Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Fisica Aplicada á Enxeñería Código 771G01002
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física
Coordinación
Bouza Padin, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouza@udc.es
Profesorado
Ares Pernas, Ana Isabel
Bouza Padin, Rebeca
Correo electrónico
ana.ares@udc.es
rebeca.bouza@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten como obxectivo o desenvolvemento e aprendizaxe de conceptos basicos para as materias tecnolóxicas específicas. Aprendizaxe da metodoloxía científica para a resolución de problemas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir coñecementos sobre magnitudes físicas, unidades, principios fundamentais da Física, etc.. A1
A5
A8
B3
B5
B6
C3
C6
Adquirir metodoloxías para a resolución de problemas A1
A4
A5
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B10
B11
C4
C6
Familiarizarse co manexo do instrumental de laboratorio A1
A4
A5
A8
B3
B4
B5
B9
B10
B11
C1
C3
En xeral, adquirir coñecementos básicos de dinámica, estática, electromagnetismo e ondas, necesarios para o desenrolo posterior das materias dos cursos seguintes A1
A2
A3
A8
A10
B3
B10
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1: MECÁNICA DE FLUÍDOS 1.1. ESTÁTICA DE FLUÍDOS: HIDROESTÁTICA
1.2. DINÁMICA DE FLUÍDOS: HIDRODINÁMICA
BLOQUE 2: CALOR E TERMODINÁMICA 2.1. TEMPERATURA E GASES
2.2. PRIMEIRO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.3. SEGUNDO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.4. TRANSFERENCIA DE CALOR
BLOQUE 3: CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA E CORRENTE ALTERNA 3.1. CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA
3.2. CIRCUÍTOS DE CORRENTE ALTERNA
BLOQUE 4: MOVEMENTO ONDULATORIO. ACÚSTICA. ÓPTICA 4.1. MOVEMENTO ONDULATORIO
4.2. ACÚSTICA
4.3. ÓPTICA
BLOQUE 5: INTRODUCCIÓN Á FÍSICA DOS POLÍMEROS 5.1. INTRODUCCIÓN AOS MATERIAIS POLIMÉRICOS
5.2. TERMOPLÁSTICOS
5.3. TERMOESTABLES

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B6 B9 B10 B11 C3 C4 C6 6 19 25
Proba obxectiva A1 A5 A8 B3 B5 B6 B10 B11 C1 C3 5 13 18
Sesión maxistral A2 A10 A8 B2 B3 B9 C7 C8 21 54 75
Solución de problemas A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B11 C1 C3 C6 15 15 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio O alumno terá que aprender e desenvolver os experimentos no laboratorio relacionados cos diferentes bloques temáticos da asignatura. A duración de cada unha destas prácticas e de 1,5h de clase. Os grupos serán reducidos, de aproximadamente 20 alumnos por clase.
Os alumnos traballarán en grupos pequenos (dous ou tres alumnos por equipo). Ó final de cada sesión cada equipo entregará unha memoria co resumo dos datos obtidos. Esta memoria e a que se utilizará para avaliar o traballo do alumno no laboratorio e formará parte da avaliación contínua do mesmo.
Proba obxectiva Realizarase unha proba final onde se avaliarán os coñecementos adquiridos durante o curso.
Sesión maxistral As sesións maxistrales realizarasen na aula, mediante clases na pizarra ou medios audiovisuais (transparencias, presentación en power point, vídeos). A duración destas clases será de 1,5 horas semanais e o grupo de alumnos será un grupo grande con todos os alumnos matriculados.
Os alumnos tomarán apuntes dos conceptos fundamentais explicados na aula para despois ampliar os conceptos consultando a bibliografia aconsellada.
Solución de problemas Despois de cada tema proporanse una colección de problemas tipo. As clases de solución de problemas serán de 1,5 horas semanales en grupos reducidos de aproximadamente 20 alumnos. Parte deses problemas resolvernase na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse coma traballo individual. Como parte da avaliación continua plantexaranse aos alumnos durante o curso varios test relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán avaliados polo profesor. O alumno terá que preparar tamén un traballo acerca dos contidos: Movemento Ondulatorio, Acústica e Óptica, para expoñer logo na clase. Estes traballos realizaránse en grupos reducidos e tamén computarán na evaluación final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
Nas prácticas de laboratorio, o alumno consultará as dúbidas que se lle plantexen no laboratorio. O profesor ademais interrogará sobre cuestións basicas relacionadas con cada unha das prácticas relacionandoas cos conceptos previamente adquiridos nas sesións maxistrales.

Haberá clases adicadas a resolución de problemas, nelas o profesor potenciará a participación do alumnado e solventará as dúbidas que se presenten. Ademáis plantexaranse certos problemas tipo para que o alumno desenrole nun periodo de tempo prefixado. Tamén se expoñeran os traballos feitos polos alumnos en grupos reducidos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B6 B9 B10 B11 C3 C4 C6 Avaliarase a asistencia as sesións de laboratorio, o interese e o traballo desenvolvido no laboratorio e a memoria entregada despois de cada sesión.
Ademais a asistencia as practicas e obligatoria e condición necesaria para aprobala asignatura.
10
Proba obxectiva A1 A5 A8 B3 B5 B6 B10 B11 C1 C3 Tratarase dun exame no que o alumno tera que resolver 4 ou 5 exercicios relacionados coa materia a avaliar.
A proba puntuará un máximo de 6 puntos, necesitase acadar un mínimo de puntuación dun 4 (sobre 10) nesta proba para poder sumar o resto das notas de evaluación continua (problemas e prácticas).
60
Solución de problemas A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B11 C1 C3 C6 Avaliaranse os test plantexados para que os alumnos resolvan de forma autónoma.
Tamén poderanse propoñer actividades en grupo para realizar na aula, para a resolución de problemas ou a preparación de traballos.
30
 
Observacións avaliación

-Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio no curso 2015/16, poderán optar en realizalas novamente,  ou non realizalas , solicitalo, e conservar a puntuación do curso anterior .

- A asistencia ás clases de docencia expositiva e interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a clase sin xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de evaluación continua e a súa nota final dependerá única e exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de laboratorio.

- Na oportunidade de xullo seguirase a mesma norma que para a oportunidade de xaneiro.

- Os alumnos con calificación de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.

- Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a tempo parcial e
despensa academica de exencion de asistencia a avaliacion consistira en
realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.


Fontes de información
Bibliografía básica

FISICA GENERAL

- M. Alonso y E.J. Finn "Física"  Ed. Addison - Wesley Iberoamericano

- W. Bauer y G. Westfall "Física para ingeniería y ciencias" Ed. Mc Graw-Hill

-F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria” (2 Vol.) Ed. Addison-Wesley Iberoamericana

-P.A. Tippler y G. Mosca "Física para la ciencia y la ingeniería"  Ed. Reverté

PROBLEMAS

- L. Abad, L.Mª Iglesias "Problemas Resueltos de Física General" Ed. Técnicas y Científicas Bellisco

- F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Electromagnetismo, Ondas)" Ed. Tebar Flores

- Burbano de Ercilla, Burbano García, G. Muñóz "Problemas de Física" Ed. Tebar

- J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores

- Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física" Ed. Univ. de Las Palmas

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Física/771G01001
Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003
Matemáticas I/771G01005
Matemáticas II/771G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Deseño e Procesado con Polímeros/771G01011

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías