Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Física I Código 770G02003
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Ramirez Gomez, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.ramirez@udc.es
Profesorado
Lopez Lago, Joaquin
Montero Rodríguez, María Belén
Ramirez Gomez, Maria del Carmen
Correo electrónico
joaquin.lopez@udc.es
belen.montero@udc.es
carmen.ramirez@udc.es
Web
Descrición xeral La relación de esta asignatura con las diferentes materias de la titulación es básica, puesto que proporciona los conceptos elemetales para poder desarrollar el aprendizaje de la mayoría de las asignaturas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría.
A13 Coñecer os principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría, así como o cálculo de tubaxes, canais e sistemas de fluídos.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica, campos, ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. A7
A13
C1
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. B1
B2
B6
C4
C6
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas. B1
B6
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. B2
B4
B5
B6
C3
C6
C8
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. A7
B1
B4
B6
C3
C8
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. B1
B5
B6
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. B1
B4
C8
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. B1
B6
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
3.1.- Leis do movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
4.- DINÁMICA DE UN SISTEMA DE PARTÍCULAS
4.1.- Centro de masas
4.2.- Momento lineal e impulso
4.3.- Conservación del momento lineal
4.4.- Colisiones
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
5.1.- Rotación de sólidos ríxidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDADE
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
7.- ONDAS MECÁNICAS
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
8.- MECÁNICA DE FLUIDOS
8.1.- Estática de fluidos
8.2.- Dinámica de fluidos
8.3.- Fluidos viscosos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A7 B1 C4 0 7 7
Lecturas A7 A13 B2 C1 0 42 42
Prácticas de laboratorio A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 9 15 24
Proba obxectiva B1 B2 B5 B6 C1 C6 3 0 3
Sesión maxistral A7 A13 C3 C8 21 0 21
Solución de problemas A7 A13 B5 B1 C6 C3 23 0 23
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Consulta de bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtenidos coas TICs.
Lecturas Traballo personal d0/a alumno/a sobre os distintos contidos da materia.
Consulta da bibliografía recomendada.
Prácticas de laboratorio Realización de ensaios no laboratorio. Ao final de cada sesión preséntase un resumo cos principais resultados para a súa evaluación polo profesor.
Proba obxectiva Proba obxectiva escrita sobre os contidos da materia. Realizarase ao finalizar o semestre.
Sesión maxistral Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. Síguese o temario que aparece no Paso 3: Contidos, de esta Guía.
Solución de problemas Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, planteamento e resolución usando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.
Realizarase, a mediados do catrimestre, un exercicio de resposta múltiple, sobre os contidos vistos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
Os alumnos por parellas desenvolverán practícalas propostas, sendo ambos os responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o siguimiento do profesor.


Durante as clases de problemas resolveranse na lousa algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados. Outros exercicios déixanse como traballo individual do alumno, tanto dentro como fose da aula, sendo supervisados polo profesor.

Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia teranse en conta as metodoloxias mas axeitadas as necesidades específica que requira cada alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 Son obrigatorias. Valorarase a comprensión do traballo de laboratorio. 10
Proba obxectiva B1 B2 B5 B6 C1 C6 Ao finalizar o semestre realizarase unha proba obxectiva escrita de tres horas de duración sobre os contidos da materia. 70
Solución de problemas A7 A13 B5 B1 C6 C3 Avaliación continua mediante o seguimento do/a alumno/a nas clases ás que asiste, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia.
Avaliación do exercicio de resposta múltiple feito a mediados do catrimestre
20
 
Observacións avaliación

Para que un/a alumno/a poda ser avaliado/a, débese ter en conta
que a presenza a clase é obrigatoria. Os casos excepcionais poden ser
contemplados a ser documentados. 

Os/as alumnos/as repetidores que faceron as practicas durante o
curso 2016/17 poden optar por repetir as prácticas de laboratorio e ser
avaliado/a de novo, ou non realizarlas e manter a puntuación do ano anterior.
As prácticas de laboratorio son obrigatorias, de xeito que un/a alumno/a que
non as realizou, non ten opción a superar a materia. 

Na segunda oportunidade (xullo), o sistema de avaliación é o mesmo
que para a primeira oportunidade.

Os/as alumnos/as con calificacions de "non presentado"
son aqueles/as que non presentaronse a proba obxectiva.

Alumnos/as co dedicación a tempo parcial:

Os criterios e actividades de avaliación para a primeira
oportunidade dependerá da cantidade de dedicación a este a tempo parcial. Os/as
estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade, ...) non
efectúen a avaliación continua, a proba obxectiva escrita supón o 90% da
puntuación. O 10% restante corresponden á puntuación dos laboratorios, que son
obrigatorios. A segunda oportunidade rexerase polos mesmos criterios que a
primeira oportunidade


Fontes de información
Bibliografía básica M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro

Bibliografía complementaria R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill /Ed. Thomson
O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Cálculo/770G02001

Materias que continúan o temario
Fisíca II/770G02007
Mecánica de Fluídos/770G02016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías