Identifying Data 2020/21
Subject (*) High-voltage electrical installations Code 770G02027
Study programme
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Gomollon Garcia, Jesus angel
E-mail
jesus.gomollon@udc.es
Lecturers
Gomollon Garcia, Jesus angel
Santome Couto, Emilio
E-mail
jesus.gomollon@udc.es
emilio.santome@udc.es
Web
General description Instalacións Eléctricas de Media e Alta Tensión: Elementos constituyentes. Subestaciones e Aparamenta. Cálculo de Cortocircuitos simétricos e asimétricos. Tratamento do Neutro. Tensión de Restablecimiento. Sobretensiones e Coordinación de Illamento. Proteccións eléctricas. Instalacións de posta a terra.



Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Ninguna
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas excepto o portafolio
*Metodoloxías docentes que se modifican
Poderanse suprimir actividades do portafolio
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Realizarase de forma telemática
4. Modificacións na avaliación
Realizaráse de forma telemática
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ninguna

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electricidade.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A6 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A10 Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría.
A26 Capacidade para o cálculo e deseño de instalacións eléctricas de baixa e media tensión.
A27 Capacidade para o cálculo e deseño de instalacións eléctricas de alta tensión.
A29 Coñecer os sistemas eléctricos de potencia e as súas aplicacións.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B9 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Identifica, clasifica y describe las instalaciones eléctricas en BT, MT y AT. - Calcula y diseña instalaciones eléctricas en BT. - Conoce y selecciona las características de materiales, cables, aparamenta y equipos de medida que se utilizan en las instalaciones eléctricas de BT. - Comprende, selecciona y utiliza adecuadamente las técnicas de protección eléctrica. - Selecciona y utiliza herramientas adecuadas para el diseño de instalaciones eléctricas en BT. - Conoce y utiliza la legislación y normativa específica de las instalaciones eléctricas de BT. - Selecciona y comprende el uso de literatura técnica y otras fuentes de información en castellano e inglés A1
A4
A5
A26
A27
B1
B2
B3
B4
B5
B9
C3
Coñecemento da aparamenta de subestaciones eléctricas, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A29
B5
Cálculo de cortocircuitos simétricos e asimétricos en sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A6
A10
A26
A27
A29
B1
B5
Coñecemento e cálculo de proteccións de sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A26
A27
A29
B1
B5
C3
Coñecemento e cálculo de instalacións de posta a terra, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A26
A27
A29
B1
B5
C3
Coñecemento do fenómomeno de sobretensiones e coordinación de illamento en sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. A26
A27
A29
B5
O alumno avanzou no desenvolvemento do resto de competencias vinculadas con esta asignatura na memoria da titulación. A1
A4
A5
B2
B3
B4
B9
C3

Contents
Topic Sub-topic
Resumo segundo a memoria da Titulación Distribución de enerxía eléctrica.
Análise de faltas en B.T.
Aparamenta e protección eléctrica en B.T.
Deseño de instalacións eléctricas en BT. Instalacións de posta a terra.
Introdución ás instalacións auxiliares.
Contratación e condicións de fornezo eléctrico
Matriz de Impedancias de nó Ecuaciones matriciales de análise por nós por inspección directa de circuítos..
Ecuaciones matriciales de análise por nós a partir das matrices de conexión..
Definición da matriz de impedancias de nó.
Incorporación de acoplamientos magnéticos á matriz de impedancias de nó.
Construción da matriz de impedancias de nó paso a paso.
Cálculo de Cortocircuitos Simétricos Cortocircuito trifásico equilibrado dunha liña en baleiro.
Cortocircuito trifásico equilibrado dunha máquina síncrona en baleiro.
Definición de réximes transitorio e subtransitorio.
Cálculo de cortocircuitos simétricos polo método de sustitución.
Aplicación da matriz de impedancias de nó ao cálculo de cortocircuitos simétricos.
Compoñentes Simétricas Teorema de Fortescue-Stovkys.
Matrices de transformación directa e inversa.
Propiedades dos sistemas de compoñentes simétricas.
Representación de cargas equilibradas.
Representación dun sistema equilibrado con carga desequilibrada.
Impedancias de secuencia de xeradores síncronos, liñas de transporte e transformadores con distintos grupos de conexión.
Cálculo de Cortocircuitos Asimétricos Regras para a construción de circuítos de secuencias directa, inversa e homopolar.
Modelos de cálculo con compoñentes simétricas para faltas fase-terra, fase-fase, fase-fase-terra
Faltas de condutor aberto.
O Arco Eléctrico Fundamentos físicos
Característica estática do arco en corrente continua
Interrupción do arco en corrente continua
Interrupción do arco en corrente alterna
Tratamento do Neutro en Sistemas de Potencia Definicións.
Estudo da falta monofásica nunha rede con neutro illado.
Estudo da falta monofásica nunha rede con bobina de extinción.
Estudo da falta monofásica nunha rede co neutro posto a terra.
Definición do coeficiente de posta a terra.
Tensión Transitoria de Restablecimiento (TTR) Estudo da TTR polo método de inyección de correntes
Cálculo da TTR para un cortocircuito en bornes do xerador.
Cálculo da TTR para unha falta kilométrica.
Cálculo da TTR para unha falta na liña.
Factor de primeiro polo
Interrupción de circuitos Seccionadores.
Interruptores de potencia. Tipos e funcionamento.
Subestaciones Elementos das subestaciones.
Xogos de barras
Operacións coas barras nas subestaciones.
Sobretensiones e Coordinación de Illamiento Tipos e orixe das sobretensiones.
Ondas viaxeiras e propagación de sobretensiones
Método de Bewley para o cálculo de sobretensiones
Xeración de sobretensiones en liñas de transporte.
Descargas directas e indirectas.
Comportamento das liñas fronte ao raio.
Protección de liñas fronte ao raio
Pararrayos. Tipos e comportamento dos pararrayos.
Coordinación de Illamento
Nivel básico de illamento de impulso.
Ondas de ensaio normalizadas para o estudo de sobretensiones.
Característica tensión-tempo.
Instalacións de Posta a Tierra Definicións. Electrodos e liñas de terra.
Tensións de paso e de contacto.
Distribucións de potencial e resistencia de posta a terra de electrodos básicos.
Cálculos con sistemas de varios electrodos
Protección de Sistemas de Potencia Características e funcións dun sistema de protección
Transformadores de tensión e de intensidade
Relés. Características.
Relés de sobreintensidad.
Relés de sobreintensidad temporizados
Relés con dúas entradas. Fórmula xeral de activación dun relé.
Filtros de secuencia.
Protección de barras.
Protección de transformadores.
Protección de xeradores e motores.
Protección de liñas.
Protección de sobreintensidad en liñas radiales
Relés direccionales.
Relés de distancia (impedancia)
Relés de impedancia modificados.
Resposta dos relés ante faltas desequilibradas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A4 A5 B2 B3 B4 B9 C3 0.5 0 0.5
Guest lecture / keynote speech A6 A26 A27 A29 20.5 0 20.5
Problem solving A10 B1 B5 C3 21 0 21
Student portfolio A6 A10 A26 A27 B1 B5 C3 11 17 28
Objective test A6 B1 B5 4 74 78
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da asignatura onde se explica o contido da guía docente
Guest lecture / keynote speech Explicación de contidos por parte do profesor.
Problem solving Os alumnos resolven problemas de cálculo propostos polo profesor.
Student portfolio Pode incluír:
--------------------------------------------------------
Prácticas de Laboratorio:
Os alumnos encárganse de realizar as montaxes que se lles indican nos guiones de prácticas da asignatura e realizar con eles os ensaios indicados, respondendo ás cuestións que lles suscite o profesor de prácticas.

Saídas de campo:
Visitas a instalacións industriais relacionadas coas competencias de cada asignatura.

Eventos de carácter científico e/ou divulgativo
Conferencias ou clases invitadas impartidas por expertos ou a cargo de empresas colaboradoras relacionadas coas competencias de cada asignatura.

Talleres:
Xornadas de traballo para a presentación de instalacións, dispositivos ou ferramentas de traballo relacionadas co traballo industrial ou de campo en ámbitos relacionados coas competencias de cada asignatura.

