Identifying Data 2020/21
Subject (*) Marketing Code 771G01032
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Calvo Dopico, Domingo Javier
E-mail
domingo.calvo.dopico@udc.es
Lecturers
Calvo Dopico, Domingo Javier
Membiela Pollán, Matías Enrique
E-mail
domingo.calvo.dopico@udc.es
matias.membiela@udc.es
Web
General description O obxectivo principal desta materia é adquirir habilidades, habilidades e habilidades de marketing que permitan ao deseñador crear e desenvolver non só produtos adaptados ás necesidades dos consumidores ou usuarios (sexan consumidores ou empresas) senón a metodoloxía para identificar problemas visuais. , técnico, funcional ou estético nos produtos e poder resolvelos
Contingency plan 1. Cambios de contido

Non se farán cambios

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen
Sesión maxistral
Proba de resposta múltiple (computada na avaliación)
Proba mixta (computa na avaliación)
Traballo tutelado (computa na avaliación)

* Metodoloxías de ensino que se modifican

- Traballo supervisado. A presentación do traballo faríase en formato impreso e póster, polo que non se faría a exposición oral. É unha modificación que non é substancial dende o punto de vista de adquirir as habilidades.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes
Correo electrónico: pode enviar a solicitude por correo electrónico para fixar un día de atención que será preferentemente o luns despois da titoría do pequeno grupo ou despois da clase maxistral.
- Equipos: 1 sesión mensual para o pequeno grupo, sempre que o alumno e o profesor estean dispoñibles. De 1 a 2 sesións semanais (ou máis segundo ou demanda ou alumno) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio a dous "cabalos supervisados".
4. Modificacións en avaliación

Traballos tutelados: En relación coas obras supervisadas, valoraranse as seguintes: - A profundidade do contido
-A orixinalidade da orixinalidade da presentación
-A aplicación de fundamentos teóricos
- A claridade e precisión das preguntas formuladas

* Observacións de avaliación:
As referencias ao cálculo da asistencia ás actividades en clase só se farán referentes ás sesións que estiveron presenciais ata o momento en que se suspendeu a actividade da aula.

A) Estudantes a xornada completa: asistencia / participación en actividades dunha clase mínima do 70%:
a) Preparación e presentación do traballo en grupo moi reducido (100%).

B) Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, segundo establece "NORMATIVA NORMATIVA O RIM DE DEDICACIÓN OU ??ESTUDIO DOS ALUMNOS DO GRAO NA UDC (Art. 2.3; 3.be 4.5) (29 / 5/212): asistencia / participación en actividades da clase mínima do 70%:
a) Preparación e presentación de dous traballos en pequeno ou pequeno grupo (100%).

REQUISITOS DE MATERIA EXCEPTO:
1. Asistir e participar regularmente en actividades de clase ou traballo supervisado
2. Faga a proba mixta
3. Envía o traballo supervisado na data e hora indicadas. A cualificación do traballo manterase para o exame de segunda oportunidade.
4. Pasa o exame de preguntas do exame cun mínimo de 4 puntos
5. A oportunidade de xullo estará suxeita aos mesmos criterios que o do primeiro semestre. Entón:
- Debe superar a nota de 4 puntos no exame para contar na avaliación final
- Se non realizou a proba mixta, debes facelo no exame final ou, no seu defecto, no exame de segunda oportunidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai ningunha modificación da bibliografía. As fontes de información estarán a disposición dos estudantes ao comezo do curso para que poidan localizar os materiais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos A1
A4
A5
A7
A9
A10
B1
B2
B4
B5
B6
B7
B10
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. Resolver problemas de forma efectiva. Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. A6
B1
B4
B5
B9
B12
C7
C8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A3
B11
C1
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I. INTRODUCCION AO MARKETING E A SUA APLICACIÓN AO DESEÑO
TEMA 1. MARKETING: INTRODUCCION
PARTE II. ANALISE DE OPORTUNIDADES TEMA 2. ANALISIS DO ENTORNO E DA COMPETENCIA

TEMA 3 EL COMPORTAMIENTO DO CONSUMIDOR

TEMA 4. SEGMENTACION DE MERCADOS

PARTE III. INNOVACION E DESEÑO DE NOVOS PRODUCTOS ou SERVIZOS TEMA 5. INNOVACION E DESENVOVLEMENTO DE NOVOS PRODUTOS OU SERVIZOS
PARTE IV. ESTRATEXIAS E DECISIONS DE MARKETING TEMA 6. ESTRATEXIAS DE MARKETING

TEMA 7. POLITICA DE PRODUCTO E MARCAS

TEMA 8. POLITICA DE DISTRIBUCION Y PRECIOS

TEMA 9. POLITICA DE COMUNICACION

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A4 A5 A6 A7 A9 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 15 37.5 52.5
Multiple-choice questions B5 B6 B11 1 11.5 12.5
Short answer questions B1 C1 1 4 5
Guest lecture / keynote speech A3 A10 B12 C7 C8 25 50 75
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Os alumnos desenvolverán un traballo que será tutelado polo docente e por tanto terá apoio titorial.Formaranse grupos reducidos de alumnos/as, entre 4 e 7 alumnos/as. O traballo ten por obxectivo a aplicación dos conceptos e fundamentos que se explican en clase ao longo da materia. O docente irá tutorizando e realizando o seguimento do grupo de forma gradual de maneira que o grupo poida ir desenvolvendo o traballo paulatinamente a medida que se desenvolve a materia. Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participación activa por parte do alumno ao longo do proceso de aprendizaxe.

A entrega e/ou presentación do traballo estaría planificada para as dúas últimas semanas do período lectivo aínda que se axustará á organización do grupo que desenvolverá o traballo.

Se hai que cambiar ao formato hibrido ou no presencial, non hai que facer a presentación oral e no seu lugar se incrementará con preguntas adicionais a resolver por parte do grupo. As preguntas se faciliarán o dia anterior a la fecha que se proponga para a entrega do traballo.

O formato que se mantén tanto para docencia presencial como non presencial é o do poster.


Multiple-choice questions Test de resposta múltiple individual: 20 preguntas tipo test. Cada pregunta mal contestada penaliza un terzo do valor da pregunta
Short answer questions Preguntas de resposta breve. Trátase de saber aplicar os fundamentos teóricos a casos reais do mercado. Valórase a precisión e claridade da resposta.
Guest lecture / keynote speech Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais. Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
The different members of the group can consult the part they have to develop in the case study or in the supervised work.

Likewise, if you have any doubt about the material explained in class, you can consult with the teacher in your office or set another time to clarify doubts and facilitate follow-up of the student.

For the students with recognition of part-time dedication and academic exemption of attendance exemption, at the beginning of the course a specific titorias calendar compatible with their dedication will be agreed upon.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions B1 C1 Tratase de preguntas curtas e breves. Son cuestions practicas baseadas en feitos e casos reais de mercado onde hai que aplicar os conceptos ou fundamentos teóricos que se van desenvolvendo durante a a asignatura. A resposta é curta e breve. 30
Supervised projects A1 A4 A5 A6 A7 A9 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 Se evalua a claridade, a síntese, a orde, a orixinalidade e a calidade da presentación (empresa ou marca, sector, produto ou tendencias) 30
Multiple-choice questions B5 B6 B11 Pregunta tipo test de resposta múltiple. Requírese unha cualificación mínima de 4 puntos sobre 10 para que compute na calificacion final. Se non se saca un 4 independentemente da calificacion da parte práctica, entón non se pode superar a materia 40
 
Assessment comments

Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.

Excepto para as fechas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.


Sources of information
Basic Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias.. Pirámide, Madrid
Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2007). Introducción al Marketing.. Prentice-Hall, Madrid


Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2007). Introducción al Marketing. Prentice-Hall, Madrid,


Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Design and Product/771G01023
Design Projects I/771G01024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Economic and Business Aspects of Design/771G01033
Industrial Management and Organisation/771G01034

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.