Identifying Data 2019/20
Subject (*) Marketing Code 771G01032
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Calvo Dopico, Domingo Javier
E-mail
domingo.calvo.dopico@udc.es
Lecturers
Calvo Dopico, Domingo Javier
Membiela Pollán, Matías Enrique
E-mail
domingo.calvo.dopico@udc.es
matias.membiela@udc.es
Web
General description El objetivo principal de esta asignatura es adquirir las capacidades, destrezas y habilidades de marketing que le permitirán al diseñador crear y desarrollar no sólo productos adaptados a las necesidades de los consumidores o usuarios (sean estos consumidores o empresas) sino la metodología para identificar problemas visuales, tecnicos, funcionales o estéticos en los productos y poder resolverlos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos A1
A4
A5
A7
A9
A10
B1
B2
B4
B5
B6
B7
B10
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. Resolver problemas de forma efectiva. Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. A6
B1
B4
B5
B9
B12
C7
C8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A3
B11
C1
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I. INTRODUCCION AO MARKETING E A SUA APLICACIÓN AO DESEÑO
TEMA 1. MARKETING: INTRODUCCION
PARTE II. ANALISE DE OPORTUNIDADES TEMA 2. ANALISIS DO ENTORNO E DA COMPETENCIA

TEMA 3 EL COMPORTAMIENTO DO CONSUMIDOR

TEMA 4. SEGMENTACION DE MERCADOS

PARTE III. INNOVACION E DESEÑO DE NOVOS PRODUCTOS ou SERVIZOS TEMA 5. INNOVACION E DESENVOVLEMENTO DE NOVOS PRODUTOS OU SERVIZOS
PARTE IV. ESTRATEXIAS E DECISIONS DE MARKETING TEMA 6. ESTRATEXIAS DE MARKETING

TEMA 7. POLITICA DE PRODUCTO E MARCAS

TEMA 8. POLITICA DE DISTRIBUCION Y PRECIOS

TEMA 9. POLITICA DE COMUNICACION

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A4 A5 A6 A7 A9 B2 B4 B7 B10 B11 C6 13 26 39
Multiple-choice questions B5 B6 B11 1 9.5 10.5
Case study A7 B1 B9 B10 C1 C3 12 24 36
Guest lecture / keynote speech A3 A10 B12 C7 C8 17 42.5 59.5
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Os alumnos desenvolverán un traballo que será tutelado polo docente e por tanto terá apoio titorial.Formaranse grupos reducidos de alumnos/as, entre 4 e 7 alumnos/as. O traballo ten por obxectivo a aplicación dos conceptos e fundamentos que se explican en clase ao longo da materia. O docente irá tutorizando e realizando o seguimento do grupo de forma gradual de maneira que o grupo poida ir desenvolvendo o traballo paulatinamente a medida que se desenvolve a materia. Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participación activa por parte do alumno ao longo do proceso de aprendizaxe.

A entrega e/ou presentación do traballo estaría planificada para as dúas últimas semanas do período lectivo aínda que se axustará á organización do grupo que desenvolverá o traballo. Haberá un incentivo para o grupo que queira presentar e defender o traballo de ata 0,5 puntos.
Multiple-choice questions Test de resposta múltiple individual: 20 preguntas tipo test. Cada pregunta mal contestada penaliza un terzo do valor da pregunta
Case study Os grupos reducidos de alumnos/as que se formarán para desenvolver o traballo tutelado tamén deberán resolver un caso práctico. O grupo deberá resolver un caso práctico que será resolto nun periodo de 1,5 horas.

Para a programación da data do caso práctico a resolver polo grupo reducido existirán duas posiblidades: unha posibilidade é ao finalizar os temas 1-6, ambos incluidos, e outra posiblidade será ao finalizar o temario completo (1-9). O docente e o grupo acordarán a data de realización da proba.

Guest lecture / keynote speech Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais. Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
The different members of the group can consult the part they have to develop in the case study or in the supervised work.

Likewise, if you have any doubt about the material explained in class, you can consult with the teacher in your office or set another time to clarify doubts and facilitate follow-up of the student.

For the students with recognition of part-time dedication and academic exemption of attendance exemption, at the beginning of the course a specific titorias calendar compatible with their dedication will be agreed upon.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A4 A5 A6 A7 A9 B2 B4 B7 B10 B11 C6 Se evalua a claridade, a síntese, a orde, a orixinalidade e a calidade da presentación na resolucion do caso práctico (empresa ou marca, sector, produto ou tendencias) 25
Multiple-choice questions B5 B6 B11 Pregunta tipo test de resposta múltiple. Requírese unha cualificación mínima de 4,5 puntos sobre 10 para que compute na calificacion final. Se non se saca un 4,5, independente mente da calificacion da parte práctica, entón non se pode superar a materia 50
Case study A7 B1 B9 B10 C1 C3 Presentación do traballo por parte do grupo 25
 
Assessment comments
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.

Excepto para as fechas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.


Sources of information
Basic Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias.. Pirámide, Madrid
Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2007). Introducción al Marketing.. Prentice-Hall, Madrid


Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2007). Introducción al Marketing. Prentice-Hall, Madrid,


Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Design and Product/771G01023
Design Projects I/771G01024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Economic and Business Aspects of Design/771G01033
Industrial Management and Organisation/771G01034

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.