Identifying Data 2017/18
Subject (*) Industrial Robotics Code 770G01041
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Velo Sabin, Jose Maria
E-mail
jose.velo@udc.es
Lecturers
Velo Sabin, Jose Maria
E-mail
jose.velo@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
General description Esta materia está dedicada ao estudo dos robots como elementos da automatización da produción. Os robots son máquinas que integran compoñentes mecánicos, eléctricos, electrónicos e dispositivos sensoriais e de comunicacións, baixo a supervisión dun sistema informático de control en tempo real.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial.
A2 Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos.
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A10 Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría.
A16 Coñecer os fundamentos da electrónica.
A17 Coñecer os fundamentos dos automatismos e métodos de control.
A27 Coñecemento aplicado de electrónica de potencia.
A28 Coñecemento aplicado de instrumentación electrónica.
A31 Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial.
A32 Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados.
A33 Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los subsistemas de accionamiento, sensorial y de control de un robot industrial A2
A3
A4
A5
A32
A34
B1
B2
B3
B4
B5
C6
C8
Conocer los fundamentos técnicos para abordar el diseño del sistema de control y programación de un robot industrial A1
A2
A3
A5
A10
A16
A17
A27
A28
A31
A32
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B7
C3
C6
Adquiere habilidades para modelar y programar un robot industrial A3
A4
A5
A32
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
Evalúa la conveniencia y viabilidad de robotizar procesos productivos, atendiendo a aspectos económicos, de calidad y seguridad. A1
A2
A3
A4
A5
A32
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Morfoloxía: estruturas mecánicas, subsistemas sensorial e de accionamiento, ferramentas e utillajes Morfoloxía: Estrutura mecánica, transmisiónes e reductores, actuadores, sensores, sistema de control e efector final
Modelo xeométrico e cinemático directo e inverso. Problema cinemático directo.Método de Denavit - Hartember
Problema cinemático inverso.Métodos
Concepto de Jacobiana.
Control cinemático e xeración de traxectorias. Funcións do control cinemático.
Tipos de traxectorias.
Xeración de traxectorias. Interpolación
Modelado e control dinámico. Estratexias de servocontrol. Control monoarticular.
Control multiarticular.
Control adaptativo.
Control de fuerza y acomodación. Integración con sensores externos. Control de forza e impedancia
Programación de robots. Métodos de programación de robots.
Linguaxe RAPID de ABB.
Simulación e programación con RobotStudio
Selección e implantación de robots industriales. Seguridad de instalaciones robotizadas. Deseño e control dunha célula robotizada.
Criterios de selección dun robot e xustificación económica.
Seguridade en instalacións robotizadas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A32 A33 A34 C6 21 21 42
Problem solving A32 A33 A34 B1 B2 B4 B5 C3 21 42 63
Objective test A32 A33 A34 B1 B2 B5 5 15 20
Laboratory practice A24 A28 A30 A31 A33 9 14 23
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Mediante o método expositivo o profesor establecerá os fundamentos teóricos e prácticos sobre os diferentes contidos que compoñen a materia. Para estas sesións, utilizaranse medios audiovisuais e manterase un dialogo cos alumnos co obxectivo de facilitar a aprendizaxe
Problem solving Propoñeranse exercicios, problemas ou traballos, xa sexa en grupo ou de forma individual, relativos aos contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais.
Objective test Proba de evalución final, consistente en cuestións teórico-prácticas e resolución de problemas, cuxo obxectivo é comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas na materia
Laboratory practice Utilizaranse ferramentas software comerciais que permitan aos alumnos a análise, o modelado, a simulación e a programación de robots

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Laboratory practice
Description
Asociadas ás leccións maxistrais e ás sesións prácticas, os alumnos dispoñerán para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, de sesións de titorías individualizadas ou en grupos reducidos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A32 A33 A34 B1 B2 B4 B5 C3 Realización de traballos, exercicios e problemas 20
Objective test A32 A33 A34 B1 B2 B5 Proba de evalución final 50
Laboratory practice A24 A28 A30 A31 A33 Serán de asistencia obrigatoria. Valorarase a memoria entregada ao final destas e a actitude mostrada polo alumno, durante o seu desenvolvemento 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Barrientos Cruz, Antonio; Peñín Honrubia, Luis Felipe (2007). Fundamentos de Robótica. Mc Graw-Hill
Ollero Baturone, A (2001). Manipuladores y Robots móviles. Marcombo
John J, Craig (2006). Robótica.. Pearson Prentice Hall
Peter Corke (2011). Robotics, Vision and Control. Robotics, Vision and Control
Torres, F y otros (2002). Robots y Sistemas Sensoriales. Prentice Hall

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Computer Science/770G01002
Physics I/770G01003
Linear Algebra/770G01006
Physics II/770G01007
Automatic Control Systems/770G01017
Fundamentals of Electronic Circuits/770G01018
Digital Systems I/770G01026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Automation II/770G01037
Advanced Control/770G01042

Subjects that continue the syllabus
Graduation Proyect /Bachelor Thesis/770G01045

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.