Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Introdución á Mobilidade Código 771528003
Titulación
Máster Universitario en Enxeñaría en Deseño Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Matemáticas
Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Cardenal Carro, Jesus
Rodríguez Bugarín, Miguel Domingo
Correo electrónico
jesus.cardenal@udc.es
m.bugarin@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE02 - Conocer las distintas disciplinas que confluyen en el diseño para colectividades "arquitectura, psicología ambiental, ecología, etc" y que le permitirán integrarse en equipos interdisciplinares.
A6 CE06 - Aplicar métodos de investigación de tendencias en los proyectos.
A9 CE09 - Diseñar centrándose en el usuario y los estilos de vida.
A14 CE14 - Diseñar teniendo en cuenta factores humanos y criterios ergonómicos.
A15 CE15 - Identificar y comprender conceptos y nomenclaturas relativos al mundo del diseño.
A24 CE24 - Sensibilidad para desarrollar en la actividad proyectiva variables compositivas y perceptivas.
A25 CE25 - Aplicar técnicas de análisis de nuevas demandas y de preferencias de usuario.
A29 CE29 - Dominar parámetros de diseño ambiental y confort cromático.
A30 CE30 - Capacidad analítica para la observación y valoración de casos específicos a partir de los factores dimensionales generales y de los factores de uso que presentan los espacios públicos.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B8 CG03 - Capacidad crítica y autocrítica para valorar el conocimiento, la tecnología y la información disponible al resolver los problemas con que deben enfrentarse. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la sociedad, la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. Se evaluará a través del seguimiento del progreso del alumno por parte de los profesores y responsables de la titulación.
C1 CT01 - Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. Desarrollo de habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C4 CT04 - Desarrollo para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 CT06 - Capacidad para enfrentarse a situaciones y problemas nuevos de forma proactiva.
C8 CT08 - Valoración de la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos fundamentais acerca da problemática do desprazamento humano: características, motivos, fundamentos e consecuencias da mobilidade. AP1
AP6
AP9
AP14
AP15
AP24
AP25
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP1
CP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción.
Conceptos básicos.
Perspectiva histórica.
Contexto socioeconómico
Evolución e tendencias futuras.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A6 A24 A25 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 0 30 30
Seminario A15 A24 A25 A30 B3 B1 11 0 11
Sesión maxistral A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 17 17 34
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Consiste no deseño e desenvolvemento dun proxecto que pode entregarse durante ou ao final da docencia da materia. Este tipo de avaliación tamén pode implementarse en grupos, tanto cun número reducido de alumnos no que cada un deles fágase cargo directamente dun proxecto, ou en grupos cun maior número de alumnos, os cales se subdividen á súa vez en pequenos equipos, cada un responsable dun proxecto ou subproyecto específico. Este formato pode ser especialmente interesante para fomentar o traballo en grupo dos alumnos.
Seminario Docencia que facilita a interacción fluída entre o profesor e os estudantes. Empregarase para presentar traballos, analizar casos, resolver supostos, resolver problemas, expoñer un tema teórico sinxelo. A diferenza do que sucede nas Prácticas de Aula, o profesor non é o protagonista, limitándose a escoitar, atender, orientar, aclarar, valorar, mostrar como se fan as cousas, avaliar. É un tipo de docencia esencial para facilitar a avaliación continua do alumnado e coñecer o rendemento do autoaprendizaje. Sen ela non hai metodoloxía docente orientada á autoformación. Algunhas das máis prezadas habilidades que debe desenvolver o alumnado (saber presentar e expoñer un traballo, saber resumir, saber realizar unha análise, saber traballar en grupo ...) conséguense precisamente grazas aos seminarios.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O seguimento dos traballos tutelados requirirá acudir as sesións de titoría coa frecuencia necesaria.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 A24 A25 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 Os traballos tutelados fixaranse ao principio do curso. Entón se indicará se a realización é individual ou por grupos. 60
Sesión maxistral A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 As sesións maxistrais levarán parello un traballo de preparación por parte do alumnado, ademáis a asistencia é obrigatoria e valorarase na nota final. 40
 
Observacións avaliación
Non se admite a dispensa académica nesta materia

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías