Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Máquinas Eléctricas I Código 770G02021
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Estudo dos principios das máquinas eléctricas, máquinas de corrente continua e transformadores de potencia.

****** IMPORTANTE ******
Versión v3.3(2018.07.05.20:28-TRAD
Esta guía ten validez para o curso 2018-19. En ningún caso entenderase que se prorroga automáticamente para o curso seguinte.


Plan de continxencia 1. Modificaciones en los contenidos
* No se modifican los contenidos
2. Metodologías
*Metodologías docentes que se mantienen
3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado
* Moodle, Teams y Correo Electrónico de acuerdo con el horario de Tutorías publicado.
4. Modificacines en la evaluación
* Sin cambios
* Observaciones de evaluación: Se mantienen las de la Guía Docente.
5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía Sin cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electricidade.
A2 Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A15 Coñecer e utilizar os principios da teoría de circuítos e máquinas eléctricas.
A24 Capacidade para o cálculo e deseño de máquinas eléctricas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Consideración Previa: segundo a RAE "Competencia" significa: "Pericia, aptitude, idoneidad para facer algo ou intervir nun asunto determinado". Polo que, na modesta opinión deste profesor, é un término inadecuado para designar os coñecementos e habilidades que debe adquirir un alumno ao cursar unha asignatura, probablemente é a invención dalgún protopedagogo ministerial de última xeración sen a "competencia" adecuada. No que incumbe a esta asignatura deberá entenderse que neste apartado non se fala de competencias "", senón de coñecementos e capacidades. C1
Saber utilizar os circuítos equivalentes e as curvas características das máquinas para predecir o seu comportamento nos distintos réximes de funcionamento, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A15
A24
B1
B5
Dominar os circuítos equivalentes de cada un dos tipos de máquinas, sabendo identificar as súas parámetros cos fenómenos físicos que se producen nas máquinas, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A15
A24
B1
B5
Familiarizarse coa montaxe de circuítos industriais elementais, tanto de potencia como de mando, señalización e protección, mediante a realización de ensaios sinxelos coas máquinas eléctricas (baleiro, cortocircuito, determinación de curvas características...), na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A15
A24
B4
B5
Coñecer os principio de funcionamento e aplicacións xerais de transformadores, de potencia e máquinas de corrente continua, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A15
A24
Ser capaz de deducir os parámetros dos circuítos equivalentes a partir dos datos que proporcionan os ensaios das máquinas, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A15
A24
B1
B5
O alumno avanzou no desenvolvemento do resto de competencias vinculadas con esta asignatura na memoria da titulación. A1
A2
A4
A5
B2
B3
C3
C5

Contidos
Temas Subtemas
Conceptos Preliminares - Xeración de tensión eléctrica e de par mecánico a partir do campo magnético.
- Circuítos magnéticos
- Enerxía magnética e coenergía en circuítos eléctricos con bobinas
- Forzas en circuítos magnéticos
- Perdas de enerxía en máquinas eléctricas
Máquinas de Corriente Continua - Constitución e partes constructivas
- Distribucións de campo magnético na máquina de corrente continua
- Ecuaciones de tensión e de par
- A conmutación
- Devanados auxiliares e distribucións de campo resultantes
- Formas de conexión e circuítos equivalentes
- Regulación de velocidade en máquinas de corrente continua
- Arranque e freado eléctrico de máquinas de corrente continua
Transformadores de Potencia - Principio de funcionamento. Elementos constructivos.
- Relacións entre potencia, capacidade de refrigeración e tamaño de transformadores de potencia
- Funcionamento do transformador en baleiro, corrente de magnetización
- O transformador en cortocircuito
- Funcionamento do transformador en carga
- Transformadores trifásicos
- Autotransformadores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A2 A4 A5 B2 B3 C2 C5 0.5 0 0.5
Sesión maxistral A15 A24 B1 B5 20.5 0 20.5
Solución de problemas A15 A24 B1 B5 21 0 21
Portafolios do alumno A15 A24 B1 B4 B5 C1 11 17 28
Proba obxectiva B1 B4 B5 C1 4 74 78
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Clase de presentación da asignatura na que se explica o contido da guía docente.
Sesión maxistral Os contidos do programa explícanse na pizarra, resolvéndose as dúbidas que poidan suscitar os alumnos.
Solución de problemas Os alumnos resolven un conxunto de problemas propostos, consultando ao profesor as dúbidas que se lles susciten. Cando algún apartado require algunha explicación adicional ou implica a introdución dun concepto complementario ao temario exposto nas clase de teoría, o profesor explícao na pizarra.
Portafolios do alumno Pode incluír:
--------------------------------------------------------
Prácticas de Laboratorio:
Os alumnos encárganse de realizar as montaxes que se lles indican nos guiones de prácticas da asignatura e realizar con eles os ensaios indicados, respondendo ás cuestións que lles suscite o profesor de prácticas.

