Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Historia do Moble Código 771528018
Titulación
Máster Universitario en Enxeñaría en Deseño Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Abelleira Doldán, Miguel A.
Correo electrónico
miguel.abelleira@udc.es
Profesorado
Abelleira Doldán, Miguel A.
Méndez Salgueiro, José Ramón
Correo electrónico
miguel.abelleira@udc.es
j.r.mendez@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos que lle permitirán entender a Historia do Moble como un proceso continuo e non como un conxunto de respostas xa dadas. Interesa sobre todo o coñecemento dos enfoques que se adoptaron no momento de abordar cada proxecto. Enténdese como un proceso intelectual de carácter reflexivo, no que conflúen os compoñentes racionais e intuitivos na resposta dada polo deseñador a un problema suscitado, cuxa solución é o moble específico, que se materializa en cada época coas súas condicións culturais e as súas posibilidades técnicas.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE02 - Conocer las distintas disciplinas que confluyen en el diseño para colectividades "arquitectura, psicología ambiental, ecología, etc" y que le permitirán integrarse en equipos interdisciplinares.
A4 CE04 - Aplicar la metodología de la ingeniería de producto planteando soluciones apropiadas desde el punto de vista industrial, técnico y económico.
A5 CE05 - Seleccionar materiales para el desarrollo de nuevos productos valorando tanto los usos como criterios medioambientales.
A6 CE06 - Aplicar métodos de investigación de tendencias en los proyectos.
A9 CE09 - Diseñar centrándose en el usuario y los estilos de vida.
A10 CE10 - Diseñar, innovar y gestionar nuevos productos.
A14 CE14 - Diseñar teniendo en cuenta factores humanos y criterios ergonómicos.
A15 CE15 - Identificar y comprender conceptos y nomenclaturas relativos al mundo del diseño.
A21 CE21 - Gestión del conocimiento en diseño aplicado al modelo empresarial y al diseño de productos industriales.
A22 CE22 - Desarrollo de modelos e implementación.
A24 CE24 - Sensibilidad para desarrollar en la actividad proyectiva variables compositivas y perceptivas.
A27 CE27 - Aplicar modelos mecánicos, cinemáticos y dinámicos al análisis ergonómico.
A28 CE28 - Habilidad para intercambiar e integrar procedimientos a la configuración de productos de diseño tanto a nivel analógico como digital.
A29 CE29 - Dominar parámetros de diseño ambiental y confort cromático.
A30 CE30 - Capacidad analítica para la observación y valoración de casos específicos a partir de los factores dimensionales generales y de los factores de uso que presentan los espacios públicos.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B6 CG01 - Capacidad de organización y planificación para resolver problemas de carácter innovador de forma eficiente. Especialmente importante en el planteamiento y desarrollo de proyectos de Diseño Industrial conducentes a la conceptualización de nuevos productos viables industrial y empresarialmente. Se evaluará a través de los trabajos y proyectos prácticos que se desarrollan en el programa, tanto en las distintas materias como en el Proyecto Fin de Máster.
B8 CG03 - Capacidad crítica y autocrítica para valorar el conocimiento, la tecnología y la información disponible al resolver los problemas con que deben enfrentarse. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la sociedad, la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. Se evaluará a través del seguimiento del progreso del alumno por parte de los profesores y responsables de la titulación.
B10 CG05 - Capacidad de planificación, diseño y gestión de proyectos, resolviendo los aspectos conceptuales, técnicos y organizativos del proyecto. Se evaluará gradualmente a través de los trabajos y proyectos prácticos que se desarrollan en el programa, tanto en las distintas materias como en el Proyecto Fin de Máster.
C1 CT01 - Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. Desarrollo de habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C2 CT02 - Capacidad para trabajar de forma autónoma y desarrollar un trabajo personal organizado y planificado.
C4 CT04 - Desarrollo para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C7 CT07 - Capacidad para dirigir y gestionar equipos multidisciplinares.
C8 CT08 - Valoración de la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principios artísticos de cada época e a súa influencia no deseño AP1
AP6
AP9
AP10
AP14
AP15
AP24
AP28
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP1
CP2
CP4
CP8
Coñecer o contexto social que demanda a creación de mobiliario con valor estético engadido AP1
AP6
AP9
AP10
AP14
AP15
AP24
AP28
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP1
CP2
CP7
CP8
Capacidade para a análise e comprensión das calidades do mobiliario a partir do entendemento dos seus condicionantes de proxecto. AP1
AP6
AP9
AP10
AP14
AP15
AP24
AP28
AP30
BP1
BP2
BP3
BP5
BP8
CP1
CP2
CP7
CP8
Fomentar a capacidade analítica, o sentido crítico e o desenvolvemento lóxico do estudante no campo do deseño de mobiliario AP1
AP4
AP5
AP6
AP9
AP14
AP15
AP21
AP22
AP24
AP27
AP28
AP29
AP30
BP2
BP4
BP6
BP10
CP1
CP2
CP4
CP7
CP8
Fomentar a crítica rigorosa como medio de adquisición de coñecemento. AP1
AP9
AP10
AP15
AP24
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP8
CP1
CP2
CP4
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
1. USOS 1.1 RELACIÓN COAS PERSOAS
1.1.1 Mobiliario para durmir ou recostarse
1.1.2 Mobiliario para sentarse
1.2 RELACIÓN COS OBXETCOS
1.2.1 Mobiliario para colocar
1.2.2 Mobiliario para guardar
2. FORMA E TÉCNICA 2.1 FORMA
2.1.1 Isotropía
2.1.2 Asimetría
2.1.3 Antropomorfismo
2.2 TÉCNICA
2.2.1 Monomaterial
2.2.2 Combinación de materiais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A6 A15 A24 A29 A30 B1 B2 B3 B5 B8 C1 C2 C4 C8 1 0 1
Discusión dirixida A1 A6 A15 A24 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C8 6 3 9
Sesión maxistral A1 A6 A15 A24 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C8 8 16 24
Seminario A1 A4 A5 A6 A21 A22 A27 A28 A29 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C8 4 0 4
Traballos tutelados A1 A4 A5 A6 A9 A10 A14 A15 A21 A22 A24 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C8 4 32 36
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Encuadramento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos.
Discusión dirixida Fomento da participación do alumnado na exposición e defensa das súas teses sobre o asunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas.
Sesión maxistral Exposición de un tema concreto de modo oral e apoyada na proxección de imaxes.
Seminario Exposición de un tema específico por un profesional de recoñecido prestixio especialista no asunto.
Traballos tutelados Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico da evolución histórica e das tendenzas dun espazo cun uso concreto co seu mobiliario específico, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento.



Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico da evolución histórica e das tendenzas dun espazo cun uso concreto co seu mobiliario específico, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento.
Durante o curso realizaránse alomenos unha corrección individual da práctica.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A4 A5 A6 A9 A10 A14 A15 A21 A22 A24 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C8 Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico da interacción dun espazo cun uso concreto co seu mobiliario específico, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. 100
 
Observacións avaliación

Para poder ser evaluado na primeira oportunidade (xaneiro) o aluno
debe cumprir a totalidade dos siguientes requisitos:



1. Asistir polo menos ó 80% das clases presenciais.



2. Asisitir á correccións persoal de traballos tutelados.



3. Entregar o  traballo tutelado na data sinalada.



No caso de non cumprir o primeiro punto o estudante obterá un “No
presentado” na convocatoria anual (oportunidades de xaneiro e xullo).



Si o estudante non entrega o traballo tutelado, obterá un “No presentado”
na oportunidade de xaneiro.



Na segunda oportunidade (xulio) poderase entregar o traballo
tutelado, coas mismas condicións que na primeira oportunidade. A ela só se
poderán presentar aqueles estudantes que:



1. Cumpriron os dous primeiros puntos citados anteriormente e non
alcanzaran a suficiente puntuación parra aprobar.



2. Cunpriron o primeiro dos puntos pero non entregaron o traballo
tutelado.



Aqueles estudantes que se incorporen co curso xa comenzado:



1. Terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais
restantes dende a súa incorporación.



O resto de normas que non entren en contradición coas anteriores
seranlles de aplicación igual que ó resto de estudantes.



A aqueles estudantes que participen en programas de mobilidade
saínte ou entrante se lles aplicarán as mesmas normas que ó resto do
estudantado.



Os estudantes repetidores que nun curso
anterior teñan cumprido o requisito de presencialidade quedan exentos de
cumplilo nos cursos seguintes.

Avaliación
en convocatoria adiantada
: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse
as condicións de avaliación xeral nun curso previo.

Estudantes
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia
: Para estes casos, sempre que conten con recoñecemento oficial da
dirección do centro, non se terá en conta a esixencia de asistencia mínima,
manténdose o resto de esixencias xerais establecidas.

Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao
indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica BÜRDEK, Bernhard E. (1994). ). Diseño. Historia, teoría y práctica del diseño industrial. Barcelona. Gustavo Gili
LUCIE-SMITH, Edward (1998). Breve historia del mueble. Barcelona : Destino
BAYLEY, Stephen (1992). Guía Conran del diseño. Madrid. Alianza Editorial
FUSCO, Renato de (2005). Historia del Diseño. Barcelona: Santa & Cole Publicaciones S. L.
TORRENT, Rosalía / MARIN, Joan M. (2005). Historia del diseño industrial. Madrid. Ediciones Cátedra
FEDUCHI, Luis (1986). Historia del mueble. Barcelona : Blume

Bibliografía complementaria LIU, Ivy – Wong, Jian (2013). Eco design: Furniture = Meubles = Muebles = Mobiliário. Barcelona : Promopress
BUENO, Patricia (2003). El mueble de diseño. Barcelona: Atrium
SEGARRA LAGUNES, Silvia (2012). Mobiliario urbano. Historia y proyectos. Granada: Universidad de Granada
BROTO, Carles & KRAUEL, Jacobo (2010). Mobiliario urbano. Nuevos conceptos. Barcelona: Links


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Mobiliario/771528002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Mobiliario e Espazo/771528019
Contract/771528020

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías