Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidade de liderado e para a toma de decisións. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Título del proyecto. |
PLIEGO DE CONDICIONES:
Elaboración de un Proyecto Fin de Grado como ejercicio integrador o de síntesis. Con el objetivo de que
el futuro egresado consolide y demuestre la capacidad para la creación, ejecución y dirección de proyectos
de Diseño Industrial: productos manufacturados, bienes de equipo, servicios, servicios estratégicos,
etc.
Desarrollará sus aptitudes y capacidades para analizar, comprender, proyectar y ejecutar proyectos de
Diseño Industrial, así como la posibilidad de optimizar los productos existentes mediante ampliaciones o
modificaciones.
Ampliará el conocimiento de los diferentes reglamentos, normativas y disposiciones legales y su correcta
aplicación en los proyectos.
Capacitará al estudiante para dirigir proyectos de creación, modificación o ampliación conceptual, así
como proyectos complementarios de seguridad, homologación y medio ambiente para poder ser expuestos
ante las autoridades competentes.
Afianzará el conocimiento de los procesos necesarios para el correcto desarrollo de proyectos, y la
comprensión y utilización de los nuevos sistemas de tratamiento y edición de documentación técnica. Esto
posibilitará una activa integración de los futuros profesionales en las oficinas técnicas y de desarrollo.
1. DEFINICIÓN DEL PROYECTO
2. OBJETIVOS DEL PROYECTO
3. INFORMACIÓN
4. MERCADO
5. ESPECIFICACIONES
6. PROCESO PRODUCTIVO DE LA EMPRESA
7. COSTOS
8. OPORTUNIDADES Y RESTRICCIONES
9. OBSERVACIONES
E C 1. INFORMACIÓN
E C 2. DESARROLLO CONCEPTOS
E C 3. DESARROLLO ALTERNATIVA SELECCIONADA
E C 4. PROTOTIPO
E C 5. PRESERIE
Contrato tipo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
50 |
150 |
200 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
20 |
35 |
Saídas de campo |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo
de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios
variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente
al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una
opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad
por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el
aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de
ese aprendizaje por el profesor-tutor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodología que permite que los estudiantes aprendan efectivamente
a través de la realización de actividades de carácter práctico,
tales como demostraciones, ejercicios, experimentos e investigaciones. |
Saídas de campo |
Actividades desarrolladas en un contexto externo al entorno
académico universitario (empresas, instituciones, organismos,
monumentos, etc.) relacionadas con el ámbito de estudio de la
materia. Estas actividades se centran en el desarrollo de capacidades
relacionadas con la observación directa y sistemática, la
recogida de información, el desarrollo de productos (bocetos,
diseños, etc.), etc. |
Seminario |
Técnica de trabajo en grupo que tiene como finalidad el estudio
intensivo de un tema. Se caracteriza por la discusión, la participación,
la elaboración de documentos y las conclusiones a las que
tienen que llegar todos los componentes del seminario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Saídas de campo |
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
El estudiante acude al despacho del profesor o los profesores de la asignatura para consultar las dudas que le surgen durante la realización de las prácticas de laboratorio y de los trabajos tutelados.
Además mediante esta atención personalizada se realiza un seguimiento y orientación crítica del proceso de trabajo que realiza el alumno o alumna. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se realiza una presentación previa de los conceptos y fases intermedias del proyecto cuya evaluación tiene un carácter orientativo sobre el estado del proyecto, tanto para los equipos participantes como para cada uno de sus miembros. La razón de esta presentación previa es evitar posibles errores, desfases, malentendidos, etc, mucho antes de la presentación académica definitiva y así poder tomar las medidas de corrección y mejora necesarias. En la evaluación final debe quedar reflejado el perfil especial de la asignatura de Proyecto Fin de Grado fijándose unos criterios estrictos de evaluación.
La evaluación final se basa en:
PROYECTO
Concepto, Libreta, Bocetos, Maqueta, Paneles de presentación, Documentaciones Individual / Grupo, Planos Técnicos, Resumen, Presentación PPT y Experiencias Personales. CD / DVD de todos los documentos relacionados con el proyecto.
IDENTIDAD CORPORATIVA
Concepto, Libreta, Bocetos, Pre-Maquetas, Manual de ID, Documentaciones Individual / Grupo, Resumen, Presentación PPT y Experiencias Personales. CD / DVD de todos los documentos relacionados con el proyecto. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bayley, Stephen: “Guía Conran del
Diseño”
Editorial Alianza, Madrid 1992.
DZ – Centro de Diseño de Bilbao:
“Manual de Gestión de Diseño”
Editado por la Diputación Foral de
Bizkaia. Bilbao 1995.
Dorner, Peter: “El Diseño desde
1945”
Ediciones Destino. Barcelona 1993.
Costa, Joan: “Imagen Global”
Editorial CEAC Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Jones, J. Chistopher: “Métodos de
Diseño”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1989.
Quarante, Danielle: “Diseño
Industrial 1 – Elementos Básicos”
Editorial CEAC - Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Quarante, Danielle: “Diseño
Industrial 2 – Elementos Teóricos”
Editorial CEAC - Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Manzini, Ezio: “La Materia de la
Invención”
Editorial CEAC Biblioteca de
Diseño. Barcelona 1998.
Maldonado, Tomas: “El Diseño
Industrial reconsiderado”
Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona
1993.
Montaña, Jordi: “Como Diseñar un
Producto”
Ediciones IMPI. Madrid 1989.
Powell, Dick: “Técnicas de
Presentación”
Editorial Blume, Barcelona 1986.
Rodríguez, Gerardo: “Manual de
Diseño Industrial”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1982.
Yoshiharn, Shimizi; Takashi,
Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips”
Japón 1991.
Wong, Wucius: “Fundamentos del
diseño”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1995. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bayley, Stephen: “Guía Conran del Diseño” Editorial Alianza, Madrid 1992. DZ – Centro de Diseño de Bilbao: “Manual de Gestión de Diseño” Editado por la Diputación Foral de Bizkaia. Bilbao 1995. Dorner, Peter: “El Diseño desde 1945” Ediciones Destino. Barcelona 1993. Costa, Joan: “Imagen Global” Editorial CEAC Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992. Jones, J. Chistopher: “Métodos de Diseño” Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1989. Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 1 – Elementos Básicos” Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992. Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 2 – Elementos Teóricos” Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992. Manzini, Ezio: “La Materia de la Invención” Editorial CEAC Biblioteca de Diseño. Barcelona 1998. Maldonado, Tomas: “El Diseño Industrial reconsiderado” Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1993. Montaña, Jordi: “Como Diseñar un Producto” Ediciones IMPI. Madrid 1989. Powell, Dick: “Técnicas de Presentación” Editorial Blume, Barcelona 1986. Rodríguez, Gerardo: “Manual de Diseño Industrial” Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1982. Yoshiharn, Shimizi; Takashi, Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips” Japón 1991. Wong, Wucius: “Fundamentos del diseño” Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1995. Méndez Salgueiro, José Ramón; "OBJETUALIDAD Y HUELLA: 1985-2015. MOMENTOS ESCULTÓRICOS EN EL DISEÑO INDUSTRIAL DE NUEVOS PRODUCTOS" Tesis doctoral Universidad de Vigo 2015 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Física/771G01001 | Fisica Aplicada á Enxeñería/771G01002 | Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003 | Enxeñería de Materiais/771G01004 | Matemáticas I/771G01005 | Matemáticas II/771G01006 | Estatística/771G01007 | Sistemas Mecánicos/771G01008 | Teoría de Máquinas/771G01009 | Procesos Industriais/771G01010 | Informática Básica/771G01012 | Análise Asistido por Ordenador/771G01013 | Expresión Gráfica/771G01015 | Expresión Gráfica Aplicada/771G01016 | Deseño Asistido por Ordenador/771G01017 | Deseño Básico/771G01021 | Metodoloxía do Deseño/771G01022 | Deseño e Producto/771G01023 | Proxectos de Deseño I/771G01024 | Proxectos de Deseño II/771G01025 | Proxectos de Deseño III/771G01026 | Marketing/771G01032 | Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño/771G01033 | Tecnoloxías da Información e a Comunicación I/771G01036 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 | Historia do Deseño/771G01039 | Expresión Artística/771G01041 | Técnicas da Expresión Artística Aplicada/771G01042 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño e Procesado con Polímeros/771G01011 | Tecnoloxías de Desenvolvemento de Producto/771G01014 | Oficina Técnica/771G01018 | Administración e Organización Industrial/771G01034 | Normativa e Lexislación/771G01035 | Estética/771G01040 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|