Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Expresión Gráfica Código 771G01015
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Primero Formación Básica 6
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinador/a
Souto Lopez, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.souto@udc.es
Profesorado
Iglesias Miño, Francisco Antonio
Souto Lopez, Jose Ramon
Correo electrónico
f.iglesias@udc.es
jose.souto@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es/
Descripción general Fundamental na formación do enxeñeiro en deseño industrial, é o dominio da linguaxe gráfica como medio universal de comunicación e representación de ideas sobre deseños e productos. O debuxo técnico é un medio eficaz para a comunicación de conceptos de enxeñaría, como están relacionados os desenvolvementos do pasado coas técnicas modernas, mostrando por qué na actualidade os enxeñeiros teñen maior necesidade de dominar a comunicación gráfica.

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Aplicar el conocimiento de las diferentes áreas involucradas en el Plan Formativo.
A2 Capacidad de comprensión de la dimensión social e histórica del Diseño Industrial, vehículo para la creatividad y la búsqueda de soluciones nuevas y efectivas.
A4 Trabajar de forma efectiva como individuo y como miembro de equipos diversos y multidisciplinares.
A5 Identificar, formular y resolver problemas de ingeniería.
A6 Formación amplia que posibilite la comprensión del impacto de las soluciones de ingeniería en los contextos económico, medioambiental, social y global.
A7 Capacidad para diseño, redacción y dirección de proyectos, en todas sus diversidades y fases.
B1 Capacidad de comunicación oral y escrita de manera efectiva con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B2 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo para cuestionar la realidad, buscar, y proponer soluciones innovadoras a nivel formal, funcional y técnico.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Trabajar en un entorno internacional con respeto de las diferencias culturales, lingüísticas, sociales y económicas.
B9 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B11 Capacidad de análisis y síntesis.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. A1
B1
B12
C3
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. A4
B2
B12
C5
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A7
B8
B12
C7
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. Capacidade de análise e síntese. A2
A5
A6
B11
B12
C8
A7
B5
B8
B9
B12

Contenidos
Tema Subtema
DEBUXO XEOMETRICO D._XEOMETRICO
XEOMETRÍA: Coñecementos Básicos

1 PERPENDICULARIDADE

2 PARALELISMO

3 SEGMENTOS

4 ÁNGULOS

5 IGUALDAD

6 SIMETRÍA

7 SEMELLANZA

8 PROPORCIONALIDADE

9 ESCALAS

10 EQUIVALENCIA

11 RECTIFICACIÓN DE CURVAS

12 DIVISIÓN DA CIRCUNFERENCIA

13 TRIÁNGULOS

14 CUDRILATEROS

15 POLIGONOS

16 TANXENCIAS

17 ENLACES

18 OVALOS E OVOIDES

19 ARCOS DE GRAN RADIO

20 CONICAS

21 CURVAS DE ERROR

22 EVOLVENTES

23 ESPIRALES

24 TROCOIDES

25 HELICES

26 NOMOGRAFIA

27 LEVAS

28 HOMOLOGIA



XEOMETRIA DESCRIPTIVA SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN

TEMA 1 COÑECEMENTOS PREVIOS DO SISTEMA DIÉDRICO
1.1 Xeneralidades dos sistemas de representación
1.2 Punto:
1.2.1 Proxeccions.
1.2.2 Representación.
1.3 Estudio da Recta:
1.3.1 Proxeccions.
1.3.2 Representación.
1.3.3 Trazas: Visibilidade.
1.4 Plano:
1.4.1 Representación,
1.4.2 Trazas.
1.4.3 Rectas notables.
1.5_Intersecciones entre:
1.5.1 Rectas.
1.5.2 Planos.
1.5.3 Recta y plano
1.6 Paralelismo entre:
1.6.1 Rectas,
1.6.2 Recta y plano,
1.6.3 Planos.
1.7 Perpendicularidade entre:
1.7.1 Rectas.
1.7.2 Recta y plano.
1.7.3 Planos.
1.8 Distancias

TEMA 2 METODOS.
2.1 Abatementos de:
2.1.1 Plano.
2.1.2 Un punto situado nun plano.
2.1.3 Recta situada nun plano.
2.1.4 Figuras planas.
2.1.5 Aplicacions.
2.2 Cambios de plano de proxección:
2.2.1 Vertical.
2.2.2 Horizontal.
2.2.3 Vertical y Horizontal.
2.2.4 Aplicacions.
2.3 Xiros:
2.3.1 Punto.
2.3.2 Recta.
2.3.3 Plano.
2.3.4 Aplicacions.

TEMA 3 APLICACIONES
3.1 Xeneralidades.
3.2 Angulo entre:
3.2.1 Dos rectas.
3.2.2 Recta e plano.
3.2.3 Dos planos.
3.2.4 Recta con planos de proxección.
3.2.5 Recta con Línea de terra .
3.2.6 Plano coa línea de terra.
3.3 Distancias:
3.3.1 Dos Puntos.
3.3.2 Recta e punto.
3.3.3 Duas rectas paralelas.
3.3.4 Dous planos paralelos.
3.3.5 Recta e plano
3.3.6 Duas rectas que se cruzan
3.3.7 Aplicacions.