Seminarios:
Presentación de temas específicos relacionados coa asignatura e discusión sobre os mesmos

Traballos tutelados:
Os alumnos realizan de forma autónoma, individualmente ou en grupos, seguindo as indicacións do profesor, os traballos propostos por este. Os traballos entregaranse utilizando os medios telemáticos dispoñibles na UDC.
Objective test Resposta a preguntas ou resolución de exercicios sen medios de consulta ou con medios de consulta restrinxidos, nun espazo de tempo concreto limitado.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description

El profesor responde de forma individualizada o en grupo, a las preguntas o consultas realizadas por los alumnos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A6 A10 A26 A27 B1 B5 C3 Na corrección dos traballos tutelados poderase ter en conta entre outros factores:
O axuste as instrucións recibidas.
A calidade técnica do traballo
O manexo e a cita adecuada de fontes de información
A correcta organización e indexación.
A corrección e propiedade da linguaxe empregada.
30
Objective test A6 B1 B5 Na corrección das probas mixtas poderanse ter en conta entre outros factores:
O seguimiento das instrucións para a súa realización.
A corrección técnica dos cálculos e resultados.
A orde, limpeza e organización do material entregado.
A correcta expresión das ideas e razonamientos empregados.
70
 
Assessment comments







































A avaliación
divídese en actividades distribuídas realizadas durante o periodo
lectivo (porcentaxe de cualificación 60%), actividades realizables
durante o periodo previo á proba final de segunda oportunidade, e
unha proba final (porcentaxe de cualificación 40%), que terá dúas
oportunidades.



As actividades
distribuídas realizadas durante o periodo lectivo poden ser:



Traballos tutelados e outras actividades non recuperables (porcentaxe
de cualificación 30%)



Probas de avaliación específicas, recuperables (porcentaxe de
cualificación 30%).



En función das circunstancias, o profesor poderá decidir a
realización de actividades de avaliación durante o periodo previo á
proba final de segunda oportunidade, ou coincidindo con esta, para
recuperar as probas deste tipo con cualificación de suspenso ou non
presentado.



Redondeo



Os cálculos dos
puntos de cualificación obtidos realízanse con todas as cifras
decimales que permita o programa de cálculo empregado. A
cualificación final obtida redondéase e exprésase cunha única
cifra decimal. Así por exemplo, unha cualificación de 4,92 equivale
a 4,9 e é suspenso, mentres que unha cualificación a partir de 4,95
equivale a 5 e é aprobado.



Dispensa
académica



Os procedementos de
avaliación descritos son aplicables a todos os alumnos, teñan ou
non dispensa académica.



Actividades de
Avaliación Non Presenciales
:

Nas actividades de avaliación
non presenciales o profesor poderá requirir a cada alumno a resposta
por videoconferencia a preguntas relacionadas cos contidos
entregados. A resposta non satisfactoria ás preguntas do profesor
poderá reducir a cualificación obtida nunha porcentaxe de ata un
80% .










Sources of information
Basic Grainger J. J., Stevenson W. D. (1996). Análisis de Sistemas de Potencia. Mc-GrawHill
Gross C.A. (1986). Power System Analysis. John Wiley & Sons
Suárez Creo, Juan M., Andavira (2011). Protección de Instalaciones y Redes Eléctricas. Andavira
Kothari D. P., Nagrath I. J. (2008). Sistemas Eléctricos de Potencia. McGrawHill

Complementary Simón Comín P., Garnacho Vecino F. et. Al (2011). Cálculo y diseño de líneas eléctricas de alta tensión. Ibergarceta
Glover, J. D., Sarma M.S., Overbye T. J. (2011). Power System Analysis and Design. Cengage Learning
Barrero F. (2004). Sistemas de Energía Eléctrica. Paraninfo


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Electric Machines I/770G02021
Electric Installations low voltage/770G02022
Electrical power circuits/770G02023
Power Stations/770G02024
Cálculo/770G02001
Informática/770G02002
Física I/770G02003
Alxebra/770G02006
Fisíca II/770G02007
Ecuacións Diferenciais/770G02011
Fundamentos de Electricidade/770G02013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Electric Machines II/770G02026

Subjects that continue the syllabus
Electric Energy Transport/770G02036

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.