Saídas de campo:
Visitas a instalacións industriais relacionadas coas competencias de cada asignatura.

Eventos de carácter científico e/ou divulgativo
Conferencias ou clases invitadas impartidas por expertos ou a cargo de empresas colaboradoras relacionadas coas competencias de cada asignatura.

Talleres:
Xornadas de traballo para a presentación de instalacións, dispositivos ou ferramentas de traballo relacionadas co traballo industrial ou de campo en ámbitos relacionados coas competencias de cada asignatura.

Seminarios:
Presentación de temas específicos relacionados coa asignatura e discusión sobre os mesmos

Traballos tutelados:
Os alumnos poderán solicitar a realización de traballos voluntarios, ben propoñendo un tema concreto ao profesor, ben aceptando unha proposta do profesor. O número de traballos voluntarios que se ofertan en cada curso é limitado. A asignación de traballos realizarase por orde de solicitude ata cubrir o número de traballos ofertados. Aos alumnos que queiran optar á realización de traballos voluntarios poderánselles esixir requisitos académicos especiais relativos ao número de créditos aprobados, o número de asignaturas pendentes de cursos anteriores, ou a superación de determinadas asignaturas relacionadas coa asignatura ou co tema concreto do traballo.
Unha vez aceptada por parte do profesor a realización dun traballo voluntario a cargo dun alumno ou grupo de alumnos, comunicaralles a estes o enunciado proposto para o traballo, indicándolles tamén o prazo de realización. Si o alumno ou alumnos están conformes co traballo proposto informarán da súa aceptación. A realización do traballo rexerase polas normas marcadas polo profesor ao efecto nesta guía docente.
Si durante o periodo de realización de traballos algún alumno renunciar á realización do traballo previamente aceptado, ou deixase de satisfacer os requisitos esixidos para a realización de traballos, poderase propoñer o traballo ao seguinte alumno da lista de solicitudes.
Para a realización do traballo teranse en conta as seguintes normas
1. Planificación temporal do traballo
1. Neste documento enténdese por periodo de realización do traballo o comprendido entre a data límite de solicitude de traballos ata a data límite de entrega de traballos.
2. Normativa: Ao aceptar a realización dun traballo dentro das normas de avaliación da asignatura, o alumno acepta a seguinte normativa:
1. O traballo debe realizarse de forma autónoma e persoal por parte do alumno (cando se trate de traballos en grupo, ha de entenderse que non poderán colaborar na realización do traballo persoas alleas ao grupo).
2. No traballo deben citarse todas as fontes usadas para a súa realización. Cando se inclúan textos ao pé da letra (incluíndose partes de código informático) ou imaxes de procedencia allea, (incluíndo internet), citaranse explícitamente esas fontes. O incumplimiento desta norma implica automáticamente o rexeitamento do traballo presentado e a perda do dereito á súa cualificación.
3. Os alumnos son titulares da propiedade intelectual das súas achegas propias ao traballo, non entendéndose como tales a mera transcrición ou desenvolvemento de instrucións ou explicacións dadas polo persoal docente da Universidade. Sen menoscabo dela, aceptan que o contido do seu traballo poida ser utilizado libremente e sen abono de taxa algunha, para fins académicos e en ningún caso comerciais, por calquera membro da comunidade académica, facendo constar sempre a súa procedencia.
4. Cando o traballo entréguese en soporte distinto do informático, quedará depositado a cargo do profesor que ha de evaluarlo ata a finalización do curso académico seguinte ao da presentación do traballo. Pasado ese tempo, os alumnos teñen un prazo de 1 mes para reclamar os orixinais entregados (no caso de traballos en grupo este dereito pode exercelo indistintamente calquera dos membros do grupo, sen ser necesaria a autorización do resto de membros do grupo). De non facer uso dese dereito, enténdese que renuncian a el, podendo a partir de entón, o depositario, dispoñer do traballo entregado á súa enteira vontade, sempre que non contravenga o disposto no párrafo relativo á propiedade intelectual.
3. Datas (Considérase como primeira ou última semana dun mes aquela a a que pertence o primeiro ou o último día lectivo dese mes respectivamente.)
1. Só se admite a realización de traballos para a convocatoria correspondente ao cuatrimestre en que se imparte a asignatura. Queda excluída expresamente a posibilidade de realizar o traballo voluntario para as probas de avaliación da segunda oportunidade.
2. Data límite de solicitude de traballos:
1. Para o primeiro cuatrimestre: o último día lectivo do mes de setembro..
2. Para o segundo cuatrimestre: o último día lectivo do mes de febreiro..
3. Data límite de entrega de traballos
1. Para o primeiro cuatrimestre: o último día lectivo do mes de novembro..
2. Para o segundo cuatrimestre: o último día lectivo do mes de abril..
4. O encargo de traballos durante un ano académico perde vixencia unha vez terminado este. Si non se entregase o traballo durante ese curso non poderá realizarse nos cursos seguintes, a menos que fose obxecto dun novo encargo baixo as novas normas vigentes.
Proba obxectiva Constitúen os exames escritos das convocatorias oficiais. Puntos de cualificación asignados: N1. Puntuación máxima N1max puntos.

Os exames escritos constarán de N E exercicios ou preguntas. Os exames poderán ser de tipo test ou de desenvolvemento escrito. Os exames de tipo de desenvolvemento escrito contarán con N A exercicios de tipo A (exercicios 1,..., NA )e NB exercicios de tipo B (exercicios NA +1,NA +2,...,NA +NB=NE). A cada exercicio ou pregunta i asígnaselle un número determinado de puntos Pi,max. Nos exames de desenvolvemento escrito o número de puntos necesario para que o exercicio i conte como aprobado denominarase Pi,aprob. O número total de puntos do exame é
FÓRMULA 1
Pmax=Suma{1,NE}(Pi,max)
Para a realización da proba teranse en conta as seguintes normas:
1. Os teléfonos móbiles, ou dispositivos con funcionalidad similar, dos alumnos permanecerán desconectados
2. En todas as follas que se teñan sobre a mesa, tanto nas que se entregan ao principio como as que se vaian retirando despois, debe figurar na parte superior dereita, por encima do encabezado da folla, o número do DNI, NIE ou pasaporte do alumno. Isto é o primeiro que ten que facer o alumno ao recibir as follas de exame ou retirar follas adicionais.
3. Cando se termina o exame entréganse todas as follas que se usaron para a realización do mesmo, que deberán estar identificadas mediante o DNI, segundo indícase no punto segundo, incluíndo a folla de enunciados na que figurarán ademais do DNI, o nome e dous apelidos do alumno e que será asinada por este na parte reservada para iso. Aquelas partes do exame que o alumno non desexe que se teñan en conta na corrección enmarcaranse nun rectángulo que se cruzará cun aspa, e escribirase na parte superior da zona rexeitada a palabra NON enmarcada.
4. Ningún alumno levantarase para entregar o exame. Si quérese entregar antes da hora de finalización do exame chamarase discretamente a atención do profesor encargado da supervisión do exame para que se achegue ao lugar ocupado polo alumno e proceda a grapar todas as follas empregadas así como as follas de enunciados e retirar o exame. Unha vez finalizado o tempo marcado para a realización do exame, os alumnos que aínda non entreguen o exame permanecerán sentados nos seus postos esperando a que o profesor retire todos os exames.
5. A quen contravenga calquera destas normas retiraráselle inmediatamente o exame, outorgándoselle no mesmo unha cualificación de cero.
6. Non se utilizarán tintas de cor vermella para a realización do exame.
7. As partes escritas a lapicero non serán tidas en conta na corrección do exame.
8. Antes da data de realización da proba obxectiva o profesor informará aos alumnos da normativa de realización da proba e o mecanismo da mesma. Para poder presentarse á proba obxectiva, tanto na primeira como na segunda oportunidade, será condición indispensable que o alumno entregue asinada con anterioridad á data de celebración da proba unha declaración de coñecemento desta normativa ou confirme a súa declaración de coñecemento a través da plataforma Moodle da Universidade.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Portafolios do alumno
Descrición
Para os traballos tutelados:

Os alumnos escollen, de acordo co profesor, o traballo que desexan realizar. Para a realización do traballo reciben do profesor as indicacións, e no seu caso os medios necesarios.

O traballo deben realizalo os alumnos de forma autónoma. Non obstante o profesor está a disposición do alumno para resolver as dúbidas que poidan xurdir durante a realización do traballo e orientar ao alumno na realización do mesmo.

Unha vez entregado o traballo o profesor realizará a corrección. Para iso, si estímao necesario, pode solicitar a presenza dos alumnos, que deberán responder ás preguntas que lles suscite o profesor sobre o traballo realizado.

Para a preparación da proba obxectiva

Durante todo periodo de clases, o profesor conta cunhas horas de tutoría nas que se resolven cuestións dos alumnos de forma personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B4 B5 C1 O mecanismo de corrección dos exames de desenvolvemento escrito é o seguinte. Inicialmente o alumno conta en cada exercicio co número de puntos máximo asignado a ese exercicio P_i,max. Por cada erro cometido ou apartado non resolto do exercicio iranse descontando puntos do exercicio en función dos cálculos non realizados e da gravidade dos erros, ou de en que medida os erros simplifiquen o modo de resolución do exercicio, tamén se poderán descontar puntos pola falta de orde ou legibilidad na resolución do exercicio, podéndose chegar a un mínimo de puntos de 0 en cada exercicio. Obtense así un número inicial de puntos en cada exercicio P_pi.
Para determinar o número de puntos de cualificación N_1 tómanse en consideración, ademais dos puntos obtidos en cada exercicio do exame escrito, un conxunto de condicións adicionais que poden referirse, por exemplo, ao número mínimo de exercicios de cada tipo en que o número inicial de puntos debe ser maior do número de puntos necesarios para aprobar o exercicio P_i,aprob, ou ao número mínimo de prácticas que é necesario realizar, etc. O número máximo de puntos de cualificación do exame, en caso de non cumprirse algunha destas condicións denomínase N_S.
En concreto, sexa P_pi o número previo de puntos de exame obtidos inicialmente no exercicio i trala corrección do exame e Q o número de actividades complementarias da asignatura levadas a cabo durante o curso. O número total de puntos de cualificación N_1 obtidos no exame e os puntos definitivos P_i, asignados a cada exercicio calcúlanse mediante as seguintes fórmulas:

FÓRMULA 2
M=(N_1max/P_max)*Suma{1,N_E}(P_pi)
FÓRMULA 3
Si CAA (CondiciónAdicional A)=Non entón
+Si M<N_s entón
++Para i en {1,2,..., N_E}: P_i=P_pi;
++N1=M
+Si non
++Para i en {1,2,..., N_E}: P_i=(N_S/M)*P_pi;
++N_1=N_S+Q_T;
+Si non
++Para i en {1,2,..., N_E}: P_i=P_pi;
++N_1=M+Q_T;;

