Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A32 |
Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados. |
A33 |
Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
B12 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvan esas habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Comprender a importancia da robótica no ámbito da industria actual e emerxente |
A32 A33
|
B1 B2 B5 B6 B12
|
C1 C2 C5
|
Comprender los principios de funcionamiento de la robótica |
A3 A30 A32
|
B4 B7
|
|
Capacidad de emplear herramientas de simulación y programación de robots en un entorno industrial flexible y colaborativo |
A30 A32 A33
|
B3 B6 B7
|
|
Conocer y manejar sistemas autónomos inteligentes |
A30 A32 A33
|
B6 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á robótica e integración con outras tecnoloxías 4.0 ou emerxentes |
A robótica como tecnoloxía habilitante na industria 4.0
Robótica ou cobots colaborativos
Tendencias da robótica industrial |
Arquitectura e elementos da robótica |
Morfoloxía
Modelo e control cinemático
Modelado e control dinámico
Programación |
Sistemas autónomos móviles y/o inteligentes |
Robots móbiles autónomos (AMR) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A32 B1 B2 B12 C1 C5 |
12 |
12 |
24 |
Solución de problemas |
A3 A30 A33 B3 B4 B5 B6 B7 C2 |
8.5 |
17 |
25.5 |
Prácticas de laboratorio |
A30 A32 A33 B3 B4 B7 B12 C1 C2 C5 |
11 |
32 |
43 |
Proba obxectiva |
A30 A32 B2 B4 B6 B12 C1 C2 C5 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio na medida do posible; ou, no seu defecto, a resolución de exercicios e problemas concretos na aula, a partir dos coñecemientos explicados. |
Proba obxectiva |
Consiste na realización dunha proba de aproximadamente 4 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A30 A32 A33 B3 B4 B7 B12 C1 C2 C5 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
30 |
Proba obxectiva |
A30 A32 B2 B4 B6 B12 C1 C2 C5 |
Exame tipo proba obxectiva |
50 |
Solución de problemas |
A3 A30 A33 B3 B4 B5 B6 B7 C2 |
Realización de traballos, exercicios e problemas |
20 |
|
Observacións avaliación |
No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluír aspectos tales como asistencia a clase, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado. Además, tamén se poderá incluir nesta metodoloxía a valoración da presentación na clase do traballo persoal. A "Proba mixta" poderase dividir nunha parte tipo test, e unhas preguntas breves. Será necesario superar o 35% da puntuación no test da "Proba mixta" para aprobar. Para a segunda oportunidade non haberá un segundo plazo de entrega de traballos, e a evaluación relativa ás "Prácticas de laboratorio" incluirase na "Proba mixta". Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada de decembro serán iguais ós da segunda oportunidade do curso anterior. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)", serán evaluados da mesma forma, permitindo unha semana máis de marxe nas entregas de tarefas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Barrientos y otros (2007). Fundamentos de robótica. Mc Graw-Hill
Nikolaus Correll (2020). Introduction to Autonomous Robots. Magellan Scientic
Ollero Baturone (2001). Manipuladores y Robots móviles. Marcombo
Gerald Cook (2011). Mobile Robots, Navigation, Control and Remote Senssing. IEEE Pres Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Automática/770G01017 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaría de Control/770G01028 | Control Avanzado/770G01058 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/770G01045 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
|