Identifying Data 2017/18
Subject (*) Electronic Instrumentation II Code 770G01039
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Piñon Pazos, Andres Jose
E-mail
andres.pinon@udc.es
Lecturers
Piñon Pazos, Andres Jose
E-mail
andres.pinon@udc.es
Web
General description Nesta materia preséntanse as distintas arquitecturas dos sistemas de adquisición de datos tanto para a súa selección como para a súa programación. O alumno deberá adquirir a capacidade para seleccionar o sistema de adquisición de datos máis adecuado para unha determinada aplicación. Así mesmo será capaz de programar e deseñar sistemas de instrumentación.
Tamén se presentasen os principios básicos do filtrado dixital do sinal.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
A33 Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñece as arquitecturas típicas e deseña sistemas de adquisición de datos. A3
A4
A29
A30
A33
B1
B4
B5
B6
C3
Deseña e programa sistemas de instrumentación para a realización de probas automáticas. A3
A4
A29
A30
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C3
Caracteriza os sinais e os sistemas de tempo discreto no dominio temporal e frecuencial. A3
A4
A29
A30
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C3
É capaz de deseñar e implementar filtros dixitais IIR e FIR en base a unhas especificacións. A3
A4
A29
A30
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3

Contents
Topic Sub-topic
Deseño e selección de sistemas de adquisición de datos.
Muestreo de señais analóxicas. Interpolación e diezmado. Filtrado dixital. Aplicacions.
Deseño de filtros dixitales IIR y FIR. Especificacions, implementación e aplicacions.
Implementación de sistemas de instrumentación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A3 A4 A29 A30 A33 A34 B2 B4 B5 B6 B7 C3 21 31.5 52.5
Supervised projects A3 A4 A29 A30 A33 A34 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C3 6 16 22
Mixed objective/subjective test A29 A30 A33 A34 B1 B4 B5 C3 4 8 12
Guest lecture / keynote speech A3 A4 A29 A30 A33 A34 B3 B4 B5 B6 21 42 63
 
Personalized attention 0.5 0 0.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Supervised projects Metodoloxía consistente na realización dun deseño baseado nunhas especificacións, e que será guiado polo profesor.
Mixed objective/subjective test Proba consistente nun exame que poderá conter tanto cuestiones tipo test, cuestións teóricas, prácticas ou teórico-prácticas de resposta curta, e problemas sobre os temas traballados na materia.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Nestas sesións ademais se intercalarán exemplos para facilitar a comprensión dos conceptos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O alumno deberá de ir mostrando o desenrolo do traballo tutelado proposto, así como as distintas decisions tomadas o longo do traballo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A3 A4 A29 A30 A33 A34 B2 B4 B5 B6 B7 C3 Cualificarase o desenvolvemento, con autonomía, dos exercicios e problemas expostos 30
Supervised projects A3 A4 A29 A30 A33 A34 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C3 Proporanse ao lago do curso algún traballo cunhas especificacións determinadas. Cualificarase o desenvolvemento dos devanditos traballos. 30
Mixed objective/subjective test A29 A30 A33 A34 B1 B4 B5 C3 Proba consistente na realización dunha proba escrita que pode conter test, cuestións teórico-prácticas ou problemas. 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Proakis, John G (2007). Tratamiento digital de señales. Madrid
Pallás Areny, Ramón (1993). Adquisición y distribución de señales. Barcelona
Riu Costa, Pere (1995). Sistemas de instrumentación. Barcelona

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Analog Electronics/770G01022
Digital Electronics/770G01023
Electronic Instrumentation I/770G01027
Control Engineering/770G01028

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.