Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A1 |
Aplicar el conocimiento de las diferentes áreas involucradas en el Plan Formativo. |
A3 |
Necesidad de un aprendizaje permanente y continuo. (Life-long learning), y especialmente orientado hacia los avances y los nuevos productos del mercado. |
A4 |
Trabajar de forma efectiva como individuo y como miembro de equipos diversos y multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular y resolver problemas de ingeniería. |
A6 |
Formación amplia que posibilite la comprensión del impacto de las soluciones de ingeniería en los contextos económico, medioambiental, social y global. |
A7 |
Capacidad para diseño, redacción y dirección de proyectos, en todas sus diversidades y fases. |
A8 |
Capacidad de usar las técnicas, habilidades y herramientas modernas para la práctica de la ingeniería |
A9 |
Capacidad para efectuar decisiones técnicas teniendo en cuenta sus repercusiones o costes económicos, de contratación, de organización o gestión de proyectos. |
A10 |
Comprensión de las responsabilidades éticas y sociales derivadas de su actividad profesional. |
B1 |
Capacidad de comunicación oral y escrita de manera efectiva con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo para cuestionar la realidad, buscar, y proponer soluciones innovadoras a nivel formal, funcional y técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidad para comprender y detectar las dinámicas y los mecanismos que estructuran la aparición y la dinámica de nuevas tendencias. |
B4 |
Trabajar de forma colaborativa. Conocer las dinámicas de grupo y el trabajo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidad de liderazgo y para la toma de decisiones. |
B9 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B10 |
Capacidad de organización y planificación. |
B11 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A1 A3 A5 A7 A8 A9 A10
|
|
|
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A7
|
|
|
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
A4 A10
|
|
|
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B1 B3 B4 B5
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
Traballar de forma autónoma con iniciativa.
Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
Capacidade de organización e planificación.
Capacidade de análise e síntese.
|
|
B2 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C2 C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A6
|
|
C6
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
|
|
|
C5
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. LA OFICINA TÉCNICA EN LA EMPRESA INDUSTRIAL |
1.1 Posición dentro de la empresa
1.2 Infraestructura |
TEMA 2. DOCUMENTOS TÉCNICOS |
2.1 Introducción
2.2 Normas
2.3 Formato
2.4 Presentación
2.5 Otros documentos |
TEMA 1. O PROXECTO |
3.1 Definición de proxecto
3.2 Tipos de proxectos
3.3 Documentos dun proxecto
3.4 Breve descrición dos documentos dun proxecto
3.5 Normas de presentación dos proxectos |
TEMA 2. A MEMORIA |
4.1 A memoria como documento do proxecto
4.2 Estrutura da memoria
4.3 Metodoloxía para a realización da memoria
4.4 Contidos da memoria descritiva
4.5 Contidos da memoria xustificativa
|
TEMA 3. OS PLANOS |
5.1 Os planos como documento de proxecto. O carácter construtivo e contractual dos planos
5.2 Escalas, formatos e normas de presentación a
considerar.
5.3 Relación de planos dun proxecto. Índice xeral.
Información que debe figurar en cada plano.
Relación co organigrama técnico do proxecto. |
TEMA 4. PREGO DE CONDICIÓNS
|
6.1 Definición e obxecto do prego de condicións
6.2 Estrutura e contido do prego de condicións
6.3 Prego de condicións xerais
6.4 Descrición xeral do proxecto
6.5 Condicións xerais facultativas
6.6 Condicións xerais económicas
6.7 Condicións xerais legais
6.8 Prego de condicións técnicas particulares
6.9 Prego de cláusulas administrativas
particulares |
TEMA 5. O PRESUPOSTO |
7.1 Definición de presuposto
7.2 Unidades de obra
7.3 Documentos que compoñen o presuposto
7.4 Medicións
7.5 Prezos unitarios
7.6 Prezos descompostos
7.7 Presupostos parciais
|
TEMA 6. ESTUDOS CON ENTIDADE PROPIA |
8.1 Xeneralidades
8.2 Contido
8.3 Prevención Riscos Laborais
8.4 Impacto Ambiental |
TEMA 7. INTRODUCCIÓN AL BIM (Building Information Modeling) |
9.1 Xeneralidades
9.2 Introducción al AUTODESK Revit®. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C2 C3 C5 C6 |
30 |
9 |
39 |
Salida de campo |
A10 B12 C5 |
12 |
0 |
12 |
Trabajos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C2 C3 C5 C6 |
22.5 |
76.5 |
99 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Esta docencia será presencial en el aula asignada con las medidas de seguridad establecidas por el Centro. |
Salida de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Trabajos tutelados |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos e profesionales).
Teniendo en cuenta, la variedad de alumnado matriculado en 4º de grado, alumnos procedentes de ingeniería técnica industrial que cursaron estudos en el mismo centro (EUDI), alumnos de otras titulaciones y los alumnos procedentes del 3º curso, tal como está estructurada la materia de Oficina Técnica, y con el objetivo de evitar la sobrecarga de dedicación del alumnado para la elaboración de traballos tutelados, se podrá aprovechar la materia para desarrollar parte de los Traballos Fin de Grado, dependiendo siempre del tipo de proyecto y de forma conjunta con los directores y tutores dos mesmos.
Se hará de modo presencial en los grupos estipulados manteniendo las condiciones de seguridad marcadas por el Centro.
Condición de presencialidad en los grupos de prácticas recogidos en el horario del Centro.
|
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Tendo en conta, a variedad do alumno matriculado en 4º de grao, alumnos procedentes da enseñaría técnica industrial que cursaron estudos no mesmo centro (EUDI), alumnos de outras titulacions e os alumnos procedentes do 3º curso, tal como está estructurada a materia e Oficina Técnica, e co obxectivo de evitar a sobrecarga de dedicación do alumnado para a elaboración de traballos tutelados, poderase aproveitar a materia para desenvolver parte dos Traballos Fin de Grao, dependendo sempre do tipo de proxecto e de forma conxunta cos directores e tutores dos mesmos.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C2 C3 C5 C6 |
CONDICIÓN IMPRESCIDIBLE PARA SUPERAR LA ASIGNATURA:
Asistencia obligatoria al 80% de la docencia presencial y entrega de las partes del proyecto en las fechas estipuladas por el profesor.
El trabajo tutelado require de seguimiento semanal del mismo, por lo que es imprescindible asistir a la docencia presencial, en el caso de no poder asistir deberá justificarse la falta.
La condición indicada es aplicable a las dos oportunidades de evaluación.
En el caso de cumplir estes requisitos y no superar la avaliación en la 1ª oportunidad, ya sea por no hacer las entregas o no superarlas, se harán dichas entregas en la 2ª oportunidad, en la fecha de evaluación final fijada en el calendario oficial de exámenes del Centro.
Los alumnos repetidores no están exentos de cumplir estas normas de asistencia y evaluación. |
100 |
|
Observaciones evaluación |
“Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). O alumnado nesta situación consensuará co profesor da materia a tutela do traballo.
" O alumno/a que non asista as clases presenciais sen xustificación e que non alcancen a porcentaxe indicada do 80%, non será avaliado conforme a metodoloxía esixida no traballo tutelado.
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Fundamentos de Física/771G01001 | Física Aplicada a la Ingeniería/771G01002 | Fundamentos de Materiales para la Ingeniería/771G01003 | Ingeniería de Materiales/771G01004 | Matemáticas I/771G01005 | Matemáticas II/771G01006 | Sistemas Mecánicos/771G01008 | Teoría de Máquinas/771G01009 | Procesos Industriales/771G01010 | Diseño y Procesado con Polímeros/771G01011 | Análisis Asistido por Ordenador/771G01013 | Tecnologías de Desarrollo de Producto/771G01014 | Expresión Gráfica/771G01015 | Expresión Gráfica Aplicada/771G01016 | Diseño Asistido por Ordenador/771G01017 | Ergonomía y Diseño/771G01030 | Aspectos Económicos y Empresariales del Diseño/771G01033 | Administración y Organización Industrial/771G01034 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Gestión de la Calidad/771G01044 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Proyecto Fin de Grado/771G01027 |
|
Otros comentarios |
E importante ter superadas as materias indicadas, xa que Oficina Técnica é una materia de síntese que require das competencias e contidos adquiridos na meirande parte da carreira. |
|