Identifying Data 2020/21
Subject (*) Physics Applied to Engineering Code 771G01002
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Bouza Padin, Rebeca
E-mail
rebeca.bouza@udc.es
Lecturers
Bouza Padin, Rebeca
E-mail
rebeca.bouza@udc.es
Web
General description Esta materia ten como obxectivo o desenvolvemento e aprendizaxe de conceptos basicos para as materias tecnolóxicas específicas. Aprendizaxe da metodoloxía científica para a resolución de problemas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios nos contidos da asignatura.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
-Sesión maxistral (adaptándoa á modalidade on-line)
-Solución de problemas (adaptándoa á modalidade on-line)
-Proba obxectiva (on-line)

*Metodoloxías docentes que se modifican
-Prácticas de laboratorio: as prácticas de laboratorio serán sustituidas por cuestionarios de laboratorio, para a súa resolución.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. De uso para facer consultas, resolver dubidas e solicitar titorías virtuais.
-Moodle: Semanalmente. Dáselles aos alumnos unha guía da materia a estudar na devandita semana. Dita guía consta de diapositivas detalladas da materia e un boletín de problemas.
-Teams: Está previsto, en función do desenvolvemento do curso, a utilización de Teams nalgunha franxa horaria para algunhas sesións de discusión de contidos e resolución de dúbidas.

4. Modificacións na avaliación
-Solución de problemas (30%): Aquelas probas de solución de problemas/test que non se realizaron de xeito presencial, realizaranse virtualmente a través de Moodle.
-As prácticas de laboratorio (10%): as practicas que non se realizaron no laboratorio serán substituídas pola resolución de cuestionarios baseados nas prácticas.
-A proba obxectiva (60%): a proba obxectiva será realizada on-line a través do Moodle

*Observacións de avaliación:
-A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño. Nos criterios de avaliación para a segunda oportunidade manterase a puntuación obtida na avaliación continua.
-Para os alumnos con recoñecemento a tempo parcial e dispensa académica con exención de asistencia teranse en conta as metodoloxías máis idóneas para as necesidades específicas que requira cada alumno, sendo dirixidas e entregadas a través de Moodle.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios respecto da bibliografía recomendada.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir coñecementos sobre magnitudes físicas, unidades e principios fundamentais da Física. A1
A4
A7
B5
B9
B10
B11
C4
Adquirir metodoloxías para a resolución de problemas. A1
A4
A5
A7
B2
B4
B6
C6
Familiarizarse co manexo do instrumental de laboratorio. A4
A5
B5
B6
C1
C3
C8
En xeral, adquirir coñecementos básicos de dinámica, estática, electromagnetismo e ondas, necesarios para o desenvolvemento posterior das materias dos cursos seguintes. A1
A10
B2
B11
C3

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE 1: MECÁNICA DE FLUÍDOS 1.1. ESTÁTICA DE FLUÍDOS: HIDROESTÁTICA
1.2. DINÁMICA DE FLUÍDOS: HIDRODINÁMICA
BLOQUE 2: CALOR E TERMODINÁMICA 2.1. TEMPERATURA E GASES
2.2. PRIMEIRO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.3. SEGUNDO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
BLOQUE 3: CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA E CORRENTE ALTERNA 3.1. CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA
3.2. CIRCUÍTOS DE CORRENTE ALTERNA
BLOQUE 4: MOVEMENTO ONDULATORIO. ACÚSTICA. ÓPTICA 4.1. MOVEMENTO ONDULATORIO
4.2. ACÚSTICA
4.3. ÓPTICA
BLOQUE 5: INTRODUCCIÓN Á FÍSICA DOS POLÍMEROS 5.1. INTRODUCCIÓN ÓS MATERIAIS POLIMÉRICOS
5.2. TERMOPLÁSTICOS
5.3. TERMOESTABLES

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A4 A5 B5 B6 C1 C3 C8 6 19 25
Objective test A1 A10 B2 B11 C4 C6 5 13 18
Guest lecture / keynote speech A7 B4 B10 C1 21 54 75
Problem solving A5 A10 B9 B10 B11 C8 15 15 30
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice O alumno terá que aprender e desenvolver os experimentos no laboratorio relacionados cos diferentes bloques temáticos da asignatura. A duración de cada unha destas prácticas e de 1,5 h de clase. Os alumnos traballarán en grupos pequenos. Ó final de cada sesión cada equipo entregará unha memoria co resumo dos datos obtidos. Esta memoria e a que se utilizará para avaliar o traballo do alumno no laboratorio e formará parte da avaliación contínua do mesmo.
Objective test Realizarase unha proba final onde se avaliarán os coñecementos adquiridos durante o curso.
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrales realizarasen mediante medios audiovisuais (presentación en power point, vídeos). A duración destas clases será de 2 h semanais e o grupo de alumnos será con todos os alumnos matriculados.
Os alumnos tomarán notas dos conceptos fundamentais explicados na aula para despois ampliar os conceptos consultando a bibliografia aconsellada.
Problem solving Despois de cada tema proporanse una colección de problemas tipo. As clases de solución de problemas serán de 1,5 horas semanales en grupos reducidos. Parte deses problemas resolvernase (os problemas tipo) e outros deixaranse coma traballo individual. Como parte da avaliación continua plantexaranse aos alumnos durante o curso varios test relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán avaliados polo profesor e/ou a preparación dun traballo acerca dos contidos de movemento ondulatorio, acústica e óptica. Estes traballos realizaránse en grupos reducidos e tamén computarán na evaluación final.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Description
Nas prácticas de laboratorio, o alumno consultará as dúbidas que se lle plantexen no laboratorio. O profesor ademais interrogará sobre cuestións basicas relacionadas con cada unha das prácticas relacionandoas cos conceptos previamente adquiridos nas sesións maxistrales.

Haberá clases adicadas a resolución de problemas, nelas o profesor potenciará a participación do alumnado e solventará as dúbidas que se presenten. Ademáis plantexaranse certos problemas tipo para que o alumno desenvolva nun periodo de tempo prefixado. Tamén se expoñeran os traballos feitos polos alumnos en grupos reducidos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A4 A5 B5 B6 C1 C3 C8 Avaliarase a asistencia as sesións de laboratorio, o interese e o traballo desenvolvido no laboratorio e a memoria entregada despois de cada sesión.
Ademais a asistencia as practicas e obligatoria e condición necesaria para aprobala asignatura.
10
Objective test A1 A10 B2 B11 C4 C6 Tratarase dun exame no que o alumno tera que resolver 4 ou 5 exercicios relacionados coa materia a avaliar.
A proba puntuará un máximo de 6 puntos, necesitase acadar un mínimo de puntuación dun 4 (sobre 10) nesta proba para poder sumar o resto das notas de evaluación continua (problemas e prácticas).
60
Problem solving A5 A10 B9 B10 B11 C8 Avaliaranse os test plantexados para que os alumnos resolvan de forma autónoma.
Tamén poderanse propoñer actividades en grupo para realizar na aula, para a resolución de problemas ou a preparación de traballos.
30
 
Assessment comments
  • Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio no curso anterior, poderán optar en realizalas novamente ou non. No caso de optar por non realizalas, debe solicitalo, e conservaría a puntuación do curso anterior.
  • A asistencia ás clases de docencia interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a clase sen xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de evaluación continua e a súa nota final dependerá única e exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de laboratorio.
  • Na segunda oportunidade de avaliación seguirase a mesma norma que para a primeira oportunidade.
  • Os alumnos con calificación de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.
  • Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a tempo parcial e
    despensa academica de exencion de asistencia a avaliacion consistira en
    realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
    valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
    oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.

Sources of information
Basic

FISICA GENERAL

- M. Alonso y E.J. Finn "Física"  Ed. Addison - Wesley Iberoamericano

- W. Bauer y G. Westfall "Física para ingeniería y ciencias" Ed. Mc Graw-Hill

-F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria” (2 Vol.) Ed. Addison-Wesley Iberoamericana

-P.A. Tippler y G. Mosca "Física para la ciencia y la ingeniería"  Ed. Reverté

PROBLEMAS

- L. Abad, L.Mª Iglesias "Problemas Resueltos de Física General" Ed. Técnicas y Científicas Bellisco

- F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Electromagnetismo, Ondas)" Ed. Tebar Flores

- Burbano de Ercilla, Burbano García, G. Muñóz "Problemas de Física" Ed. Tebar

- J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores

- Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física" Ed. Univ. de Las Palmas

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Foundations of Physics/771G01001
Foundations of Engineering Materials/771G01003
Mathematics I/771G01005
Mathematics II/771G01006

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Design and Processing with Polymers/771G01011

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
- Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. 

A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.