TEMA 4 SUPERFICIES
4.1 Xeneralidades
4.1.1 Clasificación.
4.2 Cilíndricas: Cilindro e Prisma
4.2.1 Xeneralidades.
4.2.2 Representación.
4.2.3 Situación de puntos nunha superficie.
4.2.4 Sección plana.
4.2.5 Intersección cunha recta.
4.2.6 Desenvolvemento.
4.3 Cónicas: Cono e Pirámide
4.3.1 Xeneralidades.
4.3.2 Representación.
4.3.3 Situación de puntos.
4.3.4 Planos tanxentes.
4.3.5 Sección plana.
4.3.6 Intersección cunha recta.
4.3.7 Desenvolvemento.
4.4 Esfera:
4.4.1 Xeneralidades.
4.4.2 Representación.
4.4.3 Situación de puntos nela.
4.4.4 Planos tanxentes.
4.4.5 Sección plana.
4.4.6 Intersección cunha recta.
4.4.7 Desenvolvemento.

TEMA 5 INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES
5.1 Xeneralidades.
5.2 Métodos:
5.2.1 Planos auxiliares.
5.2.2 Planos límites.
5.3 Clases de intersección:
5.3.1 Penetración.
5.3.2 Mordedura.
5.3.3 Tanxencia simple e doble.
5.4 Visibilidade da intersección.
5.5 Desenvolvemento e transformada da intersección.
5.6 Intersección entre superficies. Aplicacions.

INTRODUCCION O DEBUXO INDUSTRIAL NORMALIZACIÓN.
TEMA 1 NORMALIZACIÓN. XENERALIDADES.
1.1 Normalización: fines.
1.1.1 Aplicación o debuxo técnico.
1.2 Normas UNE, ISO e otras.
TEMA 2 ESCALAS, FORMATOS, LÍNEAS E ESCRITURA
NORMALIZADA
2.1 Escalas Normalizadas
2.2 Formatos.
2.2.1 Dimensions.
2.2.2 Denominacions.
2.2.3 Cadros de rotulación e plegado.
2.3 Líneas normalizadas: clases, espesores e aplicacions.
TEMA 3 PRINCIPIOS DE REPRESENTACIÓN
3.1 Xeneralidades
3.2 Principios de representación:
3.2.1 Primeiro Diedro,
3.2.2 Terceiro Diedro.
3.2.3 Paso dun sistema a outro.
3.3 Elección das vistas necesarias.
3.4 Vistas principales.
3.5 Vistas auxiliares.
3.6 Aplicacions.
TEMA 4 ACOTACIÓN
4.1 Principios xenerais.
4.2 Método de acotación.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral A4 A5 A6 B9 B8 C5 C8 21 42 63
Prácticas de laboratorio B1 B2 C3 21 42 63
Actividades iniciales A2 C7 3 0 3
Prueba objetiva A1 A7 B5 B11 B12 4 16 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Actividades iniciales Presentación de la materia.
Prueba objetiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.


Atención personalizada
Metodologías
Prácticas de laboratorio
Descripción
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba objetiva A1 A7 B5 B11 B12 En base a la estructura ECTS, es fundamental la asistencia a la docencia presencial tanto teórica como práctica, así como
la elaboración de las prácticas que se realizen durante el curso.
Al final del cuatrimestre, se realizará una prueba final objetiva a la cual se podrá asistir si se cumplen las condiciones anteriores, y que consistirá en la resolución de un número de ejercicios relacionado con los contenidos desarrollados durante el curso.
Aquellos estudiantes que no cumplan estas condiciones tienen derecho a examinarse mediante una prueba objetiva que consistirá en la resolución de ejercicios sacados del temario de la materia.
La prueba final computa un 100%.
100
 
Observaciones evaluación

 


Fuentes de información
Básica (). .

Sistemas de Representación

Recomendada:

GONZALEZ MONSALVE MARIO

Geometría Descriptiva

Grafitrés, Sevilla, 1992

IZQUIERDO ASENSI

Geometría descriptiva

Paraninfo, Madrid 2000, 24ª ed.

RENDÓN GÓMEZ ALVARO

Volumen II Geometría proyectiva y sistemas de representación

Editorial Tebar, Madrid, 2001

RODRIGUEZ DE ABAJO, FRANCISCO JAVIER

Sistema Diédrico

Donostiarra, San Sebastián, 1996, 24ª ed.

Complementaria:

BERTRÁN GUASP, JOSEP.

Geometría descriptiva Tomo 1 Sistema diédrico, ejercicios

Donostiarra, San Sebastián, 1995

FERNANDEZ SAN ELIAS, GASPAR

Fundamentos del sistema diédrico

León: instituto de automática y fabricación

GONZALO GONZALO, JOAQUÍN.

Iniciación al sistema diédrico: parte instrumental

Donostiarra, San Sebastián, 1996

SANTISTEBAN REQUENA, ÁNGEL.

Diédrico: 200 problemas tipo comentados y resueltos

Norma, Madrid,1993



Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Fundamentos de Física/771G01001
Matemáticas II/771G01006
Informática Básica/771G01012
Metodología del Diseño/771G01022
Expresión Artística/771G01041

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios

Materias que se recomenda ter cursado previamente. Coñecementos básicos de DEbuxo Xeométrico e Sistemas de Representación: Sistema Diédrico Ortogonal e Sistema Axonométrico Isométrico



(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías