Identifying Data 2018/19
Subject (*) Graphic Expression Code 771G01015
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Souto Lopez, Jose Ramon
E-mail
jose.souto@udc.es
Lecturers
López Leira, José Manuel
Souto Lopez, Jose Ramon
E-mail
jose.lopez.leira@udc.es
jose.souto@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es/
General description Fundamental na formación do enxeñeiro en deseño industrial, é o dominio da linguaxe gráfica como medio universal de comunicación e representación de ideas sobre deseños e productos. O debuxo técnico é un medio eficaz para a comunicación de conceptos de enxeñaría, como están relacionados os desenvolvementos do pasado coas técnicas modernas, mostrando por qué na actualidade os enxeñeiros teñen maior necesidade de dominar a comunicación gráfica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. A1
B1
B12
C3
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. A4
B2
B12
C5
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A7
B8
B12
C7
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. Capacidade de análise e síntese. A2
A5
A6
B11
B12
C8
A7
B5
B8
B9
B12

Contents
Topic Sub-topic
DEBUXO XEOMETRICO 1 IGUALDADE

2 SIMETRÍA

3 SEMELLANZA

4 PROPORCIONALIDADE

5 ESCALAS

6 EQUIVALENCIA

7 NOMOGRAFIA

8 LEVAS

9 HOMOLOXÍA
XEOMETRIA DESCRIPTIVA SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN

TEMA 1 COÑECEMENTOS PREVIOS DO SISTEMA DIÉDRICO
1.1 Xeneralidades dos sistemas de representación
1.2 Punto:
1.2.1 Proxeccions.
1.2.2 Representación.
1.3 Estudio da Recta:
1.3.1 Proxeccions.
1.3.2 Representación.
1.3.3 Trazas: Visibilidade.
1.4 Plano:
1.4.1 Representación,
1.4.2 Trazas.
1.4.3 Rectas notables.
1.5_Intersecciones entre:
1.5.1 Rectas.
1.5.2 Planos.
1.5.3 Recta e plano
1.6 Paralelismo entre:
1.6.1 Rectas,
1.6.2 Recta e plano,
1.6.3 Planos.
1.7 Perpendicularidade entre:
1.7.1 Rectas.
1.7.2 Recta e plano.
1.7.3 Planos.
1.8 Distancias

TEMA 2 METODOS.
2.1 Abatementos de:
2.1.1 Plano.
2.1.2 Un punto situado nun plano.
2.1.3 Recta situada nun plano.
2.1.4 Figuras planas.
2.1.5 Aplicacions.
2.2 Cambios de plano de proxección:
2.2.1 Vertical.
2.2.2 Horizontal.
2.2.3 Vertical e Horizontal.
2.2.4 Aplicacions.
2.3 Xiros:
2.3.1 Punto.
2.3.2 Recta.
2.3.3 Plano.
2.3.4 Aplicacions.

TEMA 3 APLICACIONES
3.1 Xeneralidades.
3.2 Angulo entre:
3.2.1 Dos rectas.
3.2.2 Recta e plano.
3.2.3 Dos planos.
3.2.4 Recta con planos de proxección.
3.2.5 Recta con Línea de terra .
3.2.6 Plano coa línea de terra.
3.3 Distancias:
3.3.1 Dos Puntos.
3.3.2 Recta e punto.
3.3.3 Duas rectas paralelas.
3.3.4 Dous planos paralelos.
3.3.5 Recta e plano
3.3.6 Duas rectas que se cruzan
3.3.7 Aplicacions.

TEMA 4 SUPERFICIES
4.1 Xeneralidades
4.1.1 Clasificación.
4.2 Cilíndricas: Cilindro e Prisma
4.2.1 Xeneralidades.
4.2.2 Representación.
4.2.3 Situación de puntos nunha superficie.
4.2.4 Sección plana.
4.2.5 Intersección cunha recta.
4.2.6 Desenvolvemento.
4.3 Cónicas: Cono e Pirámide
4.3.1 Xeneralidades.
4.3.2 Representación.
4.3.3 Situación de puntos.
4.3.4 Planos tanxentes.
4.3.5 Sección plana.
4.3.6 Intersección cunha recta.
4.3.7 Desenvolvemento.
4.4 Esfera:
4.4.1 Xeneralidades.
4.4.2 Representación.
4.4.3 Situación de puntos nela.
4.4.4 Planos tanxentes.
4.4.5 Sección plana.
4.4.6 Intersección cunha recta.
4.4.7 Desenvolvemento.

TEMA 5 INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES
5.1 Xeneralidades.
5.2 Métodos:
5.2.1 Planos auxiliares.
5.2.2 Planos límites.
5.3 Clases de intersección:
5.3.1 Penetración.
5.3.2 Mordedura.
5.3.3 Tanxencia simple e doble.
5.4 Visibilidade da intersección.
5.5 Desenvolvemento e transformada da intersección.
5.6 Intersección entre superficies. Aplicacions.
INTRODUCCION O DEBUXO INDUSTRIAL NORMALIZACIÓN.
TEMA 1 NORMALIZACIÓN. XENERALIDADES.
TEMA 2 PRINCIPIOS DE REPRESENTACIÓN.XENERALIDADES
TEMA 3 ACOTACIÓN.XENERALIDADES

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 B8 B9 C5 C8 21 42 63
Laboratory practice B1 B2 C3 21 42 63
Introductory activities A2 C7 3 0 3
Objective test A1 A7 B5 B11 B12 4 16 20
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Introductory activities Presentación da materia.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.


Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A7 B5 B11 B12 Sobre a base da estrutura ECTS, é fundamental a asistencia á docencia presencial tanto teórica coma práctica, así como a elaboración das prácticas que se realizen durante o curso.
O final do cuadrimestre, realizarase unha proba final obxectiva á cal se poderá asistir se se cumpren as condicións anteriores, e que consistirá na resolución dun número de exercicios relacionado cos contidos desenvolvidos durante o curso.
Poderanse facer parciales liberatorios consensuados cos alumnos.







100
 
Assessment comments
O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).
O alumnado nesta situación será evaluado na data aprobada na Xunta de Escola, mediante una proba obxectiva que consistirá na resolución de exercicios sobre os contidos do paso 3 da Guía.






Sources of information
Basic (). .

Sistemas de Representación

Recomendada:

GONZALEZ MONSALVE MARIO

Geometría Descriptiva

Grafitrés, Sevilla, 1992

IZQUIERDO ASENSI

Geometría descriptiva

Paraninfo, Madrid 2000, 24ª ed.

RENDÓN GÓMEZ ALVARO

Volumen II Geometría proyectiva y sistemas de representación

Editorial Tebar, Madrid, 2001

RODRIGUEZ DE ABAJO, FRANCISCO JAVIER

Sistema Diédrico

Donostiarra, San Sebastián, 1996, 24ª ed.

Complementaria:

BERTRÁN GUASP, JOSEP.

Geometría descriptiva Tomo 1 Sistema diédrico, ejercicios

Donostiarra, San Sebastián, 1995

FERNANDEZ SAN ELIAS, GASPAR

Fundamentos del sistema diédrico

León: instituto de automática y fabricación

GONZALO GONZALO, JOAQUÍN.

Iniciación al sistema diédrico: parte instrumental

Donostiarra, San Sebastián, 1996

SANTISTEBAN REQUENA, ÁNGEL.

Diédrico: 200 problemas tipo comentados y resueltos

Norma, Madrid,1993



Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Foundations of Physics/771G01001
Mathematics II/771G01006
Basic Computer Science/771G01012
Design Methodology/771G01022
Artistic Expression/771G01041

Subjects that continue the syllabus
Applied Graphic Expression/771G01016
Computer Aided Design/771G01017

Other comments
Materias que se recomenda ter cursado previamente. Coñecementos básicos de DEbuxo Xeométrico e Sistemas de Representación: Sistema Diédrico Ortogonal e Sistema Axonométrico Isométrico. Aviso importante sobre a planificación da matrícula: lémbrase os estudantes que repiten curso nesta materia, que é obligatorio asistir as clases teóricas e prácticas, deben telo en conta cando se matriculen de novo, sobretodo polos horarios de docencia e datas de exames aprobados en xunta de escola.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.