Identifying Data 2020/21
Subject (*) Theory of Machines Code 771G01009
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Perez Rodriguez, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.perez@udc.es
Lecturers
Perez Rodriguez, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.perez@udc.es
Web
General description A materia de Teoría de Máquinas na Escola de Deseño Industrial da Universidade da Coruña está concebida como unha asignatura obligatoria de terceiro curso que ha de proporcionar ó alumno o coñecemento dos principios básicos que rixen o funcionamento das máquinas e mecanismos, fundamental para calquer Enxeñeiro, por cuanto lle permite adquirir unha visión completa da problemática específica do deseño de calquer producto ou proceso.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Manteríanse tódolos contidos, aínda que puntualmente se podería limita-la extensión e profundidade dalgún tema para adecualo ós tempos de clase non presencial establecidos pola Universidade no correspondente Plan de Continxencia.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As clases, entrega e presentación do traballo final e o examen final manteríanse no calendario previsto, aínda se levarían a cabo de forma telemática.
*Metodoloxías docentes que se modifican
A docencia sería impartida de forma telemática a través da ferramenta Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
As titorías realizaríanse dentro do horario previsto a través do correo electrónico ou a través de Teams.

4. Modificacións na avaliación
A defensa do traballo final sería de forma telemática a través de Teams.
As entregas das distintas tarefas e o examen final sería no Moodle da asignatura. Aínda que o examen final mantería un formato similar a anos anteriores, por razóns operativas podería ser dividido en varias partes con un tempo limitado de entrega.
De igual modo, si o aconsellase o contexto, poderíase reduci-la ponderación do examen ó 40% da nota total, pasando o 35% restante a unha entrega intermedia de exercicios, tamén por Moodle e con tempo limitado de entrega.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía
Na GADU indícase unha ampla colección de fontes bibliográficas de todo tipo, varias delas de libre acceso online.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Unha vez completado o curso o alumno será capaz de analizar e comprender o funcionamento de calquer mecanismo simple de propósito xeral, así como especifica-las necesidades e requerimentos constructivos básicos que ha de satisfacer un mecanismo. De un modo complementario, o alumno desenvolverá as súas habilidades de trabajo en equipo, búsqueda de información e manexo de bibliografía, redacción de documentos, exposición e defensa en público e análisis crítico, entre outros. A1
A3
A4
A5
A6
A7
A10
B1
B2
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Introducción. Análise Topolóxica de Mecanismos 1.1. Introducción.
1.2. Definicións: mecanismo, elemento, par, graos de liberdade, cadea cinemática, movilidade, inversions.
1.3. Clasificación de elementos e pares.
1.4. Grao de liberdade dun mecanismo: Criterio de Grübler.
Tema 2: Análise Cinemática de Mecanismos 2.1. Cinemática do punto: posición, velocidade e aceleración.
2.2. Campo de velocidades e aceleracións do sólido indeformable. Parametrización do movemento.
2.3. Movemento de arrastre e relativo.
2.4. Particularización ó movemento plano. Método gráfico.
Tema 3: Síntesis Cinemática de Mecanismos
3.1. Definicións: concepto de síntesis, clases de síntesis.
3.2. Síntesis do mecanismo biela – manivela.
3.3. O cuadrilátero articulado: Leis de Grashof.
3.4. Síntesis do mecanismo biela – balancín.
3.5. Xeración de función co cuadrilátero articulado.
3.6. Guiado de sólido co cuadrilátero articulado.
3.7. Xeración de traxectoria co cuadrilátero articulado.
3.8. Defeitos cinemáticos.
Tema 4: Análise Dinámica de Mecanismos 4.1. Fundamentos. Forzas Notables. Teoremas.
4.2. Análise dinámica directa de mecanismos.
4.3. Análise dinámica inversa de mecanismos.
Tema 5: Mecanismos de Contacto Directo. Levas 5.1. Clasificación de levas e seguidores. Nomenclatura.
5.2. Diagrama de desprazamento.
5.3. Deseño de levas.
5.4. Limitacións das levas.
Tema 6: Engranes
6.1. Introducción. Tipos de engranaxes.
6.2. Ley xeral de engrane. Perfil de evolvente.
6.3. Engranaxes cilíndrico – rectos. Normalización. Correccións.
6.4. Engranaxes cilíndrico – helicoidais.
6.5. Esfozos en engranaxes. Cálculo.
6.6. Trens de engranaxes. Trens Simples. Trens Epicicloidales.
Tema 7: Modelado e Simulación de Sistemas Mecánicos 7.1 Introducción ó Modelado.
7.2 Introducción á Simulación.
7.3 Simulación de Sistemas Multicorpo.
7.3.1 Coordenadas Naturais.
7.3.2 Simulación Mediante Matlab – SimMechanics.
7.3.3 Simulación Mediante Elementos Finitos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A3 B12 C7 0.5 0 0.5
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A10 A6 28 28 56
Problem solving A4 A7 B5 21 31 52
Supervised projects A1 A4 A5 B1 B2 B7 B9 B10 C3 C6 1.5 15 16.5
Objective test B5 B6 B11 3 20 23
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da Materia.
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas nas que se abordarán os contidos da asignatura.
Problem solving Resolverase en clase unha colección de exercicios de exámenes de anos anteriores representativos dos contidos tratados nas clases teóricas.
Supervised projects Os alumnos deberán preparar e expoñer en público un traballo de curso sobre calquer aplicación práctica dos contidos da asignatura, de acordo cos criterios e indicacións establecidos na plataforma Moodle da asignatura. Tendo en conta que entre os obxetivos do curso está promove-lo traballo en equipo, necesariamente os trabajos serán realizados en grupos de tres ou cuatro alumnos como máximo.

Tanto a memoria do trabajo como unha copia da presentación deberán ser subidos en formato dixital á plataforma Moodle da asignatura para a sua custodia e arquivo, respetando as datas e indicacións establecidas a tal efecto.
Objective test Ademais do traballo de curso, os alumnos deberán realizar un examen final sobre os contidos da asignatura, constando de unha serie de cuestions teórico – prácticas, ademáis de dous ou tres problemas de aplicación, con unha duración total aproximada de dúas horas.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Supervised projects
Description
Para a consulta de calquer aspecto que os alumnos consideren oportuno os alumnos terán a disposición as seis horas semanais que o profesor dedica con carácter xeral a titorías, así como os tempos de descanso entre clases.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A10 A6 Nas clases maxistrais analizaránse os contidos teóricos básicos da asignatura. 3
Problem solving A4 A7 B5 Resolveráse unha colección de problemas tipo analizando os aspectos mais relevantes da asignatura. 2
Supervised projects A1 A4 A5 B1 B2 B7 B9 B10 C3 C6 Os alumnos deberán preparar e expoñer en público un traballo de curso sobre calquer aplicación práctica dos contidos da asignatura, de acordo cos criterios e indicacións establecidos na plataforma Moodle da asignatura. Tendo en conta que entre os obxetivos do curso está promove-lo traballo en equipo, necesariamente os trabajos serán realizados en grupos de tres ou cuatro alumnos como máximo.

Tanto a memoria do trabajo como unha copia da presentación deberán ser subidos en formato dixital á plataforma Moodle da asignatura para a sua custodia e arquivo, respetando as datas e indicacións establecidas a tal efecto.
20
Objective test B5 B6 B11 Os alumnos deberán realizar na data programada polo Centro un examen final sobre os contidos da asignatura, constando dunha serie de cuestións teórico – prácticas, ademáis de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas. 75
 
Assessment comments
Notas - Valores en %. A asistencia e participación en clase valorase de forma conxunta co traballo de curso nun solo bloque, representando o 25% da nota final, ponderados de acordo coa tabla anterior.

Para superar a asignatura, o alumno deberá alcanzar unha puntuación total superior a cinco puntos (50%), como suma de tódolos conceptos, sin que se teña establecido unha puntuación mínima necesaria en ningún dos conceptos.

Aqueles alumnos que conten con dispensa académica que os exima da asistencia a clase, deberán comunicalo ó profesor a principio de curso e para supera-la materia, ademáis de presentar o traballo tutelado nos días especificados, deberán realizar unha proba obxetiva específica na data establecida polo Centro, proba que terá unha ponderación do 75% e o traballo o 25% restante.

Sources of information
Basic R. L. Norton (2005). Diseño de Maquinaria. McGraw Hill
R. Calero y J. A. Carta (1999). Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros. McGraw Hill
H. H. Mabie, C. F. Reinholtz (1990). Mecanismos y dinámica de maquinaria. Ed. Limusa
J. A. Pérez (). Moodle de la Asignatura. UDC
C. Castejón, J. C. García, H. Rubio (2014). Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos. Paraninfo
A. Avello (2014). Teoría de Máquinas. Tecnun. Universidad de Navarra
J. E. Shigley, J. J. Uicker (1999). Teoría de Máquinas y Mecanismos. McGraw Hill

Complementary J. L. Meriam (). Dinámica. Reverté
F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. (). Mecánica Vectorial para Ingenieros. McGraw Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Tal e como está deseñado o programa da asignatura non se precisa ningún coñecemento previo específico sobre os temas tratados, ainda que se considera de utilidade os coñecementos básicos de cinemática e dinámica do punto, así como de cálculo diferencial e integral, adquiridos durante o primeiro curso da titulación.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.