Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Marketing Código 771G01032
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Calvo Dopico, Domingo Javier
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
Profesorado
Calvo Dopico, Domingo Javier
Membiela Pollán, Matías Enrique
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
matias.membiela@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal desta materia é adquirir habilidades, habilidades e habilidades de marketing que permitan ao deseñador crear e desenvolver non só produtos adaptados ás necesidades dos consumidores ou usuarios (sexan consumidores ou empresas) senón a metodoloxía para identificar problemas visuais. , técnico, funcional ou estético nos produtos e poder resolvelos
Plan de continxencia 1. Cambios de contido

Non se farán cambios

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen
Sesión maxistral
Proba de resposta múltiple (computada na avaliación)
Proba mixta (computa na avaliación)
Traballo tutelado (computa na avaliación)

* Metodoloxías de ensino que se modifican

- Traballo supervisado. A presentación do traballo faríase en formato impreso e póster, polo que non se faría a exposición oral. É unha modificación que non é substancial dende o punto de vista de adquirir as habilidades.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes
Correo electrónico: pode enviar a solicitude por correo electrónico para fixar un día de atención que será preferentemente o luns despois da titoría do pequeno grupo ou despois da clase maxistral.
- Equipos: 1 sesión mensual para o pequeno grupo, sempre que o alumno e o profesor estean dispoñibles. De 1 a 2 sesións semanais (ou máis segundo ou demanda ou alumno) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio a dous "cabalos supervisados".
4. Modificacións en avaliación

Traballos tutelados: En relación coas obras supervisadas, valoraranse as seguintes: - A profundidade do contido
-A orixinalidade da orixinalidade da presentación
-A aplicación de fundamentos teóricos
- A claridade e precisión das preguntas formuladas

* Observacións de avaliación:
As referencias ao cálculo da asistencia ás actividades en clase só se farán referentes ás sesións que estiveron presenciais ata o momento en que se suspendeu a actividade da aula.

A) Estudantes a xornada completa: asistencia / participación en actividades dunha clase mínima do 70%:
a) Preparación e presentación do traballo en grupo moi reducido (100%).

B) Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, segundo establece "NORMATIVA NORMATIVA O RIM DE DEDICACIÓN OU ??ESTUDIO DOS ALUMNOS DO GRAO NA UDC (Art. 2.3; 3.be 4.5) (29 / 5/212): asistencia / participación en actividades da clase mínima do 70%:
a) Preparación e presentación de dous traballos en pequeno ou pequeno grupo (100%).

REQUISITOS DE MATERIA EXCEPTO:
1. Asistir e participar regularmente en actividades de clase ou traballo supervisado
2. Faga a proba mixta
3. Envía o traballo supervisado na data e hora indicadas. A cualificación do traballo manterase para o exame de segunda oportunidade.
4. Pasa o exame de preguntas do exame cun mínimo de 4 puntos
5. A oportunidade de xullo estará suxeita aos mesmos criterios que o do primeiro semestre. Entón:
- Debe superar a nota de 4 puntos no exame para contar na avaliación final
- Se non realizou a proba mixta, debes facelo no exame final ou, no seu defecto, no exame de segunda oportunidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai ningunha modificación da bibliografía. As fontes de información estarán a disposición dos estudantes ao comezo do curso para que poidan localizar os materiais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos A1
A4
A5
A7
A9
A10
B1
B2
B4
B5
B6
B7
B10
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. Resolver problemas de forma efectiva. Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. A6
B1
B4
B5
B9
B12
C7
C8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A3
B11
C1
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. INTRODUCCION AO MARKETING E A SUA APLICACIÓN AO DESEÑO
TEMA 1. MARKETING: INTRODUCCION
PARTE II. ANALISE DE OPORTUNIDADES TEMA 2. ANALISIS DO ENTORNO E DA COMPETENCIA

