Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Fisica Aplicada á Enxeñería Código 771G01002
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Bouza Padin, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouza@udc.es
Profesorado
Bouza Padin, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouza@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten como obxectivo o desenvolvemento e aprendizaxe de conceptos basicos para as materias tecnolóxicas específicas. Aprendizaxe da metodoloxía científica para a resolución de problemas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios nos contidos da asignatura.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
-Sesión maxistral (adaptándoa á modalidade on-line)
-Solución de problemas (adaptándoa á modalidade on-line)
-Proba obxectiva (on-line)

*Metodoloxías docentes que se modifican
-Prácticas de laboratorio: as prácticas de laboratorio serán sustituidas por cuestionarios de laboratorio, para a súa resolución.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. De uso para facer consultas, resolver dubidas e solicitar titorías virtuais.
-Moodle: Semanalmente. Dáselles aos alumnos unha guía da materia a estudar na devandita semana. Dita guía consta de diapositivas detalladas da materia e un boletín de problemas.
-Teams: Está previsto, en función do desenvolvemento do curso, a utilización de Teams nalgunha franxa horaria para algunhas sesións de discusión de contidos e resolución de dúbidas.

4. Modificacións na avaliación
-Solución de problemas (30%): Aquelas probas de solución de problemas/test que non se realizaron de xeito presencial, realizaranse virtualmente a través de Moodle.
-As prácticas de laboratorio (10%): as practicas que non se realizaron no laboratorio serán substituídas pola resolución de cuestionarios baseados nas prácticas.
-A proba obxectiva (60%): a proba obxectiva será realizada on-line a través do Moodle

*Observacións de avaliación:
-A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño. Nos criterios de avaliación para a segunda oportunidade manterase a puntuación obtida na avaliación continua.
-Para os alumnos con recoñecemento a tempo parcial e dispensa académica con exención de asistencia teranse en conta as metodoloxías máis idóneas para as necesidades específicas que requira cada alumno, sendo dirixidas e entregadas a través de Moodle.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios respecto da bibliografía recomendada.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir coñecementos sobre magnitudes físicas, unidades e principios fundamentais da Física. A1
A4
A7
B5
B9
B10
B11
C4
Adquirir metodoloxías para a resolución de problemas. A1
A4
A5
A7
B2
B4
B6
C6
Familiarizarse co manexo do instrumental de laboratorio. A4
A5
B5
B6
C1
C3
C8
En xeral, adquirir coñecementos básicos de dinámica, estática, electromagnetismo e ondas, necesarios para o desenvolvemento posterior das materias dos cursos seguintes. A1
A10
B2
B11
C3

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1: MECÁNICA DE FLUÍDOS 1.1. ESTÁTICA DE FLUÍDOS: HIDROESTÁTICA
1.2. DINÁMICA DE FLUÍDOS: HIDRODINÁMICA
BLOQUE 2: CALOR E TERMODINÁMICA 2.1. TEMPERATURA E GASES
2.2. PRIMEIRO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.3. SEGUNDO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
BLOQUE 3: CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA E CORRENTE ALTERNA 3.1. CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA
3.2. CIRCUÍTOS DE CORRENTE ALTERNA
BLOQUE 4: MOVEMENTO ONDULATORIO. ACÚSTICA. ÓPTICA 4.1. MOVEMENTO ONDULATORIO
4.2. ACÚSTICA
4.3. ÓPTICA
BLOQUE 5: INTRODUCCIÓN Á FÍSICA DOS POLÍMEROS 5.1. INTRODUCCIÓN ÓS MATERIAIS POLIMÉRICOS
5.2. TERMOPLÁSTICOS
5.3. TERMOESTABLES

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A4 A5 B5 B6 C1 C3 C8 6 19 25
Proba obxectiva A1 A10 B2 B11 C4 C6 5 13 18
Sesión maxistral A7 B4 B10 C1 21 54 75
Solución de problemas A5 A10 B9 B10 B11 C8 15 15 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio O alumno terá que aprender e desenvolver os experimentos no laboratorio relacionados cos diferentes bloques temáticos da asignatura. A duración de cada unha destas prácticas e de 1,5 h de clase. Os alumnos traballarán en grupos pequenos. Ó final de cada sesión cada equipo entregará unha memoria co resumo dos datos obtidos. Esta memoria e a que se utilizará para avaliar o traballo do alumno no laboratorio e formará parte da avaliación contínua do mesmo.
Proba obxectiva Realizarase unha proba final onde se avaliarán os coñecementos adquiridos durante o curso.
Sesión maxistral As sesións maxistrales realizarasen mediante medios audiovisuais (presentación en power point, vídeos). A duración destas clases será de 2 h semanais e o grupo de alumnos será con todos os alumnos matriculados.
Os alumnos tomarán notas dos conceptos fundamentais explicados na aula para despois ampliar os conceptos consultando a bibliografia aconsellada.
Solución de problemas Despois de cada tema proporanse una colección de problemas tipo. As clases de solución de problemas serán de 1,5 horas semanales en grupos reducidos. Parte deses problemas resolvernase (os problemas tipo) e outros deixaranse coma traballo individual. Como parte da avaliación continua plantexaranse aos alumnos durante o curso varios test relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán avaliados polo profesor e/ou a preparación dun traballo acerca dos contidos de movemento ondulatorio, acústica e óptica. Estes traballos realizaránse en grupos reducidos e tamén computarán na evaluación final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
Nas prácticas de laboratorio, o alumno consultará as dúbidas que se lle plantexen no laboratorio. O profesor ademais interrogará sobre cuestións basicas relacionadas con cada unha das prácticas relacionandoas cos conceptos previamente adquiridos nas sesións maxistrales.

Haberá clases adicadas a resolución de problemas, nelas o profesor potenciará a participación do alumnado e solventará as dúbidas que se presenten. Ademáis plantexaranse certos problemas tipo para que o alumno desenvolva nun periodo de tempo prefixado. Tamén se expoñeran os traballos feitos polos alumnos en grupos reducidos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A4 A5 B5 B6 C1 C3 C8 Avaliarase a asistencia as sesións de laboratorio, o interese e o traballo desenvolvido no laboratorio e a memoria entregada despois de cada sesión.
Ademais a asistencia as practicas e obligatoria e condición necesaria para aprobala asignatura.
10
Proba obxectiva A1 A10 B2 B11 C4 C6 Tratarase dun exame no que o alumno tera que resolver 4 ou 5 exercicios relacionados coa materia a avaliar.
A proba puntuará un máximo de 6 puntos, necesitase acadar un mínimo de puntuación dun 4 (sobre 10) nesta proba para poder sumar o resto das notas de evaluación continua (problemas e prácticas).
60
Solución de problemas A5 A10 B9 B10 B11 C8 Avaliaranse os test plantexados para que os alumnos resolvan de forma autónoma.
Tamén poderanse propoñer actividades en grupo para realizar na aula, para a resolución de problemas ou a preparación de traballos.
30
 
Observacións avaliación
  • Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio no curso anterior, poderán optar en realizalas novamente ou non. No caso de optar por non realizalas, debe solicitalo, e conservaría a puntuación do curso anterior.
  • A asistencia ás clases de docencia interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a clase sen xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de evaluación continua e a súa nota final dependerá única e exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de laboratorio.
  • Na segunda oportunidade de avaliación seguirase a mesma norma que para a primeira oportunidade.
  • Os alumnos con calificación de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.
  • Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a tempo parcial e
    despensa academica de exencion de asistencia a avaliacion consistira en
    realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
    valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
    oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.

Fontes de información
Bibliografía básica

FISICA GENERAL

- M. Alonso y E.J. Finn "Física"  Ed. Addison - Wesley Iberoamericano

- W. Bauer y G. Westfall "Física para ingeniería y ciencias" Ed. Mc Graw-Hill

-F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria” (2 Vol.) Ed. Addison-Wesley Iberoamericana

-P.A. Tippler y G. Mosca "Física para la ciencia y la ingeniería"  Ed. Reverté

PROBLEMAS

- L. Abad, L.Mª Iglesias "Problemas Resueltos de Física General" Ed. Técnicas y Científicas Bellisco

- F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Electromagnetismo, Ondas)" Ed. Tebar Flores

- Burbano de Ercilla, Burbano García, G. Muñóz "Problemas de Física" Ed. Tebar

- J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores

- Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física" Ed. Univ. de Las Palmas

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Física/771G01001
Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003
Matemáticas I/771G01005
Matemáticas II/771G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Deseño e Procesado con Polímeros/771G01011

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
- Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. 

A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías