta, e problemas sobre os temas traballados na materia

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
No caso de que o alumno necesite algunha aclaración adicional ás das clases teóricas ou prácticas terá dispoñibles as horas de tutorias para liquidar as dúbidas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B5 B6 C1 C2 Corresponderá ben a unha proba de avaliación ao final do cuadrimestre, ben a probas repartidas ao longo do cuadrimestre, que englobarán todos os aspectos da materia tanto teóricos como prácticos e de resolución de problemas.
Poderá incluír probas tipo test teórico/prácticos, cuestións teórico/prácticas, preguntas teóricas e resolución de problemas.
70
Laboratory practice A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 C5 A realización das prácticas de laboratorio é Obrigatoria.
Ademais valorarase o seu aproveitamento, en aspectos como o traballo persoal, actitude, implicación...e a resolución rápida e óptima dos distintos exercicios expostos.
Se un Alumno non fai todas as prácticas da Materia ou se a nota obtida nesta metodoloxía é menor de 10 puntos, a Materia terá unha cualificación de "Suspenso".
20
Problem solving A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 Proporase ao longo do desenvolvemento da materia un ou varios exercicios que deberá resolver o alumno e cuxa cualificación computará na avaliación final da materia. 10
 
Assessment comments

-No exame correspondente á segunda oportunidade realizarase unicamente a proba mixta coa súa puntuación correspondente, á que se lle sumarán os puntos correspondentes das outras probas.

-Para aprobar a Materia é necesario aprobar as dúas partes diferenciadas da Proba Mixta:

a Parte Teórica e a Parte Practica

- A nota final obterase sumando as cualificacións das distintas metodoloxías expostas no apartado de "Avaliación", sempre que se cumpran as seguintes condicións:

Realizar e aprobar as prácticas de laboratorio.

Aprobar as dúas partes da proba mixta.

- No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será a nota da proba mixta ponderada de maneira que se obteña como máximo un catro.

-Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, esixiráselle polo menos un 5 sobre 7 (é dicir, un 7.14 sobre 10) na proba mixta (aprobando a parte teórica e a parte práctica da mesma) e despois un exame das prácticas.

-As notas da Avaliación continua terán unha validez de 2 cursos, é dicir, o curso en que o Alumno a realiza e o curso seguinte. Pasados estes 2 cursos, o Alumno terá que volver realizar o conxunto da Avaliación continua.


Sources of information
Basic Balcells Sendra, Josep (1997). Autómatas programables. Barcelona
Castro Alonso (2007). Comunicaciones Industriales. Madrid
Huidobro Moya (2004). Domótica: Edificios Inteligentes.
Barrientos Cruz,Antonio (2007). Fundamentos de Robótica. Madrid
Piedrafita Moreno, Ramón (2003). Ingeniería de la automatización Industrial. Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Calculus/770G01001
Physics I/770G01003
Linear Algebra/770G01006
Physics II/770G01007
Fundamentals of Electricity/770G01013
Automatic Control Systems/770G01017
Fundamentals of Electronic Circuits/770G01018
Analog Electronics/770G01022
Digital Electronics/770G01023
Automation I/770G01024
Electronic Instrumentation I/770G01027

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Electronic Instrumentation II/770G01039

Other comments

-“Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido e cumplir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

            A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:

              •  Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático

             •  Se realizará a través de Moodle, en formato dixital sin necesidad de imprimirlos

             •  En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se emplearán plásticos

                 -      Se realizarán impresiones a doble cara.

                 -      Se empleará papel reciclado.

                 -      Se evitará a impresión de borradores.

     • Débese facer un uso sostenible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.