Identifying Data 2018/19
Subject (*) Introduction to Furniture Code 771528002
Study programme
Máster Universitario en Enxeñaría en Deseño Industrial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Abelleira Doldan, Miguel A.
E-mail
miguel.abelleira@udc.es
Lecturers
Abelleira Doldan, Miguel A.
E-mail
miguel.abelleira@udc.es
Web
General description Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos que lle permitirán coñecer as especificidades concretas dunha disciplina con carácter propio como é o Deseño de Mobiliario, centrado na construción dos obxectos que foron facilitando os usos e actividades habituais do ser humano, en todo tipo de espazos privados ou públicos, conformando os ambientes nos que se veu desenvolvendo a vida.
Tamén entenderá o significado do tránsito evolutivo das respostas iniciais ata as actuais, pertencentes a un sector de gran importancia económica, caracterizado pola investigación e innovación continuas nos aspectos formais e materiais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE02 - Conocer las distintas disciplinas que confluyen en el diseño para colectividades "arquitectura, psicología ambiental, ecología, etc" y que le permitirán integrarse en equipos interdisciplinares.
A6 CE06 - Aplicar métodos de investigación de tendencias en los proyectos.
A9 CE09 - Diseñar centrándose en el usuario y los estilos de vida.
A14 CE14 - Diseñar teniendo en cuenta factores humanos y criterios ergonómicos.
A15 CE15 - Identificar y comprender conceptos y nomenclaturas relativos al mundo del diseño.
A24 CE24 - Sensibilidad para desarrollar en la actividad proyectiva variables compositivas y perceptivas.
A25 CE25 - Aplicar técnicas de análisis de nuevas demandas y de preferencias de usuario.
A29 CE29 - Dominar parámetros de diseño ambiental y confort cromático.
A30 CE30 - Capacidad analítica para la observación y valoración de casos específicos a partir de los factores dimensionales generales y de los factores de uso que presentan los espacios públicos.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B8 CG03 - Capacidad crítica y autocrítica para valorar el conocimiento, la tecnología y la información disponible al resolver los problemas con que deben enfrentarse. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la sociedad, la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. Se evaluará a través del seguimiento del progreso del alumno por parte de los profesores y responsables de la titulación.
C1 CT01 - Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. Desarrollo de habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C4 CT04 - Desarrollo para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 CT06 - Capacidad para enfrentarse a situaciones y problemas nuevos de forma proactiva.
C8 CT08 - Valoración de la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principios artísticos de cada época e a súa influencia no deseño AJ1
AJ6
AJ15
AJ24
AJ25
AJ29
AJ30
BJ1
BJ3
BJ5
BJ8
CJ4
CJ6
CJ8
Coñecer o contexto social que demanda a creación de obxectos de uso con valor estético engadido. AJ1
AJ6
AJ9
AJ14
AJ15
AJ25
AJ29
AJ30
BJ1
BJ3
BJ5
BJ8
CJ4
CJ6
Capacidade para a análise e comprensión das calidades dun obxecto para partir do entendemento dos seus condicionantes de proxecto. AJ1
AJ6
AJ9
AJ14
AJ15
AJ24
AJ25
AJ29
AJ30
BJ1
BJ3
BJ5
BJ8
CJ1
CJ6
CJ8
Fomentar a capacidade analítica, o sentido crítico e o desenvolvemento lóxico do estudante no campo do deseño de mobiliario AJ1
AJ6
AJ15
AJ25
AJ29
AJ30
BJ1
BJ3
BJ5
BJ8
CJ1
CJ4
CJ6
CJ8
Fomentar a crítica rigorosa como medio de adquisición de coñecemento. AJ1
AJ6
AJ9
AJ15
AJ24
AJ25
AJ29
AJ30
BJ1
BJ3
BJ5
BJ8
CJ1
CJ4
CJ6
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCION 1.1 CONCEPTO
1.2 TIPOLOGÍAS
1.3 TÉCNICAS
2. HISTORIA DEL MOBILIARIO 2.1 PERSPECTIVA HISTÓRICA
2.2 TENDENCIAS ACTUALES
2.3 EVOLUCIÓN Y TENDENCIAS FUTURAS
3. MOBILIARIO Y ESPACIO 3.1 MOBILIARIO Y ESPACIO RESIDENCIAL
3.2 MOBILIARIO Y ESPACIO LABORAL
3.3 MOBILIARIO Y ESPACIO DE OCIO
3.4 MOBILIARIO Y ESPACIO URBANO
4. CONTRACT 3.1 CONCEPTO
3.2 NORMATIVA
3.3 MATERIALES Y PROCESOS
3.4 GESTIÓN: PROYECTO - EJECUCIÓN

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 1 0 1
Directed discussion A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 6 3 9
Guest lecture / keynote speech A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 8 16 24
Seminar A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 4 0 4
Supervised projects A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 1 20 21
Objective test A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 3 12 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Encuadramiento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos.
Directed discussion Fomento dla participación do aluno na exposición e defensa das súas teses sobre oasunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas.
Guest lecture / keynote speech Exposición de un tema concreto de modo oral e apoyada na proxección de imaxes.
Seminar Exposición de un tema específico por un profesional de recoñecido prestixio especialista no asunto.
Supervised projects Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto de mobiliario, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nallgúns casos, a análise será comparativo entre dous mobles co mesmo uso.
Objective test Proba escrita na que se busca o valor engadido que o aluno pode aportar a partir do seu coñecemento e capacidade de análise e reflexión.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Búsqueda permanente do fomento da ansia de aprendizaxe por parte do aluno e o seu consecuente espíritu crítico.
Durante o curso realizaránse unha corrección individual das prácticas realizadas, despois de terse entgregada a primeira metade.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 A prueba obxetiva consta de tres partes:
1. 5 preguntas cortas de resposta breve.(20%)
2. 1 tema a desenvolver. (20%)
3. Análise crítica. (30%)
70
Supervised projects A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 Práctica de elaboración persoal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto, co gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nalgúns casos, a análise será comparativa entre dous obxetos de uso idéntico.
Realizaranse no tempo non presencial, utilizando a plataforma Moodle.
30
 
Assessment comments

Para
poder ser evaluado na primeira oportunidade (xaneiro) o aluno debe cumprir a
totalidade dos siguientes requisitos:

1. Asistir polo menos ó 80% das clases presenciais.

2. Entregar como mínimo o 80% dos traballos individuais nas datas sinaladas.

3. Asisitir á correccións persoal de prácticas.

4. Realizar a proba obxectiva, no pudindo deixar sin contestar o tema a desenvolver nin os análisis críticos.

 

No caso de non cumprir algún dos dous primeiros puntos ol aluno obterá un “No
presentado” na convocatoria anual (oportunidades de xaneiro e xullo).

Si o aluno non se presenta á proba obxectyiva, obterá un “No presentado” na oportunidade de xaneiro.

 

Na segunda oportunidade (xulio) repetirase únicamente a proba objectiva, coas mismas condicións que na primeira oportunidade. A ela só se poderán presentar aqueles estudantes que:

1. Ou ben cumpriron todos os puntos citados anteriormente e non alcanzaran a suficiente puntuación parra aprobar.

2. Ou ben cumpriron os tres primeiros pero non se presentaron á proba obxectiva na primeira oportunidade.

Aqueles estudantes que se incorporen co curso xa comenzaqdo:

1. Terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais restantes dende a súa incorporación.

2. Terán que entregar en tempo as prácticas que se realicen a partires da súa incorporación

3. As prácticas con data previa á súa incorporación terán que ser entregadas no momento que lles indique.

O resto de normas que non entren en contradición coas anteriores seranlles de aplicación igual que ó resto de estudantes.

A aqueles estudantes que participen en programas de mobilidade saínte ou entrante se lles aplicarán as mesmas normas que ó resto do estudantado.

Os estudantes repetidores que nun curso anterior teñan cumprido o requisito de presencialidade quedan exentos de cumplilo nos cursos seguintes.

Os estudantes repetidores que nun curso anterior teñan as précticas aprobadas quedan exentos de voltar a facelas nos cursos seguintes.


Sources of information
Basic BÜRDEK, Bernhard E. (1994). diseño. Historia, teoría y práctica del diseño industrial. Barcelona. Gustavo Gili
BAYLEY, Stephen (1992). Guía Conran del diseño. Madrid. Alianza Editorial
FUSCO, Renato de (2005). Historia del Diseño. Barcelona: Santa & Cole Publicaciones S. L.
TORRENT, Rosalía / MARIN, Joan M. (2005). Historia del diseño industrial. Madrid. Ediciones Cátedra

Complementary LUCIE-SMITH, Edward (1998). Breve historia del mueble. Barcelona : Destino
(2001). Contemporary classic furniture. Barcelona : Instituto Monsa de Ediciones
Línea Editorial S.L. (2006). Diseño de muebles de oficina. Barcelona: Maomao
LIU, Ivy – Wong, Jian (2013). Eco design: Furniture = Meubles = Muebles = Mobiliário. Barcelona : Promopress
BUENO, Patricia (2003). El mueble de diseño. Barcelona: Atrium
(2009). El mueble moderno. 150 años de diseño. Königswinter] : Ullmann
FEDUCHI, Luis (1986). Historia del mueble. Barcelona : Blume
SEGARRA LAGUNES, Silvia (2012). Mobiliario urbano. Historia y proyectos. Granada : Universidad de Granada
BROTO, Carles & KRAUEL, Jacobo (2010). Mobiliario urbano. Nuevos conceptos. Barcelona : Links
(2007). Muebles de diseño. Últimas tendencias. Barcelona : Instituto Monsa


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Introduction to Fashion Accesories/771528001
Industrial Design, Society and Business/771528004
Introduction to Mobility/771528003
Business and Competitiveness/771528005
Product and Market/771528006

Subjects that continue the syllabus
History of Furniture/771528018
Furniture and Space/771528019
Contract/771528020

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.