Identifying Data 2016/17
Subject (*) Deseño de Equipos Electrónicos Code 770G01040
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Rivas Rodriguez, Juan Manuel
E-mail
m.rivas@udc.es
Lecturers
Rivas Rodriguez, Juan Manuel
E-mail
m.rivas@udc.es
Web
General description Esta asignatura capacita a alumno para el diseño final de equipos electrónicos, incluyendo la selección de materiales, diseño de las placas de circuito impreso, proceso de montaje y el de verificación final.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñece todo o proceso de fabricación de equipos electrónicos. A5
C3
Deseña circuítos impresos atendendo ás súas características eléctricas, electrónicas, mecánicas e térmicas. A30
A34
B7
Recoñece e selecciona os distintos tipos de encapsulados de compoñentes electrónicos. A3
A4
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C3
Coñece o proceso de fabricación, montaxe e proba de equipos electrónicos. A1
A3
A37
B5
Coñece os límites de emisións electromagnéticas permitidos, como determinalos e minimizalos. A4
A5
B4
B5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Introducción ao deseño de equipos electrónicos Introducción.
Fases do deseño.
Tema 2: Deseño de circuitos impresos Tipos de substratos.
Tipos de capas.
Circuitos multicapa.
Tema 3: Familias de componentes electrónicos. Encapsulados Componentes de inserción (THD).
Componentes de montaxe superficial (SMD)
Tema 4:Montaxe automatizado e soldadura. Soldadura por onda.
Soldadura por refluxo.
Outros tipos de soldadura.
Tema 5: Sistemas de verificación e proba. Procesos manuais.
Procesos automatizados.
Tema 6: Normativas e regulacións en equipos electrónicos. Normativa legal.
Compatibilidade electromagnética.
Sistemas de calidade.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A4 A5 B2 B3 B4 B6 8 11 19
Laboratory practice A1 A3 A3 A4 A29 A30 A34 A37 B5 B1 B5 B7 C3 12 26 38
Field trip A3 B5 5 0 5
Guest lecture / keynote speech A7 A12 A15 A16 A20 A23 C6 C7 10 0 10
Supervised projects A1 A3 A4 A7 A36 A37 B1 B3 B5 B6 C6 C3 17 38 55
Document analysis A37 B1 B6 C7 C6 8 10 18
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Estudaranse un ou varios casos de equipos comerciais no que respecta o seu proceso de fabricación,
Laboratory practice Deseñaranse un ou varios circuitos electrónicos.
Field trip Visita presencial ou virtual a unha pranta de fabricación e/o montaxe de circuitos impresos.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral e mediante do uso de medios audiovisuais, realizando preguntas ós estudantes.

Supervised projects Deberán ser realizados de forma individual por cada alumno.
Document analysis Utilización das ferramentas actuais para a localización, documentación e adquisición de componentes eletrónicos.

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Supervised projects
Case study
Document analysis
Description
Levarase a cabo durante os talleres e traballos tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A3 A3 A4 A29 A30 A34 A37 B5 B1 B5 B7 C3 Traballo práctico en grupo, de deseño e fabricación de circuitos. 40
Supervised projects A1 A3 A4 A7 A36 A37 B1 B3 B5 B6 C6 C3 Traballo por escrito, realizado de forma individual. 30
Document analysis A37 B1 B6 C7 C6 Traballo a realizar na aula e donde se deberá entregar un pequeno resumen dos resultados. 30
 
Assessment comments

Esta asignatura no ten proba obxetiva. Se debe superar reralizando os traballos arriba indicados. Será obligatoria a participación, e obtener en cada traballo un mínimo do 40% da nota máxima.


Sources of information
Basic Ronald A. Reis (1999). Electronic Project Design and Fabrication. Prentice Hall
Varios fabricantes (varios). Hojas de características de distintos componentes.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Oficina Técnica/770G01035
Electrónica Analóxica/770G01022
Electrónica Dixital/770G01023
Instrumentación Electrónica I/770G01027
Debuxo Industrial e CAD/770G01029

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.