FÓRMULA 4
Condición Adicional A: (función lóxica CAA: valor Si ou Non)
Para i en {1, 2, …, Q}:
+Si realizouse a actividade complementaria i entón q_i=1, +si non q_i=0;;
Q_R=Suma{1,Q}(q_i)
Para i en {1, 2, 3, …, N_E}:
+Si Compensación=Non entón
++Si P_pi>=P_i,aprob entón d_i=1, si non d_i=0;
++Si non
+++d_i=P_pi/P_imax;;
C_A =Suma{1,N_A }(d_i)
C_B=Suma{N_A +1,N_A +N_B}(d_i)
Si Compensación=Non entón
+CA1=(C_A =>int(N_A /2)+1).
+CA2=(C_B>=int(N_B/2)+1);
Si non
+CA1=(C_A =>N_A /4+1/2).
+CA2=(C_B>=N_B/4);
+CA3=(Q_R>=Q_min)
Si (CA3) entón
+Q_T=0
si non
+Q_T=Q_R-Q_min;
N_S=N_S12
Si ((N_2>0) e (CA1) e (CA2)) entón N_S=N_S3;
CAA=CA1 e CA2 e CA3

O mecanismo de corrección dos exames tipo test é o seguinte..

Unha pregunta considérase respondida correctamente cando a opción elixida é a correcta, e si ademais trátase dunha pregunta que require a realización dalgún cálculo, o resultado elixido coincide co resultado calculado. En caso contrario considérase que a pregunta non está respondida correctamente. Ás preguntas respondidas correctamente asígnanselles P_pi=P_i,max puntos de exame.

Sea n_i o número de opcións de resposta de pregúntaa i. Ás preguntas non respondidas correctamente asígnanselles P_pi=?(f_i*P_i,max), puntos de exame, sendo f_i=1/(n_i-1), salvo que se trate dunha pregunta que requira a realización dalgún cálculo. Neste caso, si realizáronse os cálculos correspondentes, e a resposta seleccionada coincide co resultado dos cálculos realizados asignaranse á pregunta P_pi=0 puntos de exame.

Ás preguntas non respondidas non se lles asignan puntos de exame.

Nos exames tipo test, ademais das follas de enunciados e as de respostas, o alumno entregará as follas en que realizou os cálculos. Durante a revisión do exame, as preguntas respondidas de modo incorrecto, cuxa resposta atopar xustificada nas follas de cálculos, poden obter unha valoración en puntos de exame, en todo caso non superior a P_i,max, en función do tipo e número de erros realizados durante os cálculos, así como da xustificación que o alumno expoña para os erros cometidos. Os alumnos que non acudan á revisión de exame nas datas establecidas para iso, renuncian expresamente aos puntos que puidesen haberlles correspondido en caso de revisar as follas de cálculos entregadas.

O número total de puntos de cualificación N_1 obtidos no exame e os puntos definitivos P_i asignados a cada exercicio calcúlanse mediante as seguintes fórmulas:

FÓRMULA 5
M=(N_1max/P_max)*Suma{1,N_E}(P_pi)

FÓRMULA 6
Si CAB(Condición Adicional B)=Non entón
+Si M<N_S entón
++Para i en {1,2,...,N_E}: P_i=P_pi;
++N_1=M
+Si non
++Para i en {1,2,..., N_E}: P_i=(N_S/M)*P_pi;
++N_1=N_S+Q_T;;
Si non
+Para i en {1,2,..., N_E}: P_i=P_pi;
++N_1=M+Q_T;;

FÓRMULA 7
Condición Adicional B: (función lóxica CAB: valor Si ou Non)
Para i en {1, 2, …, Q}
+Si realizouse a actividade complementaria i entón q_i=1, +si non q_i=0;
Q_R=Suma{1,Q}(q_i)
N_S=N_S12
Si (N_2>0) entón N_S=N_S3;
CAB=(Q_R>=Q_min)
Si (CAB) entón
+Q_T=0
si non
+Q_T=Q_R-Q_min;
O parámetro “Compensación” das condiciones adicionalé pode modificarse trala revisión dos exames a criterio discrecional do profesor, sempre que ao facelo non baixe a cualificación de ningún dos alumnos que se obtería aplicando esa condición.
80
Sesión maxistral A15 A24 B1 B5 Valorarase a asistencia regular ás clases da asignatura (incluíndo as clases dedicadas á solución de problemas). A asistencia só se valorará cando supoña unha porcentaxe maior ou igual que o 80% do número de controis de asistencia realizados. puntos de cualificación asignados N3. Puntuación máxima N3max puntos. Os alumnos que poidan xustificar documentalmente o seu imposibilidad de asistir ás clases (a criterio do profesor da asignatura), poderán obter unha puntuación equivalente a esta mediante a realización dun traballo voluntario baixo as normas de traballos complementarios que se explican no correspondente apartado da guía académica.
2
Solución de problemas A15 A24 B1 B5 Véxase o exposto no apartado de Sesión magistral. 2
Portafolios do alumno A15 A24 B1 B4 B5 C1 Nese apartado poden incluírse
Prácticas de laboratorio
Saídas de campo,
Eventos científicos e/ou divulgativos
Talleres
Seminarios
Traballos tutelados
As distintas actividades realizaranse en función da disponibilidad de presupuestaria e de instalacións adecuadas e dos acordos aos que poida chegarse con entidades (empresas ou institucións) ou expertos (profesionais recoñecidos) externos á UDC.
As prácticas de laboratorio, cando se realicen, formarán parte do conxunto de actividades, para as cales o alumno, en caso de non realizar un mínimo delas, terá un desconto na cualificación obtida polo resto de actividades evaluables, e que se denominarán actividades complementarias.
O resto de actividades poderán ter a consideración de actividades complementarias ou de actividades con recoñecemento académico potestativo, que son aquelas que se organizan de forma transversal abarcando varias asignaturas da titulación.
A participación nas actividades complementarias, así como a participación en Programas de Actividades Extracurriculares con Recoñecemento Académico Potestativo, organizadas ou coordinadas polo Área de Ingeniería Eléctrica, poderán reportar ao alumno puntos de cualificación adicionais estipulados na normativa específica de cada unha destas actividades, que se farán públicos no momento en que se convoque cada actividade. O número total de puntos de cualificación que obteña un alumno polo conxunto destas actividades se denota como N_4 e o seu valor máximo será N_4max.
Calificación dos traballos tutelados:
Unha vez entregado o traballo dentro do prazo fixado, a cualificación provisional, á espera da corrección do traballo, será de N_ 2max/2. Posteriormente, tralo seu corrección e en función da adecuación do mesmo aos obxectivos marcados no enunciado suscitado e da ejecución do mesmo, o profesor cualificará o traballo cun número de puntos de cualificación N_2 de 0 a N_ 2max. Esta cualificación é inapelable.
A non realización do traballo, unha vez aceptado por parte do alumno, a cancelación do traballo polo profesor durante a súa realización ou a súa entrega fóra de prazo, non dan dereito á obtención de ningún punto de avaliación, pero tampouco supoñerá ningún tipo de sanción para o alumno, nin desconto de ningún tipo no resto de puntos de cualificación que poida obter o alumno..
16
 
Observacións avaliación


















Consideración
das porcentaxes de cualificación





As
porcentaxes de cualificación indicados na táboa deste apartado
teñen únicamente carácter orientativo, e inclúense na táboa
por esixencia da aplicación informática. As porcentaxes reais
finais de cada unha das actividades de avaliación son variables e
dedúcense da aplicación dos procedementos de cualificación
explicados nesta guía docente, dado que a participación en
varias das actividades evaluables é de carácter voluntario, o
que implica que nalgúns casos entrarían no cómputo da
porcentaxe de cualificación da actividade correspondente e
noutros non, así como o feito de que a asistencia a clase compute
únicamente, cando os puntos de cualificación sen a súa
consideración non chegan á cantidade esixida para a superación
da asignatura.





