Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Taller de Modelos y Prototipos y Proyectos Experimentales Código 771G01029
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 1º cuatrimestre
Tercero Optativa 6
Idioma
Castellano
Gallego
Inglés
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Matemáticas
Coordinador/a
Deibe Díaz, Álvaro
Correo electrónico
alvaro.deibe@udc.es
Profesorado
Cardenal Carro, Jesús
Cobeño Arlegui, Fernando
Deibe Díaz, Álvaro
Fernández Galdo, Pablo
Orjales Saavedra, Félix
Correo electrónico
jesus.cardenal@udc.es
fernando.cobeno@udc.es
alvaro.deibe@udc.es
pablo.galdo@udc.es
felix.orjales@udc.es
Web
Descripción general Esta asinatura está encamiñada a fomentar no alumno ou alumna a súa capacidade de búsqueda de solucións a un proxecto concreto, nun entorno de traballo en grupo, coa finalidade de incrementar o carácter finalista da formación recibida polo alumno ou alumna nesta titulación.

Competencias del título
Código Competencias del título
A4 Trabajar de forma efectiva como individuo y como miembro de equipos diversos y multidisciplinares.
A6 Formación amplia que posibilite la comprensión del impacto de las soluciones de ingeniería en los contextos económico, medioambiental, social y global.
A7 Capacidad para diseño, redacción y dirección de proyectos, en todas sus diversidades y fases.
A8 Capacidad de usar las técnicas, habilidades y herramientas modernas para la práctica de la ingeniería
B2 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo para cuestionar la realidad, buscar, y proponer soluciones innovadoras a nivel formal, funcional y técnico.
B4 Trabajar de forma colaborativa. Conocer las dinámicas de grupo y el trabajo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidad de liderazgo y para la toma de decisiones.
B9 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B10 Capacidad de organización y planificación.
B11 Capacidad de análisis y síntesis.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables.
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
A4
A6
A7
A8
B2
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C3
C6
C7

Contenidos
Tema Subtema
RECURSOS: MATERIALES Y HERRAMIENTAS Materiales
Herramientas
MODELOS: MODELO ESTÉTICO Y MODELO FUNCIONAL
Modelo estético
Modelo funcional
Prototipos, series iniciales
Proyectos Experimentales
NUEVAS TECNOLOGÍAS EN LA CONCEPCIÓN DE MODELOS Y PROTO-TIPOS
CAD/CAM/CAE
Tecnologías de prototipado rápido
Tecnologías de manufactura rápida
Tecnologías de desarrollo de producto

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral A6 C6 9 9 18
Taller A4 A7 A8 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C3 C7 9 13.5 22.5
Trabajos tutelados A4 A7 A8 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C3 C6 C7 27 81 108
Prueba objetiva B2 B9 B11 C3 C6 C7 0.5 0 0.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Taller Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Trabajos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos principais: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
No caso concreto desta asignatura, os traballos tutelados estarán encamiñados á realización dun proxecto concreto que pode variar de curso en curso. Esta realización será duhna parte do proxecto ou da súa totalidade, en función da súa complexidade e extensión.
Prueba objetiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodologías
Taller
Trabajos tutelados
Descripción
O alumno ou alumna asistirá ao despacho do profesor ou profesores para consultar e resolver as dúbidas que poidan aparecer durante a execución dos traballos e obradoiros da materia.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Taller A4 A7 A8 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C3 C7 A avaliación dos obradoiros dependerá do tipo de proxecto realizado no curso, pero habitualmente estará fundamentada na avaliación dos coñecementos adquiridos durante o desenvolvemento do obradoiro. Esta proba realizarase habitualmente en soporte informático, utilizando ferramentas como Moodle, aínda que tamén podería ser oral ou escrita, en función da tipoloxía do proxecto realizado no curso.
25
Prueba objetiva B2 B9 B11 C3 C6 C7 Consiste nunha proba que medirá os coñecementos globais acadados ó longo do desenvolvemento da materia. Habitualmente esta proba estará realizada en soporte informático, utilizando ferramentas como Moodle, aínda que tamén podería ser oral ou escrita, en función da tipoloxía de proxecto realizado no curso. 25
Trabajos tutelados A4 A7 A8 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C3 C6 C7 A avaliación dos traballos tutelados dependerá do tipo de proxecto realizado no curso. Habitualmente estará baseada na avaliación dos resultados obtidos no traballo e nunha proba -oral, escrita ou utilizando un soporte informático como Moodle- dos coñecementos adquiridos durante o desenvolvemento dos traballos. Tamén será tida en conta a documentación entregada ó final da elaboración dos traballos, si ouber. 50
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Fundamentos de Física/771G01001
Física Aplicada a la Ingeniería/771G01002
Fundamentos de Materiales para la Ingeniería/771G01003
Ingeniería de Materiales/771G01004
Matemáticas I/771G01005
Matemáticas II/771G01006
Estadística/771G01007
Sistemas Mecánicos/771G01008
Informática Básica/771G01012
Expresión Gráfica/771G01015
Expresión Gráfica Aplicada/771G01016
Diseño Asistido por Ordenador/771G01017
Diseño Básico/771G01021
Metodología del Diseño/771G01022
Proyectos de Diseño I/771G01024
Proyectos de Diseño II/771G01025
Historia del Arte y del Diseño/771G01038
Historia del Diseño/771G01039
Expresión Artística/771G01041
Técnicas de la Expresión Artística Aplicada/771G01042

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Teoría de Máquinas/771G01009
Análisis Asistido por Ordenador/771G01013
Diseño y Producto/771G01023
Marketing/771G01032

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías