Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A31 |
Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial. |
A32 |
Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados. |
A33 |
Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
B8 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio. |
B9 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio. |
B10 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética. |
B11 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado. |
B12 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñece as tecnoloxías e instalacións industriais automatizadas. |
A1 A2 A3 A4 A5 A31 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12
|
C4
|
Manexa a documentación propia dun proxecto de automatización |
A1 A2 A3 A4 A5 A31 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C5 C6 C7
|
Coñece a normativa de seguridade e normas aplicables en sistemas Automatizados. |
A1 A2 A3 A4 A5 A31 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C5 C6 C7
|
Coñece e aplica as comunicacións industriais e os buses de campo na automatización de procesos |
A1 A2 A3 A4 A5 A31 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C5
|
Programa os sistemas de supervisión en sistemas de automatización |
A1 A2 A3 A4 A5 A31 A33
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C5 C6
|
Coñece as técnicas de automatización de control de edificios |
A1 A2 A3 A4 A5 A30 A31 A34
|
B1 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C5
|
Coñece os principios fundamentais da robótica. |
A3 A4 A5 A30 A31 A32 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C5 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Documentación e fases dun proxecto de automatización.
|
Ciclo de funcionamiento do plc
Módulos especiais
Programación nas linguaxes ST, FBD, e IL
Programación de DFB
Diagramas de proceso e instrumentación |
Normativa aplicable á automatización industrial.
|
Normativas aplicables.
Normativa ATEX |
Comunicacións industriais. Buses de campo |
Comunicacións industriais
Asi, Profibus, Profinet
Modbus-TCP Can-Open. |
Elementos de explotación de planta. Sistemas SCADA. |
Fabricación integrada por computador
Sistemas de Automatización
Pantallas de explotación
Scadas, Vijeo |
Xestión da seguridade en máquinas. |
Introducción ós sistemas de seguridade
|
Aplicación da automatización ao control en edificios. |
Introducción á Domótica
Sistemas domóticos |
Introducción á Robótica |
Introducción á Robótica Industrial
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A30 A31 A32 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C3 C4 C6 C7 |
21 |
30 |
51 |
Problem solving |
A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 |
21 |
42 |
63 |
Laboratory practice |
A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 C5 |
9 |
10 |
19 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B5 B6 C1 C2 |
6 |
10 |
16 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Nestas sesións ademais se intercalarán exemplos para facilitar a comprensión dos conceptos. |
Problem solving |
Proporanse exercicios ou problemas para solución individual e/ou grupal a partir dos contidos traballados nas sesións maxistrais. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que consiste nun exame que poderá conter tanto cuestiones tipo test, cuestións teóricas, prácticas ou teorico-prácticas de resposta curta, e problemas sobre os temas traballados na materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
No caso de que o alumno necesite algunha aclaración adicional ás das clases teóricas ou prácticas terá dispoñibles as horas de tutorias para liquidar as dúbidas |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B5 B6 C1 C2 |
Corresponderá ben a unha proba de avaliación ao final do cuadrimestre, ben a probas repartidas ao longo do cuadrimestre, que englobarán todos os aspectos da materia tanto teóricos como prácticos e de resolución de problemas.
Poderá incluír probas tipo test teórico/prácticos, cuestións teórico/prácticas, preguntas teóricas e resolución de problemas. |
70 |
Laboratory practice |
A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 C5 |
A realización das prácticas de laboratorio é Obrigatoria.
Ademais valorarase o seu aproveitamento, en aspectos como o traballo persoal, actitude, implicación...e a resolución rápida e óptima dos distintos exercicios expostos.
Se un Alumno non fai todas as prácticas da Materia ou se a nota obtida nesta metodoloxía é menor de 10 puntos, a Materia terá unha cualificación de "Suspenso". |
20 |
Problem solving |
A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 |
Proporase ao longo do desenvolvemento da materia un ou varios exercicios que deberá resolver o alumno e cuxa cualificación computará na avaliación final da materia. |
10 |
|
Assessment comments |
-No exame correspondente á segunda oportunidade realizarase unicamente a proba mixta coa súa puntuación correspondente, á que se lle sumarán os puntos correspondentes das outras probas. -Para aprobar a Materia é necesario aprobar as dúas partes diferenciadas da Proba Mixta: a Parte Teórica e a Parte Practica
- A nota final obterase sumando as cualificacións das distintas metodoloxías expostas no apartado de "Avaliación", sempre que se cumpran as seguintes condicións: Realizar e aprobar as prácticas de laboratorio.
Aprobar as dúas partes da proba mixta.
- No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será a nota da proba mixta ponderada de maneira que se obteña como máximo un catro. -Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, esixiráselle polo menos un 5 sobre 7 (é dicir, un 7.14 sobre 10) na proba mixta (aprobando a parte teórica e a parte práctica da mesma) e despois un exame das prácticas. -As notas da Avaliación continua terán unha validez de 2 cursos, é dicir, o curso en que o Alumno a realiza e o curso seguinte. Pasados estes 2 cursos, o Alumno terá que volver realizar o conxunto da Avaliación continua.
|
Sources of information |
Basic
|
Balcells Sendra, Josep (1997). Autómatas programables. Barcelona
Castro Alonso (2007). Comunicaciones Industriales. Madrid
Huidobro Moya (2004). Domótica: Edificios Inteligentes.
Barrientos Cruz,Antonio (2007). Fundamentos de Robótica. Madrid
Piedrafita Moreno, Ramón (2003). Ingeniería de la automatización Industrial. Madrid |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Linear Algebra/770G01006 | Physics II/770G01007 | Fundamentals of Electricity/770G01013 | Automatic Control Systems/770G01017 | Fundamentals of Electronic Circuits/770G01018 | Analog Electronics/770G01022 | Digital Electronics/770G01023 | Automation I/770G01024 | Electronic Instrumentation I/770G01027 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Electronic Instrumentation II/770G01039 |
|
Other comments |
-“Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido e cumplir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: • Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático • Se realizará a través de Moodle, en formato dixital sin necesidad de imprimirlos • En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se emplearán plásticos - Se realizarán impresiones a doble cara. - Se empleará papel reciclado. - Se evitará a impresión de borradores. • Débese facer un uso sostenible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|