Cálculo
da cualificación global da asignatura





A
cualificación da asignatura, de acordo co R.D. 1125/2003 de 5 de
setembro (B.Ou.E. do 18.9.2003) vén expresada segundo unha escala
numérica de 0 a 10, con expresión dun decimal, de acordo coa
seguinte táboa:





0,0-4,9:
Suspenso (SS)


5,0-6,9:
Aprobado (AP)


7,0-8,9:
Notable (NT)


9,0-10,0:
Sobresaliente (SB)





Obtense
sumando o número total de puntos de cualificación obtidos ao
longo do curso nas distintas probas de avaliación N
e
multiplicándoo por (10/N_max)


As
probas que poden realizarse ao longo do curso para obter puntos
son as seguintes:




  1. Calquera
    dos exames escritos das convocatorias oficiais. Puntos de
    cualificación asignados: N_1. Puntuación máxima N_1maxpuntos.




  2. Traballos
    voluntarios relacionados coa asignatura ou con temas do Área de
    Coñecemento de Ingeniería Eléctrica. Puntos de cualificación
    asignados: N_2. Puntuación máxima N_2max puntos.




  3. Asistencia
    regular ás clases de pizarra da asignatura. A asistencia só se
    valorará cando supoña unha porcentaxe maior ou igual que o 80%
    do número de controis de asistencia realizados. Puntos de
    cualificación asignados
    N_3.
    Puntuación máxima
    N_3max
    puntos. Os alumnos que poidan xustificar documentalmente o seu
    imposibilidad de asistir ás clases de pizarra (a criterio do
    profesor da asignatura), poderán obter unha puntuación
    equivalente a esta mediante a realización dun traballo
    voluntario
    baixo as normas de
    traballos complementarios que se explican no correspondente
    apartado da guía académica.



  4. A
    participación activa nas actividades complementarias, que
    poderán realizarse ou non ao longo do curso, en función da
    disponibilidad material, presupuestaria e temporal, así como a
    participación en Programas de Actividades Extracurriculares con
    Recoñecemento Académico Potestativo, organizadas ou coordinadas
    polo Área de Ingeniería Eléctrica. Puntos de cualificación
    asignados: N_4.
    Puntuación máxima N_4max puntos. Estes puntos
    computaranse únicamente cando o número de puntos de
    cualificación sen a súa consideración, e sen ter en conta os
    posibles puntos adicionais por asistencia ás clases da
    asignatura, sexa igual ou superior a N_ 4min.



O
número total de puntos de cualificación das probas de
avaliación, N,
calcúlase segundo:





FÓRMULA
8


Si
N_1+N_2<N_4min entón


+N_PR=
N_1+N_2


si
non


+N_PR=
N_1+N_2+N_4;


Si
N_PR>= N_max/2 entón


+N=
mínimo{N_max, N_PR}


si
non


+Si
N_PR+N_3 >= N_max/2 entón N=N_max/2


+si
non N=N_PR;;





Consideración
especial das prácticas para asignaturas de plans de estudo
extinguidos.





Para
os alumnos matriculados en asignaturas de plans de estudo
extinguidos ou no seu último curso de impartición, considerarase
que teñen realizadas todas as prácticas da asignatura si xa
realizasen as prácticas nalgún curso anterior e existise
constancia diso nas listas de prácticas gardadas. En caso de non
cumprirse algunha destas condicións será preciso chegar a un
acordo individual entre cada alumno e o profesor responsable da
asignatura. Este acordo pode incluír a realización dun exame de
prácticas ou de traballos alternativos.





Mención
específica da segunda oportunidade





Se
fai fincapé específicamente en que os traballos tutelados
voluntarios só poden realizarse durante o periodo establecido en
cada cuatrimestre e en ningún caso entre as datas comprendidas
entre a finalización do periodo de clases e o comezo do periodo
de avaliación da segunda oportunidade. A este efecto convén
resaltar que o procedemento de cualificación permite obter a
totalidade dos puntos de cualificación dispoñibles, a partir da
realización da proba obxectiva, sen a realización de traballos
adicionais.





Redondeo


Os
cálculos dos puntos de cualificación obtidos realízanse con
todas as cifras decimales que permita o programa de cálculo
empregado. A cualificación final obtida redondéase e exprésase
cunha única cifra decimal. Así por exemplo, unha cualificación
de 4,92 equivale a 4,9 e é suspenso, mentres que unha
cualificación a partir de 4,95 equivale a 5 e é aprobado.






Valores
e explicación das constantes e os parámetros de cualificación.








NOTACIÓN





N=Número
total de puntos de cualificación


N_1=Número
de puntos de cualificación obtidos no exame escrito


N_2=Número
de puntos de cualificación obtidos pola realización de traballo
voluntario


N_3=Número
de puntos de cualificación obtidos por asistencia a clase


N_4=Número
de puntos de cualificación obtidos por outras actividades


N_1,max,
N_2,max, N_3,max, N_4, max= Valores máximo obtenibles para N_1,
N_2, N_3 e N_4 respectivamente


N_E=Número
de exercicios do exame


M=Valor
intermedio para o cálculo de N_1



N_PR=Valor
intermedio para o cálculo de N






N_S,
N_S1, N_S2, N_S3=Distintos valores máximos de cualificación
cando non se cumpre algunha das condicións adicionais


Q=Número
total de actividades complementarias



Q_R=Número
de actividades complementarias realizadas



Q_min=Número
mínimo de actividades complementarias para aprobar.


Q_T=Desconto
na cualificación
en
función do número de actividades complementarias (obligatorias)
non realizadas.






P_i,max=
Número máximo de puntos do exercicio i do exame



P_i,aprob=
Número de puntos requiridos para que o exercicio i do exame
considérese aprobado



P_max=Sumo{i=1,
N_E} P_i,max



P_pi=Puntos
previos asignados na corrección do exame ao exercicio i



P_i=Puntos
de cualificación asignados na corrección do exame ao exercicio
i, logo de aplicar a P_pi as modificacións correspondentes en
función das distintas condicións adicionais



n_i=
número de opcións de resposta na pregunta en exames tipo test



f_i=
factor de desconto estándar de pregúntaa i en exames tipo test





S
é un parámetro de valor
comprendido entre 0 e 1 que se calcula coa fórmula 10





FÓRMULA
9





N_max=100



N_1max=100



N_2max=10*S



N_3max=6*S



N_4max=15*S


N_4min=40


S_min=0,3



P_i,aprob=P_imax/2



D_max=7


D=
7








FÓRMULA
10





Si
D<=D_max/2 : S=S_min


Si
D>D_max/2 : S=S_min+(1-S_min)*(2D/D_max-1)





FÓRMULA
11


Para
as Condición A dicionalé A e B:


Si
produciuse algunha ausencia xustificada documentalmente, e así
recoñecida polo profesor, a algunha das actividades
complementarias:


+Q_min=90*(Q
-(número
de ausencias xustificadas en actividades complementarias))/100


En
caso contrario


+Q_min=70*Q/100


O
valor de Q_ min redondéase ao número enteiro máis
próximo, en caso de haber 2 números enteiros igual de próximos,
considérase o máis elevado.


N_S12=50


N_S3=60


Compensación=Non












Fontes de información
Bibliografía básica Gomollón García, Jesús (2013). Apuntes de Máquinas Eléctricas. Moodle
Fischer, Rolf (2001). Elektrische Maschinen. Carl Hanser
Fraile Mora, Jesús (2008). Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill
Fraile Mora, Jesús; Fraile Ardamuy, Jesús (2005). Problemas de Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill
Ortega Jinénez, Guillermo; Gómez Alós, Milagros; Bachiller Soler, Alfonso (2002). Problemas resueltos de Máquinas Eléctricas. Thomson-Paraninfo

Bibliografía complementaria Fitzgerald, A.E; Kingsley Jr., Charles; Umans, Stephen D. (2003). Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo/770G02001
Informática/770G02002
Física I/770G02003
Alxebra/770G02006
Fisíca II/770G02007
Ecuacións Diferenciais/770G02011
Fundamentos de Electricidade/770G02013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023

Materias que continúan o temario
Máquinas Eléctricas II/770G02026
Accionamentos de Máquinas Eléctricas/770G02035

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías