Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Introdución ao Mobiliario Código 771528002
Titulación
Máster Universitario en Enxeñaría en Deseño Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Abelleira Doldan, Miguel A.
Correo electrónico
miguel.abelleira@udc.es
Profesorado
Abelleira Doldan, Miguel A.
Correo electrónico
miguel.abelleira@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos que lle permitirán coñecer as especificidades concretas dunha disciplina con carácter propio como é o Deseño de Mobiliario, centrado na construción dos obxectos que foron facilitando os usos e actividades habituais do ser humano, en todo tipo de espazos privados ou públicos, conformando os ambientes nos que se veu desenvolvendo a vida.
Tamén entenderá o significado do tránsito evolutivo das respostas iniciais ata as actuais, pertencentes a un sector de gran importancia económica, caracterizado pola investigación e innovación continuas nos aspectos formais e materiais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE02 - Conocer las distintas disciplinas que confluyen en el diseño para colectividades "arquitectura, psicología ambiental, ecología, etc" y que le permitirán integrarse en equipos interdisciplinares.
A6 CE06 - Aplicar métodos de investigación de tendencias en los proyectos.
A9 CE09 - Diseñar centrándose en el usuario y los estilos de vida.
A14 CE14 - Diseñar teniendo en cuenta factores humanos y criterios ergonómicos.
A15 CE15 - Identificar y comprender conceptos y nomenclaturas relativos al mundo del diseño.
A24 CE24 - Sensibilidad para desarrollar en la actividad proyectiva variables compositivas y perceptivas.
A25 CE25 - Aplicar técnicas de análisis de nuevas demandas y de preferencias de usuario.
A29 CE29 - Dominar parámetros de diseño ambiental y confort cromático.
A30 CE30 - Capacidad analítica para la observación y valoración de casos específicos a partir de los factores dimensionales generales y de los factores de uso que presentan los espacios públicos.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B8 CG03 - Capacidad crítica y autocrítica para valorar el conocimiento, la tecnología y la información disponible al resolver los problemas con que deben enfrentarse. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la sociedad, la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. Se evaluará a través del seguimiento del progreso del alumno por parte de los profesores y responsables de la titulación.
C1 CT01 - Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. Desarrollo de habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C4 CT04 - Desarrollo para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 CT06 - Capacidad para enfrentarse a situaciones y problemas nuevos de forma proactiva.
C8 CT08 - Valoración de la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principios artísticos de cada época e a súa influencia no deseño AP1
AP6
AP15
AP24
AP25
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP4
CP6
CP8
Coñecer o contexto social que demanda a creación de obxectos de uso con valor estético engadido. AP1
AP6
AP9
AP14
AP15
AP25
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP4
CP6
Capacidade para a análise e comprensión das calidades dun obxecto para partir do entendemento dos seus condicionantes de proxecto. AP1
AP6
AP9
AP14
AP15
AP24
AP25
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP1
CP6
CP8
Fomentar a capacidade analítica, o sentido crítico e o desenvolvemento lóxico do estudante no campo do deseño de mobiliario AP1
AP6
AP15
AP25
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP1
CP4
CP6
CP8
Fomentar a crítica rigorosa como medio de adquisición de coñecemento. AP1
AP6
AP9
AP15
AP24
AP25
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP1
CP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCION 1.1 CONCEPTO
1.2 TIPOLOGÍAS
1.3 TÉCNICAS
2. HISTORIA DEL MOBILIARIO 2.1 PERSPECTIVA HISTÓRICA
2.2 TENDENCIAS ACTUALES
2.3 EVOLUCIÓN Y TENDENCIAS FUTURAS
3. MOBILIARIO Y ESPACIO 3.1 MOBILIARIO Y ESPACIO RESIDENCIAL
3.2 MOBILIARIO Y ESPACIO LABORAL
3.3 MOBILIARIO Y ESPACIO DE OCIO
3.4 MOBILIARIO Y ESPACIO URBANO
4. CONTRACT 3.1 CONCEPTO
3.2 NORMATIVA
3.3 MATERIALES Y PROCESOS
3.4 GESTIÓN: PROYECTO - EJECUCIÓN

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 1 0 1
Discusión dirixida A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 6 3 9
Sesión maxistral A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 8 16 24
Seminario A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 4 0 4
Traballos tutelados A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 1 20 21
Proba obxectiva A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 3 12 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Encuadramiento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos.
Discusión dirixida Fomento dla participación do aluno na exposición e defensa das súas teses sobre oasunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas.
Sesión maxistral Exposición de un tema concreto de modo oral e apoyada na proxección de imaxes.
Seminario Exposición de un tema específico por un profesional de recoñecido prestixio especialista no asunto.
Traballos tutelados Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto de mobiliario, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nallgúns casos, a análise será comparativo entre dous mobles co mesmo uso.
Proba obxectiva Proba escrita na que se busca o valor engadido que o aluno pode aportar a partir do seu coñecemento e capacidade de análise e reflexión.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Búsqueda permanente do fomento da ansia de aprendizaxe por parte do aluno e o seu consecuente espíritu crítico.
Durante o curso realizaránse unha corrección individual das prácticas realizadas, despois de terse entgregada a primeira metade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A6 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 A prueba obxetiva consta de tres partes:
1. 5 preguntas cortas de resposta breve.(20%)
2. 1 tema a desenvolver. (20%)
3. Análise crítica. (30%)
70
Traballos tutelados A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 Práctica de elaboración persoal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto, co gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nalgúns casos, a análise será comparativa entre dous obxetos de uso idéntico.
Realizaranse no tempo non presencial, utilizando a plataforma Moodle.
30
 
Observacións avaliación

Para
poder ser evaluado na primeira oportunidade (xaneiro) o aluno debe cumprir a
totalidade dos siguientes requisitos:

1. Asistir polo menos ó 80% das clases presenciais.

2. Entregar como mínimo o 80% dos traballos individuais nas datas sinaladas.

3. Asisitir á correccións persoal de prácticas.

4. Realizar a proba obxectiva, no pudindo deixar sin contestar o tema a desenvolver nin os análisis críticos.

 

No caso de non cumprir algún dos dous primeiros puntos ol aluno obterá un “No
presentado” na convocatoria anual (oportunidades de xaneiro e xullo).

Si o aluno non se presenta á proba obxectyiva, obterá un “No presentado” na oportunidade de xaneiro.

 

Na segunda oportunidade (xulio) repetirase únicamente a proba objectiva, coas mismas condicións que na primeira oportunidade. A ela só se poderán presentar aqueles estudantes que:

1. Ou ben cumpriron todos os puntos citados anteriormente e non alcanzaran a suficiente puntuación parra aprobar.

2. Ou ben cumpriron os tres primeiros pero non se presentaron á proba obxectiva na primeira oportunidade.

Aqueles estudantes que se incorporen co curso xa comenzaqdo:

1. Terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais restantes dende a súa incorporación.

2. Terán que entregar en tempo as prácticas que se realicen a partires da súa incorporación

3. As prácticas con data previa á súa incorporación terán que ser entregadas no momento que lles indique.

O resto de normas que non entren en contradición coas anteriores seranlles de aplicación igual que ó resto de estudantes.

A aqueles estudantes que participen en programas de mobilidade saínte ou entrante se lles aplicarán as mesmas normas que ó resto do estudantado.

Os estudantes repetidores que nun curso anterior teñan cumprido o requisito de presencialidade quedan exentos de cumplilo nos cursos seguintes.

Os estudantes repetidores que nun curso anterior teñan as précticas aprobadas quedan exentos de voltar a facelas nos cursos seguintes.


Fontes de información
Bibliografía básica BÜRDEK, Bernhard E. (1994). diseño. Historia, teoría y práctica del diseño industrial. Barcelona. Gustavo Gili
BAYLEY, Stephen (1992). Guía Conran del diseño. Madrid. Alianza Editorial
FUSCO, Renato de (2005). Historia del Diseño. Barcelona: Santa & Cole Publicaciones S. L.
TORRENT, Rosalía / MARIN, Joan M. (2005). Historia del diseño industrial. Madrid. Ediciones Cátedra

Bibliografía complementaria LUCIE-SMITH, Edward (1998). Breve historia del mueble. Barcelona : Destino
(2001). Contemporary classic furniture. Barcelona : Instituto Monsa de Ediciones
Línea Editorial S.L. (2006). Diseño de muebles de oficina. Barcelona: Maomao
LIU, Ivy – Wong, Jian (2013). Eco design: Furniture = Meubles = Muebles = Mobiliário. Barcelona : Promopress
BUENO, Patricia (2003). El mueble de diseño. Barcelona: Atrium
(2009). El mueble moderno. 150 años de diseño. Königswinter] : Ullmann
FEDUCHI, Luis (1986). Historia del mueble. Barcelona : Blume
SEGARRA LAGUNES, Silvia (2012). Mobiliario urbano. Historia y proyectos. Granada : Universidad de Granada
BROTO, Carles & KRAUEL, Jacobo (2010). Mobiliario urbano. Nuevos conceptos. Barcelona : Links
(2007). Muebles de diseño. Últimas tendencias. Barcelona : Instituto Monsa


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Introdución aos Complementos/771528001
Deseño Industrial, Sociedade e Empresa/771528004
Introdución á Mobilidade/771528003
Empresa e Competitividade/771528005
Produto e Mercado/771528006

Materias que continúan o temario
Historia do Moble/771528018
Mobiliario e Espazo/771528019
Contract/771528020

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías