Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A2 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electricidade. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A32 |
Capacidade para o deseño de centrais eléctricas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer os principios de funcionamento do mercado eléctrico. |
A4
|
|
|
Coñecer os principio de operación dos mercados enerxéticos. |
A4
|
|
|
Coñecemento dos parámetros que definen a produción e consumo de enerxía eléctrica. |
A4 A5
|
|
|
Coñecer os diversos sistemas de enerxía que poden ser utilizados para obter enerxía eléctrica. |
A5
|
B4
|
|
Analizar a viabilidad presente e futura das instalacións alternativas de xeración de enerxía. |
A5
|
B1
|
C6
|
Coñecemento dos elementos do sistema de produción de enerxía eléctrica. |
A4 A5
|
B2
|
|
Comprender o funcionamento dos sistemas de xeración actuais, a nivel de detalle que permita a explotación adecuada do mesmo. |
|
B4
|
|
Coñecer, saber seleccionar e dimensionar o conxunto de elementos que conforman o sistema de xeración das centrais eléctricas. |
A1 A2 A32
|
B1 B5
|
|
Coñecer, saber seleccionar e dimensionar os diversos sistemas auxiliares que forman parte das centrais eléctricas. |
A1 A2 A32
|
B1 B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Recursos enerxéticos e a produción de electricidade |
1.1. Reservas e recursos enerxéticos
1.2. Clasificación e tipos de centrais eléctricas
1.3. Estudo dos diferentes tipos de fontes de enerxía primaria |
Tema 2: Enerxía eléctrica e desenvolvemento sostible. Impacto medioambiental |
2.1. Introdución ao desenvolvemento sostible
2.2. Protocolo de Kioto. Custos de emisión de CO2
2.3. Procesos de combustión
2.4. Impacto ambiental das diferentes tecnoloxías |
Tema 3: Tecnoloxías máis eficientes de produción de enerxía eléctrica |
3.1. Técnicas de mellora da eficiencia
3.2. Novas tecnoloxías de uso de carbón
3.3. Tecnoloxía da gasificación do carbón
3.4. Captura e almacenamiento do CO2 |
Tema 4: Cobertura da demanda de enerxía eléctrica |
4.1. Estudo da demanda de enerxía eléctrica
4.2. Configuración do SEP
4.3. Configuración e funcionamento do mercado de enerxía eléctrica español
4.4. Tarifas, prezos e custos da enerxía eléctrica
4.5. Programación da xeración
4.6. Parámetros relativos á produción
4.7. Calidade de fornezo. Indicadores |
Tema 5: Despacho económico. Optimización |
5.1. Curva de custos e consumo específico
5.2. Despacho económico
5.3. Resolución de problemas de fluxo de potencias con restricciones técnicas mediante técnicas de optimización
5.4. Factores de penalización asociados a cada central |
Tema 6: Estudo do xerador síncrono. Diagrama de capacidade |
6.1. Tipos de xeradores. Aspectos constructivos
6.2. Circuíto eléctrico equivalente por fase. Diagrama vectorial
6.3. Diagrama de capacidade. Valores p.u.
6.4. Estudo do xerador conectado a un nó de potencia infinita |
Tema 7: Control automático da xeración. Control potencia activa / frecuencia. Estabilidade transitoria |
7.1. Obxectivo e estrutura do control automático
7.2. Control primario. Regulador de velocidade
7.3. Control secundario. Áreas interconectadas. Erro de control de área
7.4. Control terciario. Optimización
7.5. Estabilidade transitoria. Ecuación de oscilación |
Tema 8: Control automático tensión / potencia reactiva |
8.1. Sistemas de excitación do xerador síncrono. Sistemas de autoexcitación
8.2. Sistemas de regulación U-Q primario e secundario
8.3. Control primario. Regulador de tensión
8.4. Control secundario e terciario U-Q |
Tema 9: Esquemas eléctricos. Servizos auxiliares |
9.1. Estudo dos diferentes esquemas eléctricos
9.2. Servizos auxiliares das centrais. Consumo enerxético
9.3. Fornezo de reserva |
Tema 10: Centrais eléctricas de carbón |
10.1. Circuíto auga-vapor. Turbinas de vapor
10.2. Circuíto aire-gases
10.3. Circuíto combustible-cinzas
10.4. Circuíto auga de refrigeración
10.5. Control e regulación da central |
Tema 11: Centrais térmicas de gas. Ciclo combinado. Coxeración |
11.1. Ciclo termodinámico de Brayton
11.2. Turbinas de gas. Compoñentes
11.3. Control emisións de NOx
11.4. Ciclo termodinámico Otto-Diesel
11.5. Motores de combustión interna
11.6. Ciclo combinados. Caldera de recuperación de calor
11.7. Regulación e control dunha central de ciclo combinado
11.8. Coxeración |
Tema 12: Centrais térmicas nucleares |
12.1. A fisión nuclear
12.2. Elementos dun reactor nuclear
12.3. Control do reactor nuclear
12.4. Tipos de reactores nucleares |
Tema 13: Centrais hidroeléctricas convencionais e de bombeo |
13.1. Descrición dos compoñentes dunha central hidroeléctrica
13.2. Turbinas hidráulicas. Control e regulación
13.3. Centrais hidroeléctricas reversibles. Tipos |
Tema 14: Introdución ás centrais eléctricas con fontes renovables |
14.1. Centrais eólicas, térmicas, fotovoltaicas, de biomasa, mariñas, geotérmicas e minihidráulicas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A1 A4 A5 A32 B2 |
21 |
35 |
56 |
Solución de problemas |
A4 A32 B5 B1 C6 |
25 |
17.5 |
42.5 |
Traballos tutelados |
A4 A32 B1 B2 B4 C6 |
0 |
25 |
25 |
Proba obxectiva |
A4 A32 B1 B5 |
4 |
17.5 |
21.5 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Traballos tutelados |
Realización dun boletín de problemas de carácter individual, con exercicios similares aos resoltos no aula. |
Proba obxectiva |
Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización do boletín de problemas será individual, e cada alumno poderá asistir ás sesións de tutorías que considere oportunas para resolver as dúbidas que lle xurdan ao efecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A32 B1 B5 |
Exame tipo proba obxectiva. |
70 |
Traballos tutelados |
A4 A32 B1 B2 B4 C6 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. |
30 |
|
Observacións avaliación |
No marco dos "Traballos tutelados" poderanse incluír aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais propostos, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado.
A "Proba obxectiva" dividirase nunha parte teórica e outra práctica. A nota obtida polo alumno cos "Traballos tutelados" será ponderada coa nota obtida na parte práctica da "Proba obxectiva".
É necesario superar o 50% da puntuación na parte teórica da "Proba obxectiva" para aprobar, así como ter realizados e aprobados os "Traballos tutelados".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ramírez Vázquez, J. (1990). Centrales eléctrica. CEAC
Sanz Feito, J. (1990). Centrales Eléctricas. UPM
Orille Fernández, Á. L. (1993). Centrales Eléctricas I, II y III. UPC
Rojas Rodríguez, S. (1997). Centrales hidroeléctricas teoría y problemas. UNEX
Sabugal García, S. (2006). Centrales térmicas de ciclo combinado: teoría y proyecto. Díaz de Santos
Barrero, F. (2004). Sistemas de energía eléctrica. Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
Sala Lizarraga, J. M. (1994). Cogeneración : aspectos termodinámicos, tecnológicos y económicos. UPV
Gómez Expósito, A. (2003). Sistemas eléctricos de potencia problemas y ejercicios resueltos. Prentice Hall
Lapuerta Amigo, M. (1998). Tecnologías de la combustión. Universidad de Castilla-La Mancha
García Ybarra, P. L. (2001). Tecnologías energéticas e impacto ambiental. McGraw-Hill
Muñoz Torralbo, M. (2001). Turbomáquinas térmicas : fundamentos del diseño termodinamico . UPM |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica/770G02012 | Mecánica de Fluídos/770G02016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Instalacións de Enerxías Renovables/770G02033 | Técnicas de adquisición de medidas eléctricas/770G02030 | Xestión Eficiente da Enerxía Eléctrica/770G02040 | Mantemento Industrial/770G02041 | Instrumentación Industrial/770G02042 | Comunicacións Industriais/770G02043 |
|
|