TEMA 3 EL COMPORTAMIENTO DO CONSUMIDOR

TEMA 4. SEGMENTACION DE MERCADOS

PARTE III. INNOVACION E DESEÑO DE NOVOS PRODUCTOS ou SERVIZOS TEMA 5. INNOVACION E DESENVOVLEMENTO DE NOVOS PRODUTOS OU SERVIZOS
PARTE IV. ESTRATEXIAS E DECISIONS DE MARKETING TEMA 6. ESTRATEXIAS DE MARKETING

TEMA 7. POLITICA DE PRODUCTO E MARCAS

TEMA 8. POLITICA DE DISTRIBUCION Y PRECIOS

TEMA 9. POLITICA DE COMUNICACION

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A4 A5 A6 A7 A9 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 15 37.5 52.5
Proba de resposta múltiple B5 B6 B11 1 11.5 12.5
Proba de resposta breve B1 C1 1 4 5
Sesión maxistral A3 A10 B12 C7 C8 25 50 75
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os alumnos desenvolverán un traballo que será tutelado polo docente e por tanto terá apoio titorial.Formaranse grupos reducidos de alumnos/as, entre 4 e 7 alumnos/as. O traballo ten por obxectivo a aplicación dos conceptos e fundamentos que se explican en clase ao longo da materia. O docente irá tutorizando e realizando o seguimento do grupo de forma gradual de maneira que o grupo poida ir desenvolvendo o traballo paulatinamente a medida que se desenvolve a materia. Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participación activa por parte do alumno ao longo do proceso de aprendizaxe.

A entrega e/ou presentación do traballo estaría planificada para as dúas últimas semanas do período lectivo aínda que se axustará á organización do grupo que desenvolverá o traballo.

Se hai que cambiar ao formato hibrido ou no presencial, non hai que facer a presentación oral e no seu lugar se incrementará con preguntas adicionais a resolver por parte do grupo. As preguntas se faciliarán o dia anterior a la fecha que se proponga para a entrega do traballo.

O formato que se mantén tanto para docencia presencial como non presencial é o do poster.


Proba de resposta múltiple Test de resposta múltiple individual: 20 preguntas tipo test. Cada pregunta mal contestada penaliza un terzo do valor da pregunta
Proba de resposta breve Preguntas de resposta breve. Trátase de saber aplicar os fundamentos teóricos a casos reais do mercado. Valórase a precisión e claridade da resposta.
Sesión maxistral Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais. Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os diferentes membros do grupo poden pedir unha titoria personalizada a través do correo electronico para ser atendidos preferiblemente o dia de la clase maxistral ou despois da tutoria de grupo moi reducido.

Así mesmo, se se ten algunha dúbida de material explicado en clase, pódese consultar co docente no seu despacho ou fixar outro momento para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta breve B1 C1 Tratase de preguntas curtas e breves. Son cuestions practicas baseadas en feitos e casos reais de mercado onde hai que aplicar os conceptos ou fundamentos teóricos que se van desenvolvendo durante a a asignatura. A resposta é curta e breve. 30
Traballos tutelados A1 A4 A5 A6 A7 A9 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 Se evalua a claridade, a síntese, a orde, a orixinalidade e a calidade da presentación (empresa ou marca, sector, produto ou tendencias) 30
Proba de resposta múltiple B5 B6 B11 Pregunta tipo test de resposta múltiple. Requírese unha cualificación mínima de 4 puntos sobre 10 para que compute na calificacion final. Se non se saca un 4 independentemente da calificacion da parte práctica, entón non se pode superar a materia 40
 
Observacións avaliación

Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.

Excepto para as fechas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.


Fontes de información
Bibliografía básica Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias.. Pirámide, Madrid
Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2007). Introducción al Marketing.. Prentice-Hall, Madrid


Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2007). Introducción al Marketing. Prentice-Hall, Madrid,


Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño e Producto/771G01023
Proxectos de Deseño I/771G01024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño/771G01033
Administración e Organización Industrial/771G01034

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías