Identifying Data 2017/18
Subject (*) Industrial Drawing and CAD Code 770G02025
Study programme
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Fernandez Ibañez, Maria Isabel
E-mail
isabel.fibanez@udc.es
Lecturers
Fernandez Ibañez, Maria Isabel
Insua Cabanas, Maria Mercedes
E-mail
isabel.fibanez@udc.es
mercedes.insua@udc.es
Web
General description Normalización aplicada ao debuxo industrial.
Debuxo de instalacións industriáis.
Interpretación de planos e esquemas de instalacións e equipos industriáis.
Aplicacións de deseño asistido por computador.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A36 Coñecementos e capacidades para aplicar as técnicas da enxeñaría gráfica
A37 Realización e interpretación de planos normalizados mediante o manexo e utilización da simboloxía, normas e regulamentos máis adecuados
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquire coñecementos sobre normalización e convencionalismos utilizados no Debuxo Técnico A36
A37
B2
C3
C7
Valora a normalización como convencionalismo idóneo para simplificar, non só a produción senón tamén a comunicación, dándolle a esta un carácter universal. A37
B2
B5
C6
C7
C8
É capaz de croquizar e realizar vistas e perspectivas a man alzada. A36
B1
B2
B5
É capaz de representar e interpretar planos e esquemas de instalacións industriais. A36
A37
B1
B2
B4
B6
C3
C6
C7
C8
Coñecemento e utilización de programas de Deseño Asistido por Computador A36
B2
B4
B5
B6
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE 1:NORMALIZACIÓN E CONVENCIONALISMOS UTILIZADOS NO DEBUXO TÉCNICO 1.1- CROQUIZADO: Debuxo a man alzada de vistas e perspectivas
1.2- REPRESENTACIÓN NORMALIZADA: anotación, vistas auxiliares, conxuntos e despezamentos, etc.
1.3- CONVENCIONALISMOS: sistemas de unión

- UNIDADE 2: XEOMETRÍA DESCRITIVA, SISTEMA DE PLANOS ACOUTADOS 2.1- CONCEPTOS BÁSICOS.
2.2- APLICACIÓN Á REPRESENTACIÓN DO TERREO. Debuxo Topográfico.
2.3- TRAZADO DE LIÑAS DE MEDIA E ALTA TENSIÓN.
- UNIDADE 3: REPRESENTACIÓN E INTERPRETACIÓN DE PLANOS. DEBUXO DE INSTALACIÓNS. 3.1- INTERPRETACIÓN DE PLANOS e REPRESENTACIÓN DE ELEMENTOS CONSTRUTIVOS: plantas, alzados e seccións.
3.2 - INSTALACIÓNS INTERIORES: fontanaría, saneamento, electricidade e posta a terra. Simboloxía. Interpretación e trazado de planos e esquemas.
UNIDADE 4: CAD Introdución a sistemas BIM (Building Information Modeling) con REVIT

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A36 B1 B5 B6 C6 C7 7 14 21
Supervised projects A36 A37 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 18 36 54
Oral presentation A36 A37 B5 C6 14 14 28
Laboratory practice A36 A37 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 12 6 18
Objective test A36 A37 B1 B2 B5 C3 C6 2 20 22
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving - Exercicios sobre o tema, que os estudantes resolverán en clase, axudados polo profesor.
- Realización doutros exercicios fora da aula, propostos para o auto-avaliación dos alumnos, e a asimilación de contidos.
Supervised projects Co fin de preparar aos alumnos nunha aprendizaxe autónoma, exponse a realización de traballos, guiados sempre polo profesor.
Os obxectivos perseguidos son, entre outros, que o alumno:
Xestione, seleccione e sexa capaz de sintetizar a información que necesite.
Coñeza a normativa vixente que haberá de ter en conta no traballo profesional de enxeñaría.
Aplique os seus coñecementos teóricos á representación de pezas ou instalacións industriais
Desenvolver e potenciar nos estudantes habilidades de comunicación, procura de información, resolución de problemas.
Oral presentation A materia impartirase en módulos teórico-prácticos de 1.5 horas.
Con anterioridade ao día en que se imparta a materia, indicaranse a relación dos coñecementos previos necesarios e o resumo dos conceptos sobre os que se traballará, proporcionando a información bibliográfica correspondente.
Cada Tema iniciarase coa exposición do profesor, que axudará ao estudante a extraer os conceptos máis relevantes, marcando os obxectivos perseguidos.
Introduciranse os aspectos teóricos imprescindibles para fundamentar os contidos prácticos, que prevalecerán.
Laboratory practice O alumno traballará con programas de CAD desde o primeiro día, co obxectivo de afianzar a súa habilidade no debuxo mediante programas de debuxo asistido por computador en 2D, familiarizarse co traballo en 3D, así como na elaboración e interpretación de planos.
Objective test A proba terá carácter fundamentalmente práctico e consistirá na resolución dun número determinado de problemas

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Supervised projects
Description
A atención personalizada na docencia en grupos reducidos permítenos individualizar o proceso de ensino-aprendizaxe, adaptándoo a as posibilidades reais de cada estudante ou grupo de estudantes, favorecer a motivación e valorar a progresión e o rendemento académico.

O profesor fará de guía para o traballo, eminentemente persoal do estudante, que terá tamén a posibilidade de acudir a tutorías para aclarar as súas dúbidas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A36 A37 B1 B2 B5 C3 C6 Será de carácter eminentemente práctico 70
Problem solving A36 B1 B5 B6 C6 C7 Tras rematar as unidades 1 e 2 realizarase unha práctica que reflicta as competencias adquiridas 20
Supervised projects A36 A37 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 Elaborarase un traballo da terceira unidade do programa. Este desenvolverase nas horas de clase, con axuda da profesora e poderase completar fóra delas se fose necesario. 10
 
Assessment comments

Si la calificación obtenida en los trabajos es igual o mayor que 5,00 se conservará para la segunda oportunidad. 


Sources of information
Basic Félez Mindán, Jesús (1996). Dibujo industrial / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Martínez, María Luisa. (1996). Fundamentos de ingeniería gráfica / Jesús Félez [coordinador]; Mª Luisa Martínez, José María Cabanellas, Antonio Carretero. Madrid : Síntesis
Sánchez Gallego, Juan Antonio (1997). Geometría descriptiva. Sistemas de Proyección Cilíndrica. Ediciones UPC. Universitat politécnica de Catalunya
Auñón López, Juan, Ferri Aranda, Jose A. (2002). Geometría Métrica y Descriptiva. Ejercicios Resueltos y Comentados en el Sistema de Planos Acotados. Editorial UPV
Cobos Gutierrez, Carlos, Ortíz Marín, Rafael (2009). Geometría para Ingenieros. Tomo II: Sistema de Planos Acotados. Editorial Tebar, S.L.
Félez Mindán, Jesús (2008). Ingeniería gráfica y diseño / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Carrasco Sánchez, Emilio (2008). Instalaciones Eléctricas de Baja Tensión en Edificios de Viviendas. Editorial Tebar, S.L.
Domínguez, Manuel y Espinosa, Mª del Mar (2005). Interpretación y Trazado de Planos Electrónicos y Electrotécnicos. Asociación de Ingeniería y Diseño Asistido Publicaciones
Gutierrez de Ravé Agüera (2002). Manual para la representación e interpretación de planos de instalaciones industriales . Córdoba : [Universidad de Córdoba, Escuela Politécnica Superior
Leon Blasco, Asunción, Belenguer Balaguer, enrique y Sanmartín Sáez, Vicente (2013). Proyectos de Instalaciones Eléctricas de Baja tensión. Marcombo Ediciones técnicas

Complementary Gonzalo Gonzalo, Joaquín (2003(2010 imp)). Croquización. San Sebastian : Donostiarra
Ramos Barbero, Basilio (2006). Dibujo técnico / Basilio Ramos Barbero, Esteban García Maté. Madrid : AENOR


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Expresión Gráfica/770G02005
Tecnoloxías de Fabricación/770G02015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Electric Installations low voltage/770G02022

Subjects that continue the syllabus
Technical Office/770G02034
Final Degree Proyect/770G02045

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.