Identifying Data 2019/20
Subject (*) Project Workshop Code 771G01018
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Souto López, José Ramón
E-mail
jose.souto@udc.es
Lecturers
López Vázquez, José Antonio
Souto López, José Ramón
E-mail
jose.lopez@udc.es
jose.souto@udc.es
Web
General description Dado el carácter proyectual de la formación recibida en esta titulación, la materia de Oficina Técnica tiene por objeto, sobre los conocimientos adquiridos en los proyectos conceptuales, complementarlos desde el punto de vista del proyecto técnico y de desarrollo de producto.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. A1
A3
A5
A7
A8
A10
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. A7
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. A4
A10
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. Resolver problemas de forma efectiva. B1
B3
B4
B5
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. Traballar de forma autónoma con iniciativa. Capacidade de liderado e para a toma de decisións. Capacidade de organización e planificación. Capacidade de análise e síntese. B2
B6
B7
B9
B10
B11
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C2
C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. A6
C6
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. O PROXECTO 1.1 Definición de proxecto
1.2 Tipos de proxectos
1.3 Documentos dun proxecto
1.4 Breve descrición dos documentos dun proxecto
1.5 Normas de presentación dos proxectos
TEMA 2. A MEMORIA 2.1 A memoria como documento do proxecto
2.2 Estrutura da memoria
2.3 Metodoloxía para a realización da memoria
2.4 Contidos da memoria descritiva
2.5 Contidos da memoria xustificativa
TEMA 3. OS PLANOS 3.1 Os planos como documento de proxecto. O carácter construtivo e contractual dos planos
3.2 Escalas, formatos e normas de presentación a
considerar.
3.3 Relación de planos dun proxecto. Índice xeral.
Información que debe figurar en cada plano.
Relación co organigrama técnico do proxecto.
TEMA 4. PREGO DE CONDICIÓNS
4.1 Definición e obxecto do prego de condicións
4.2 Estrutura e contido do prego de condicións
4.3 Prego de condicións xerais
4.4 Descrición xeral do proxecto
4.5 Condicións xerais facultativas
4.6 Condicións xerais económicas
4.7 Condicións xerais legais
4.8 Prego de condicións técnicas particulares
4.9 Prego de cláusulas administrativas
particulares
TEMA 5. O PRESUPOSTO 5.1 Definición de presuposto
5.2 Unidades de obra
5.3 Documentos que compoñen o presuposto
5.4 Medicións
5.5 Prezos unitarios
5.6 Prezos descompostos
5.7 Presupostos parciais
TEMA 6. ESTUDOS CON ENTIDADE PROPIA 6.1 Xeneralidades
6.2 Contido
6.3 Prevención Riscos Laborais
6.4 Impacto Ambiental
TEMA 7. INTRODUCCIÓN AL BIM (Building Information Modeling) 7.1 Xeneralidades
7.2 Introducción al AUTODESK Revit®.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A10 A7 A8 B1 B3 B11 28 28 56
Laboratory practice A1 A3 A4 A5 A6 A7 B4 C2 10 15 25
Seminar A6 3 0 3
Supervised projects A1 A3 A4 A6 B2 B5 B6 B7 B9 B10 C3 C5 C6 33 33 66
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Laboratory practice Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Seminar Asistencia a charlas ou calquera evento que xurda durante o curso, xa sexa con exalumnos ou con empresas relacionadas con proxectos que se están a desenvolver na Escola.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Tendo en conta, a variedad do alumno matriculado en 4º de grao, alumnos procedentes da enseñaría técnica industrial que cursaron estudos no mesmo centro (EUDI), alumnos de outras titulacions e os alumnos procedentes do 3º curso, tal como está estructurada a materia de Oficina Técnica, e co obxectivo de evitar a sobrecarga de dedicación do alumnado para a elaboración de traballos tutelados, poderase aproveitar a materia para desenvolver parte dos Traballos Fin de Grao, dependendo sempre do tipo de proxecto e de forma conxunta cos directores e tutores dos mesmos.




Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Tendo en conta, a variedad do alumno matriculado en 4º de grao, alumnos procedentes da enseñaría técnica industrial que cursaron estudos no mesmo centro (EUDI), alumnos de outras titulacions e os alumnos procedentes do 3º curso, tal como está estructurada a materia e Oficina Técnica, e co obxectivo de evitar a sobrecarga de dedicación do alumnado para a elaboración de traballos tutelados, poderase aproveitar a materia para desenvolver parte dos Traballos Fin de Grao, dependendo sempre do tipo de proxecto e de forma conxunta cos directores e tutores dos mesmos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A3 A4 A6 B2 B5 B6 B7 B9 B10 C3 C5 C6 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Tendo en conta, a variedad do alumno matriculado en 4º de grao, alumnos procedentes da enseñaría técnica industrial que cursaron estudos no mesmo centro (EUDI), alumnos de outras titulacions e os alumnos procedentes do 3º curso, tal como está estructurada a materia e Oficina Técnica, e co obxectivo de evitar a sobrecarga de dedicación do alumnado para a elaboración de traballos tutelados, poderase aproveitar a materia para desenvolver parte dos Traballos Fin de Grao, dependendo sempre do tipo de proxecto e de forma conxunta cos directores e tutores dos mesmos.


100
 
Assessment comments
“Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). O alumnado nesta situación consensuará co profesor da materia a tutela do traballo.

Sources of information
Basic JOSE ANTONIO LOPEZ VAZQUEZ (2002). LA OFICINA TECNICA Y EL PROYECTO. AREA EXPRESION GRAFICA, DPTO. I. INDUSTRIAL, UNIVERSIDAD DE A CORUÑA
GOMEZ SENENT MARTINEZ, E. (1992). LAS FASES DEL PROYECTO Y SU METODOLOGIA. SERVICIO PUBLICACIONES U. VALENCIA
BRUSOLA SIMON, F. (1999). OFICINA TECNICA Y PROYECTOS. ERVICIOS PUBLICACIONES U.P. VALENCIA
GOMEZ POMPA, P (1994). OFICINA TECNICA.PROYECTOS, DIRECCION Y CONTROL DE OBRAS. UNIVERSIDAD DE EXTREMADURA. CACERES
DE COS CASTILLO, M. (1997). TEORIA GENERAL DEL PROYECTO. INGENIERIA DE PROYECTOS. SINTESIS, MADRID

Enlace bases de datos AENOR https://www.udc.es/gl/biblioteca/recursos_informacion/bases_de_datos/aenor/index.html
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Foundations of Physics/771G01001
Physics Applied to Engineering/771G01002
Foundations of Engineering Materials/771G01003
Materials Engineering/771G01004
Mathematics I/771G01005
Mathematics II/771G01006
Mechanical Systems/771G01008
Theory of Machines/771G01009
Industrial Processes/771G01010
Design and Processing with Polymers/771G01011
Computer Aided Engineering/771G01013
Product Development Technologies/771G01014
Graphic Expression/771G01015
Applied Graphic Expression/771G01016
Computer Aided Design/771G01017
Design and Ergonomics/771G01030
Economic and Business Aspects of Design/771G01033
Industrial Management and Organisation/771G01034

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Quality Management/771G01044

Subjects that continue the syllabus
Final Dissertation/771G01027

Other comments
E importante ter superadas as materias indicadas, xa que Oficina Técnica é una materia de síntese que require das competencias e contidos adquiridos na meirande parte da carreira.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.