Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Automatización II Código 770G01037
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Piñon Pazos, Andres Jose
Correo electrónico
andres.pinon@udc.es
Profesorado
Piñon Pazos, Andres Jose
Vega Vega, Rafael Alejandro
Correo electrónico
andres.pinon@udc.es
rafael.alejandro.vega.vega@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia é a continuación da materia Automatización I, onde se presentan os fundamentos da automatización de sistemas industriais. Preténdese que o alumno profunde nos distintos aspectos que rodean os sistemas de automatización nas distintas vertentes dos mesmos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non haberá modificación nos contidos.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Manteranse as metodoloxías adaptandoas á modalidade non presencial.
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A atención personalizada ao alumno realizarase a distancia mediante úsoo de correo electrónico, videoconrferencia con Microsoft Teams e Moodle:
Correo electrónico: Diariamente para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
Moodle: Diariamente segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de "foros temáticos asociados aos módulos" da materia, para formular as consultas necesarias.
Teams: sesións de videoconferencia (ou chat) baixo demanda para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia.
4. Modificacións na avaliación
Non se modifican as metodoloxías de avaliación. Adaptaranse ao formato non presencial.
*Observacións de avaliación:
Manteñense as da guía docente
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial.
A2 Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos.
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
A31 Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial.
A32 Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados.
A33 Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
B8 CB1 - Que os estudantes demostraron posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e normalmente atópase a un nivel que, aínda que está soportado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecemento procedente da vangarda do seu campo de estudo.
B9 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as habilidades que se adoitan demostrar mediante a elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B10 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para facer xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións sociais, científicas ou éticas relevantes.
B11 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado.
B12 CB5 - Que os estudantes desenvolvan esas habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C5 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñece as tecnoloxías e instalacións industriais automatizadas. A1
A2
A3
A4
A5
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B12
C4
Manexa a documentación propia dun proxecto de automatización A1
A2
A3
A4
A5
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
C6
C7
Coñece a normativa de seguridade e normas aplicables en sistemas Automatizados. A1
A2
A3
A4
A5
A31
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
C6
C7
Coñece e aplica as comunicacións industriais e os buses de campo na automatización de procesos A1
A2
A3
A4
A5
A31
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
Programa os sistemas de supervisión en sistemas de automatización A1
A2
A3
A4
A5
A31
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C5
C6
Coñece as técnicas de automatización de control de edificios A1
A2
A3
A4
A5
A30
A31
A34
B1
B2
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C5
Coñece os principios fundamentais da robótica. A3
A4
A5
A30
A31
A32
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B6
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C5
C7

Contidos
Temas Subtemas
Documentación e fases dun proxecto de automatización.
Ciclo de funcionamiento do plc
Módulos especiais.
Cableado.
Programación nas linguaxes ST e FBD
Programación de DFB
Diagramas de proceso e instrumentación.
Normativa aplicable á automatización industrial.
Normativas aplicables.
Normativa ATEX
Comunicacións industriais. Buses de campo Comunicacións industriais
Asi, Profibus, Profinet
Modbus-TCP Can-Open.
Elementos de explotación de planta. Sistemas SCADA. Fabricación integrada por computador
Sistemas de Automatización
Pantallas de explotación
Scadas, Vijeo
Xestión da seguridade en máquinas. Introducción ós sistemas de seguridade
Aplicación da automatización ao control en edificios. Introducción á Domótica
Sistemas domóticos
Introducción á Robótica Introducción á Robótica Industrial

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A30 A31 A32 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C3 C4 C6 C7 21 30 51
Traballos tutelados A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 0 34 34
Prácticas de laboratorio A34 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C5 30 30 60
Proba mixta A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B5 B6 C1 C2 4 0 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Nestas sesións ademais se intercalarán exemplos para facilitar a comprensión dos conceptos.
Traballos tutelados Proporase a realización de exercicios, problemas ou traballos para solución individual e/ou grupal a partir dos contidos traballados nas sesións maxistrais, nas sesión prácticas e a partires dos materiais para autoaprendizaxe suministrados.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Proba mixta Proba que consiste nun exame que poderá conter tanto cuestiones tipo test, cuestións teóricas, prácticas ou teorico-prácticas de resposta curta, e problemas sobre os temas traballados na materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
No caso de que o alumno necesite algunha aclaración adicional ás das clases teóricas ou prácticas terá dispoñibles as horas de tutorias para liquidar as dúbidas. Esta atención poderase levar a cabo tanto de xeito presencial coma a través da plataforma Teams

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B5 B6 C1 C2 Corresponderá ben a unha proba de avaliación ao final do cuadrimestre, ben a probas repartidas ao longo do cuadrimestre, que englobarán todos os aspectos da materia tanto teóricos como prácticos e de resolución de problemas.
Poderá incluír probas tipo test teórico/prácticos, cuestións teórico/prácticas, preguntas teóricas e resolución de problemas.
70
Prácticas de laboratorio A34 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C5 A realización das prácticas de laboratorio é Obrigatoria.
Ademais valorarase o seu aproveitamento, en aspectos como o traballo persoal, actitude, implicación...e a resolución rápida e óptima dos distintos exercicios expostos.
Se un Alumno non fai todas as prácticas da Materia ou se a nota obtida nesta metodoloxía é menor de 10 puntos, a Materia terá unha cualificación de "Suspenso".
10
Traballos tutelados A3 A4 A31 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 Proporase ao longo do desenvolvemento da materia un proxecto ou varios exercicios que deberá resolver o alumno e cuxa cualificación computará na avaliación final da materia. A evaluación dos mesmos poderá contemplar a exposición en público. 20
 
Observacións avaliación

-No exame correspondente á segunda oportunidade realizarase unicamente a proba mixta coa súa puntuación correspondente, á que se lle sumarán os puntos correspondentes das outras probas.

-Para aprobar a Materia é necesario aprobar as dúas partes diferenciadas da Proba Mixta:

a Parte Teórica e a Parte Practica

- A nota final obterase sumando as cualificacións das distintas metodoloxías expostas no apartado de "Avaliación", sempre que se cumpran as seguintes condicións:

Realizar e aprobar as prácticas de laboratorio.

Aprobar as dúas partes da proba mixta.

- No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será a nota da proba mixta ponderada de maneira que se obteña como máximo un catro.

-Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia, terá que realizar unha proba adicional para demostrar as competencias non evaluadas de xeito presencial.

En función da envergadura do traballo tutelado poderáse incrementar o peso desta metodoloxía ate o 40% que se decrementará da metodoloxía "Proba obxetiva".


Fontes de información
Bibliografía básica Balcells Sendra, Josep (1997). Autómatas programables. Barcelona
Castro Alonso (2007). Comunicaciones Industriales. Madrid
Huidobro Moya (2004). Domótica: Edificios Inteligentes.
Barrientos Cruz,Antonio (2007). Fundamentos de Robótica. Madrid
Piedrafita Moreno, Ramón (2003). Ingeniería de la automatización Industrial. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo/770G01001
Física I/770G01003
Alxebra/770G01006
Fisíca II/770G01007
Fundamentos de Electricidade/770G01013
Fundamentos de Automática/770G01017
Fundamentos de Electrónica/770G01018
Electrónica Analóxica/770G01022
Electrónica Dixital/770G01023
Automatización I/770G01024
Instrumentación Electrónica I/770G01027

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Instrumentación Electrónica II/770G01039

Observacións

-“Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido e cumplir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

            A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:

              •  Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático

             •  Se realizará a través de Moodle, en formato dixital sin necesidad de imprimirlos

             •  En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se emplearán plásticos

                 -      Se realizarán impresiones a doble cara.

                 -      Se empleará papel reciclado.

                 -      Se evitará a impresión de borradores.

     • Débese facer un uso sostenible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías