Identifying Data 2015/16
Subject (*) Circuitos Eléctricos de Potencia Code 770G02023
Study programme
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Graña Lopez, Manuel angel
E-mail
manuel.grana@udc.es
Lecturers
Graña Lopez, Manuel angel
E-mail
manuel.grana@udc.es
Web
General description A materia de Circuítos Eléctricos de Potencia, áchase encadrada no terceiro curso dentro do título de Grao en Enxeñaría Eléctrica, como unha materia obrigatoria de Tecnoloxía Específica de Electricidade, o alumno posúe xa os coñecementos eléctricos básicos, despois de cursar a materia de Fundamentos de Electricidade, e introdúceselle á análise de circuítos eléctricos en réxime transitorio, así como a análise en frecuencia destes, abórdase o estudo das compoñentes simétricas e a súa aplicación para a análise dos circuítos trifásicos asimétricos e lineais, e a determinación de curtocircuítos asimétricos. Tamén se estudan os circuítos non lineais mediante á análise de Fourier, e os cuadripolos pasivos lineais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A29 Coñecer os sistemas eléctricos de potencia e as súas aplicacións.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A29
B3
B5
A4
B1
B4
C3
B2

Contents
Topic Sub-topic
Análisis de circuitos eléctricos en régimen transitorio.
Análisis en frecuencia de circuitos eléctricos.
Sistemas eléctricos trifásicos desequilibrados.
Circuitos eléctricos no lineales.
Redes de dos puertas. Cuadripolos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A4 A29 B1 21 36 57
Laboratory practice A29 B4 B5 C3 9 10 19
Objective test A29 B2 B3 4 13 17
Guest lecture / keynote speech A29 B3 21 32 53
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving O profesor realizará diversos problemas tipo, explicando dun xeito sistemático os diferentes métodos de resolución. Resolvendo as dúbidas ou dificultades que poidan xurdir, co fin de proporcionar ao alumno os recursos necesarios para a súa posterior solución. Poderanse propoñer exercicios que o alumno deberá de resolver co apoio do profesor.
Laboratory practice Realizaranse de forma xeral no laboratorio de circuítos eléctricos, podendo non obstante realizarse algunha delas nalgunha das aulas informáticas que posúe o Centro. Consistiran en casos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos.
Objective test Proba de avaliación onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dun xeito obxectivo. Constase dun número comprendido entre 6 e 10 preguntas que alternase problemas e cuestións conceptuais teóricas.
Guest lecture / keynote speech Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, é cuxo fin transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Laboratory practice
Description
Se realiza en las correspondientes tutorias, donde a iniciativa del alumno se resuelven, o aclaran las posibles dudas. También se pueden realizar a propuesta del profesor, requiriendole que explique o resuelva los posibles problemas que se puedan plantear, en las sesiones de Solución de Problemas, o en las correspondientes Prácticas de Laboratorio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A4 A29 B1 Resolución de exercicios propostos e participación activa na aula. Interese e actitude do alumno.

A solución de problemas poderá ser o 15% da nota final da materia, e que se sumará cando a nota obtida na proba obxectiva sexa igual ou superior a 4.0 puntos sobre 10.0 puntos.
15
Laboratory practice A29 B4 B5 C3 As sesións de prácticas de laboratorio son de obrigada asistencia e imprescindible superalas para poder aprobar a materia

As prácticas de laboratorio poderán ser o 15% da nota final da materia, e que se sumará cando a nota obtida na proba obxectiva sexa igual ou superior a 4.0 puntos sobre 10.0 puntos.
15
Objective test A29 B2 B3 Poderase facer un exámen parcial na metade do cuadrimestre, sobre o temario impartido, que terá caracter liberatorio cando o alumno obteña 5.0 puntos sobre 10.0 puntos, e será compesatorio cando o alumno obteña 4.0 puntos sobre 10.0 puntos, para as convocatorias do presente curso.

Ao final do cuadrimestre e nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizarase a proba obxectiva final.

A proba obxectiva constará dun máximo de 10 preguntas sobre problemas e cuestións conceptuais teóricas.

Esta proba obxectiva representa o 70% da nota final da materia.
70
 
Assessment comments

Todas as actividades, que contribúen á nota final do alumno, serán cualificadas sobre 10.0 puntos.

Para
poder sumar os puntos das actividades denominadas como Solución de
problemas" e "Prácticas de laboratorio", na nota da "Proba obxectiva" o
alumno terá que ter alcanzado un mínimo de 4.0 puntos.


Sources of information
Basic Morris, N.;Senior, F. (1994). Circuitos Eléctricos. Cuadernos de trabajo. Addison-Wesley
Usaola García, J.; Moreno López de Saa, Mª. (2002). Circuitos Eléctricos. Problemas y ejercicios resueltos.. Editorial Prentice Hall
Alexander, C.; Sadiku, M. (2002). Fundamentos de Circuitos Eléctricos. Editorial McGraW Hill
Leon Martínez, Vicente; Montañana Romeu, Joaquín (2001). Ineficiencias de los Sistemas Eléctricos. Editorial Universidad Politécnica de Valencia
Boylestad, R. L. (2004). Introducción al Análisis de Circuitos. Editorial Prentice Hall
Molero Yunta, J.C.; Montoya Villena, R. (2003). Problemas de Circuitos en Régimen Transitorio. Editorial Universidad Politécnica de Valencia
Molero Yunta, J.C.; Montoya Villena, R. (2005). Problemas de Corriente Alterna. Tomo 2. Sistemas Trifásicos. Editorial Universidad Politécnica de Valencia

Complementary Nilsson, J.; Riedel, S. (2005). Circuitos Eléctricos. Editorial Prentice Hall
Edminister, J.; Nahvi, M. (2004). Circuitos Eléctricos. Editorial McGraW Hill
Dorf, R.; Svoboda, J. (2007). Introducción a los Circuitos Eléctricos. Editorial Jhon Wiley & Sons
Félice, E. (2001). Perturbaciones Armónicas. Editorial Paraninfo Thomson
Eguíluz, L.I.; Sánchez, P. (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Editorial EUNSA


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Cálculo/770G02001
Física I/770G02003
Alxebra/770G02006
Fisíca II/770G02007
Ecuacións Diferenciais/770G02011
Fundamentos de Electricidade/770G02013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022
Instalacións Eléctricas en Media e Alta Tensión/770G02027

Subjects that continue the syllabus
Xestión Eficiente da Enerxía Eléctrica/770G02040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.