Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Prácticas en Empresa II Código 770G02143
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 18
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Fernández Ibáñez, María Isabel
Jove Pérez, Esteban
Correo electrónico
isabel.fibanez@udc.es
esteban.jove@udc.es
Web
Descrición xeral O módulo transversal de Formación Dual consta de 60 ECTS correspondentes ao cuarto curso e desenvólvese por completo na empresa. Engloba as materias de Organización de Empresas, Oficina Técnica, Enxeñaría Gráfica, Prácticas en Empresa I, Prácticas en empresa II e Traballo Fin de Grao. O alumnado que se matricule no devandito módulo debe facelo do curso completo (60 ECTS), non permitíndose matricúlaa parcial.
O obxectivo deste módulo é que o alumnado complemente a formación académica recibida no tres primeiros cursos da titulación e adquira as competencias que lle preparen para o exercicio das súas actividades profesionais e faciliten a súa inserción laboral.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
B10 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
B11 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
B12 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquire experiencia profesional para abordar con seguridade a integración no mercado laboral. A4
A5
B3
B4
B7
B11
C3
Resolve problemas con iniciativa, transmite os resultados de forma eficiente, toma decisións e razoa de forma crítica nunha contorna real de traballo. B1
B2
B5
B6
B10
B11
B12
C1
C5
C6
C7
C8
Comunícase con claridade no contexto de reunións de traballo e na realización de presentacións orais. B2
B3
B4
B6
B7
C1
C7
Identifica e valora as saídas e alternativas profesionais existentes. B2
B3
B4
B7
B10
B11
B12
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Tarefas profesionais do Enxeñeiro Técnico Industrial.
Estrutura organizativa das empresas ou institucións participantes e funcións de cada departamento.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 444 0 444
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Desarrollo, redacción y presentación de proyectos y trabajos individualmente y en equipo

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O estudante que elixa o módulo de formación dual terá un seguimento personalizado por parte de dous titores: o da universidade e o da empresa. Ambos, en estreita coordinación, elaborarán un proxecto formativo tendo en conta o perfil profesional ao que debe responder o alumnado e a achega da empresa neste desenvolvemento competencial. O proxecto formativo detallará tamén as actividades que o estudante realizará na empresa.
Ambos os titores serán os encargados de realizar o seguimento do desenvolvemento e execución das tarefas e traballos programados de forma que se garanta a adquisición das competencias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 C1 C3 C5 C6 C7 C8 Seguimento e valoración das tarefas realizadas 100
 
Observacións avaliación
O estudante entregará un informe de seguimento que recollerá unha descrición das tarefas e traballos tutelados que vai desenvolvendo, departamentos da entidade aos que está a ser asignado e unha relación dos problemas que lla van expondo e o procedemento que seguiu para a súa resolución.
Ao finalizar o cuadrimestre entregará unha memoria que conterá, como mínimo, a seguinte información:
- Datos persoais do estudante.
- Entidade colaboradora onde realizou as prácticas e onde está situada.
- Descrición concreta e detallada das tarefas e traballos tutelados desenvolvidos con indicación do ou dos departamentos da entidade onde se realizaron.
- Valoración das tarefas desenvolvidas cos coñecementos e competencias adquiridos respecto dos estudos universitarios.
- Relación dos problemas presentados e procedementos sucesivos para a súa resolución.

O responsable da avaliación será o titor académico, considerando a valoración do seguimento realizado, os informes do titor da empresa e a documentación presentada polo estudante.

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías