Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estatística Código 771G01007
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Cobeño Arlegui, Fernando
Correo electrónico
fernando.cobeno@udc.es
Profesorado
Anton Nacimiento, Jose Augusto
Cobeño Arlegui, Fernando
Deibe Díaz, Álvaro
Díaz Díaz, Ana María
Correo electrónico
jose.augusto.anton@udc.es
fernando.cobeno@udc.es
alvaro.deibe@udc.es
ana.ddiaz@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1
A4
A5
A6
A7
A8
A10
B1
B2
B4
B5
B6
B7
B9
B11
B12

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INTRODUCCIÓN
1. Introducción.
2. Fenómenos aleatorios.
3. Inferencia estadística.
4. Etapas de una investigación estadística.
5. Análisis de las principales partes de la asignatura.
TEMA 2. ESTADÍSTICA DESCRIPTIVA
1. Tabulación de una muestra no agrupada.
2. Tablas de frecuencias relativas y acumuladas.
3. Tabulación de una muestra agrupada.
4. Tabla de frecuencias relativas y acumuladas.
5. Media y varianza de una muestra.
6. Varianza muestral.
7. Codificación.
8. Mediana, moda, rango, cuartiles, coeficiente de variación.
9. Análisis de la estabilidad de las frecuencias relativas.
TEMA 3. SUCESOS. PROBABILIDAD
1. Introducción.
2. Espacio muestral.
3. Operaciones con sucesos.
4. Propiedades fundamentales de las frecuencias.
5. Axiomas de las probabilidades.
6. Función de probabilidad.
7. Propiedades deducidas de los axiomas.
8. Definición de probabilidad según Laplace.
TEMA 4. PROBABILIDAD CONDICIONADA
1. Frecuencias relativas condicionadas.
2. Probabilidad condicionada.
3. Teorema de la probabilidad compuesta o del producto.
4. Teorema de la probabilidad total.
5. Teoremas de Bayes. Dependencia e independencia de sucesos.
6. Pruebas de Bernouilli.
7. Distribución binomial.
8. Distribución hipergeométrica.
TEMA 5. VARIABLE ALEATORIA DISCRETA
1. Introducción
2. Variable aleatoria discreta. Distribución de probabilidad.
3. Función de distribución.
4. Variable estadística y variable aleatoria discreta.
5. Características de la distribución de una variable aleatoria discreta.
5.1 Media y esperanza matemática.
5.2 Momentos.
5.3 Propiedades lineales del operador E.
5.4 Relación entre momentos centrales y momentos ordinarios.
5.5 Moda, Medianas.
TEMA 6. VARIABLE ALEATORIA CONTINUA
1. Función de distribución.
2. Función de densidad.
3. Características de una variable aleatoria continua.
3.1 Esperanza Matemática. Propiedades.
3.2 Momentos.
3.3 Moda, Medianas, Cuartiles de orden p.
3.4 Medidas de asimetría y aplastamiento.
3.5 Propiedades de la varianza.
4. Teorema de Tchebycheff.
5. Cálculo de los momentos.
6. Transformación de variables aleatorias.
TEMA 7. DISTRIBUCIONES DISCRETAS
1. Introducción.
2. Distribución de Bernouilli.
3. Distribución binomial.
4. Distribución de Poisson.
5. Convergencia de la distribución binomial a la de Poisson.
6. Distribución hipergeométrica.
7. Convergencia de la distribución hipergeométrica hacia las distribuciones binomial y de Poisson.
TEMA 8. DISTRIBUCIONES CONTINUAS
1. Introducción.
2. Distribución uniforme.
3. Distribución gamma.
4. Distribución exponencial.
5. Distribución normal.
6. Tablas.
TEMA 9. REGRESIÓN Y CORRELACIÓN
1. Introducción.
2. Dependencia de variables aleatorias.
3. Regresión. Función de regresión.
4. Tablas de correlación.
5. Regresión lineal mínimo cuadrática.
TEMA 10. CONTROL DE CALIDAD
1. Introducción. (Control de procesos, control de recepción, control por variables, por atributos, por número de defectos,...)
2. El Concepto de Proceso bajo control
3. El control de fabricación por variables
4. Intervalos de tolerancia
5. Capacidad del proceso
6. Gráficos de medias y desviaciones típicas
7. Interpretación de gráficos de control: cambios bruscos, tendencias, rachas, periodicidad, estabilidad

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A5 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B11 2 0 2
Prácticas a través de TIC A1 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B11 5 18 23
Solución de problemas A1 A5 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B11 19 60 79
Sesión maxistral A1 A5 A10 A6 A7 A8 B2 B5 B9 B11 B12 14 30 44
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Consistirá en la realización de un examen escrito.
Prácticas a través de TIC Exposición en el aula de informática de la resolución de determinados problemas utilizando herramientas in-formáticas específicas relacionadas con las matemáticas.
Solución de problemas Clases en el aula, con un alto grado de participación (esperada) del alumno, con la finalidad de presentar problemas habituales y familiarizar al alumno con las pautas de razonamiento y los conocimientos necesarios para conseguir una solución.
Sesión maxistral Clases teóricas en el aula. Aunque el propósito funda-mental sea lo de impartir los conocimientos teóricos propios de la asignatura, habitualmente se utilizarán ejemplos a modo de problemas o ejercicios con la finalidad de aclarar aquellos puntos de la teoría que se presentan.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Descrición
Se supervisará o traballo persoal do alumno na aula, durante a resolución de exercicios en grupos pequenos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A5 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B11 Exame con parte práctica 90
Solución de problemas A1 A5 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B11 Solución de problemas tipo na aula 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Alejandro García del Valle, Apuntes de Estadística.

Canavos, G. C., Probabilidad y Estadística. Aplicaciones y Métodos, Ed. McGraw-Hill.

López de la Manzanara, J., Problemas de Estadística, Ed. Pirámide.

Peña Sánchez De Rivera, D., Estadística. Modelos y Métodos, Ed. Alianza Universidad.

Toledo Muñoz, M. I.; Arnaiz Vellando, G., Problemas de Estadística, Ed. Lex Nova.

Ramón Ardanuy Albajar y Quintín Martín Martín, Estadística para Ingenieros, Ed. Hespérides.

López de la Manzanara, J, Problemas de Estadística.. Ed Pirámide.

Ardanuy, R., Martin, Q. Estadística para Ingenieros. Ed. Hespérides.

Canavos, G.C., Probabilidad y Estadística. Aplicaciones y métodos, Ed. McGraw-Hill.

Navarro, J, Probabilidad y Estadística. Problemas. Ed. Diego Marin.

Peña, D., Estadística modelos y métodos, Ed. Alianza.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Matemáticas I/771G01005
Matemáticas II/771G01006

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías