Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Prácticas en Empresa I Código 770G02142
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Fernández Ibáñez, María Isabel
Jove Pérez, Esteban
Correo electrónico
isabel.fibanez@udc.es
esteban.jove@udc.es
Web
Descrición xeral O módulo transversal de Formación Dual consta de 60 ECTS correspondentes ao cuarto curso e desenvólvese por completo na empresa. Engloba as materias de Organización de Empresas, Oficina Técnica, Enxeñaría Gráfica, Prácticas en Empresa I, Prácticas en empresa II e Traballo Fin de Grao. O alumnado que se matricule no devandito módulo debe facelo do curso completo (60 ECTS), non permitíndose matricúlaa parcial.
O obxectivo deste módulo é que o alumnado complemente a formación académica recibida no tres primeiros cursos da titulación e adquira as competencias que lle preparen para o exercicio das súas actividades profesionais e faciliten a súa inserción laboral.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
B9 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
B10 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
B11 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquire experiencia profesional para abordar con seguridade a integración no mercado laboral. A4
A5
B1
Resolve problemas con iniciativa, transmite os resultados de forma eficiente, toma decisións e razoa de forma crítica nunha contorna real de traballo. B4
B5
B6
B9
B11
C5
C6
C7
C8
Comunícase con claridade no contexto de reunións de traballo e na realización de presentacións orais. B1
B2
B3
B7
B10
C1
C3
Identifica e valora as saídas e alternativas profesionais existentes. B9
B10
B11
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tarefas profesionais do Enxeñeiro Técnico Industrial.
Estrutura organizativa das empresas ou institucións participantes e funcións de cada departamento.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C1 C3 C5 C6 C7 C8 148 0 148
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Desenvolvemento, redacción e presentación de proxectos e traballos individualmente e en equipo

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O estudante que elixa o módulo de formación dual terá un seguimento personalizado por parte de dous titores: o da universidade e o da empresa. Ambos, en estreita coordinación, elaborarán un proxecto formativo tendo en conta o perfil profesional ao que debe responder o alumnado e a achega da empresa neste desenvolvemento competencial. O proxecto formativo detallará tamén as actividades que o estudante realizará na empresa.
Ambos os titores serán os encargados de realizar o seguimento do desenvolvemento e execución das tarefas e traballos programados de forma que se garanta a adquisición das competencias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C1 C3 C5 C6 C7 C8 Seguimento e valoración das tarefas realizadas 100
 
Observacións avaliación
O estudante entregará un informe de seguimento que recollerá unha descrición das tarefas e traballos tutelados que vai desenvolvendo, departamentos da entidade aos que está a ser asignado e unha relación dos problemas que lla van expondo e o procedemento que seguiu para a súa resolución.
Ao finalizar o cuadrimestre entregará unha memoria que conterá, como mínimo, a seguinte información:
- Datos persoais do estudante.
- Entidade colaboradora onde realizou as prácticas e onde está situada.
- Descrición concreta e detallada das tarefas e traballos tutelados desenvolvidos con indicación do ou dos departamentos da entidade onde se realizaron.
- Valoración das tarefas desenvolvidas cos coñecementos e competencias adquiridos respecto dos estudos universitarios.
- Relación dos problemas presentados e procedementos sucesivos para a súa resolución.

O responsable da avaliación será o titor académico, considerando a valoración do seguimento realizado, os informes do titor da empresa e a documentación presentada polo estudante.

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías