Identifying Data 2019/20
Subject (*) Semiotics and Psychology of Perception Code 771G01031
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Galician
Italian
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Fernández Holgado, José Ángel
E-mail
j.holgado@udc.es
Lecturers
Fernández Holgado, José Ángel
E-mail
j.holgado@udc.es
Web http://http://www.eudi.udc.es
General description Aplicación da semiótica e da psicoloxía da percepción aos procesos do diseño industrial.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos da análise semiótica e emprego da terminoloxía básica A2
A6
B2
B3
B9
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Capacitamento no manexo das ferramentas da análise dun obxecto A1
A5
A7
A8
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C3
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica da psicoloxía da percepción A3
A4
A9
A10
B1
B2
B10
B12
C7

Contents
Topic Sub-topic
I. APROXIMACIÓN Á SEMIÓTICA · Conceptos introdutorios.
· Signo lingüístico vs. singo visual.
· Semiótica simbólica, icónica e indicial.
II. SEMIÓTICA ICÓNICA. ANÁLISE DE IMAXES VISUAIS. · A imaxe. Definición. Natureza e orixe.
· Semiótica das mensaxes visuais.
· O signo icónico: referente, significante e tipo.
· O problema da iconicidade.
· O signo plástico: textura. forma e color.
III. INTRODUCIÓN A PSICOLOXÍA DA PERCEPCIÓN. · Conceptos introdutorios.
· A percepción visual: sensación e percepción.
· A experiencia perceptiva.
· Teorías clásicas da percepción humana.
IV. CONDICIONANTES DA PERCEPCIÓN HUMANA. · Paradigmas perceptivos.
· Luz e imaxes.
· Percepción da cor.
· Percepción da forma e textura.
· Percepción do espazo.
· Percepción do movemento.
· Percepción non visual.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A10 A6 B2 B3 C5 C6 C7 11 25 36
Workshop A4 A7 A8 A9 B1 B4 15 20 35
Short answer questions A1 A2 A5 1 30 31
Supervised projects B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 15 30 45
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicación oral dos contidos teóricos do temario apoiada e complementada co uso de medios audiovisuais.
En ocasións utilizaranse preguntas para desenvolver unha discusión dirixida en torno a un tema concreto.
Workshop No obradoiro levaranse a cabo exercicios individuais e/ou en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada pola profesora.
Estes exercicios poñerán en práctica algúns dos aspectos tratados nas sesións maxistrais e aulas teóricas.
Short answer questions A avaliación dos contidos teóricos farase mediante unha proba de preguntas cortas.
Supervised projects Ao longo da materia os alumnos desenvolverán un traballo proposto polo profesor.


Personalized attention
Methodologies
Workshop
Supervised projects
Description
O desenvolvemento das actividades prácticas, ao igual que durante o traballo tutelado, estará permanentemente tutorizado polo profesor.
Ademais da resolución de dúbidas o profesor interverá no proceso de execución dos exercicios prácticos e/ou traballo para incorporar novas perspectivas que poidan mellorar o proceso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A1 A2 A5 A avaliación dos contidos teóricos farase mediante unha proba de preguntas cortas e tipo test. 50
Workshop A4 A7 A8 A9 B1 B4 No obradoiro levaranse a cabo pequenos exercicios individuais e en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada polo profesor.
20
Supervised projects B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 Ao longo da materia os alumnos desenvolverán un traballo proposto polo profesor.

30
 
Assessment comments

- Para aprobar a materia é preciso ter aprobado a parte da teoría (examen) e da práctica (obradoiros e traballo tutelado).

- Cada traballo ou exercicio práctico non entregado no tempo e forma estipulados supón a súa anulación.

- Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exámenes e traballos suporán a non valoración destes.


Sources of information
Basic Braudrillard, J (1997). El sistema de los objetos. Siglo XXI
Barthes, R (1990). La aventura semiológica. Paidós
Eco, U (1999). La estuctura ausente. Lumen
Dember, W. (1990). Psicología de la percepción. Alianza Psicología
Norman, Donald (1998). Psicología de los objetos cotidianos. Hondarribia
Cobley, Paul y Jansz, Litza (2004). Semiótica para principiantes. Era Naciente

Luna, M. D, Tudela, P., Percepción visual. Madrid: Trotta, 2006.

Arnheim, R., Arte y percepción visual. Madrid: Alianza, 2002.

Lillo, J., Psicología de la percepción. Madrid: Debate, 1993.

Dember, W., Psicología de la percepción. Madrid: Alianza, 1990.

Sebeok,  T., Signos, una introducción a la semiótica. Barcelona: Paidós, 1996.

Sudjic, D., Il Linguaggio delle cose. Edizione Laterza, 2009.

Deni, M. y Proni, G., La semiotica e il progetto. Milán. FrancoAngeli, 2008.

Polidoro, P., Che cos'è la semiotica visiva. Roma, Carocci, 2008

Costa, J., Diseñar para los ojos. Barcelona, Costa Punto Com, 2008.

 

 

Complementary Rodríguez, R. y Mora, K. (2002). Frankenstein y el cirujano plástico. Una guía multimedia de semiótica de la publicidad. Alicante: Universidad de Alicante


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Marketing/771G01032
History of Art and Design/771G01038
Aesthetics/771G01040

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Marketing/771G01032
History of Art and Design/771G01038

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.