Identifying Data 2015/16
Subject (*) Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño Code 771G01033
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinador
Martinez Carballo, Manuel
E-mail
manuel.martinez.carballo@udc.es
Lecturers
Guillen Solorzano, Eduardo
Martinez Carballo, Manuel
E-mail
eduardo.guillen@udc.es
manuel.martinez.carballo@udc.es
Web
General description Esta asignatura tiene como objetivo principal mostrar al alumno todas las variables empresariales y económicas que inciden en el diseño y desarrollo de productos industriales, y que a su vez son condicionadas por el resultado de su trabajo como diseñador

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A3
A4
A6
A8
A9
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A6 B7 B8 C5 C8 21 54 75
Supervised projects A4 A8 A9 B4 B5 B9 B10 C6 C7 21 53 74
Mixed objective/subjective test A6 B11 1 0 1
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Mixed objective/subjective test
Description
La atención personalizada consistirá básicamente en la realización de tutorías, tanto individuales como en grupo, para resolver y aclarar cualquier tipo de duda relacionada con la materia y la realización de los trabajos tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A8 A9 B4 B5 B9 B10 C6 C7 25
Guest lecture / keynote speech A3 A6 B7 B8 C5 C8 0
Mixed objective/subjective test A6 B11 Se realizará un examen sobre los conceptos desarrollados durante el curso 75
 
Assessment comments
En la evaluación del 25% del trabajo tutelado se incluye también la asistencia y la participación en las clases presenciales. Estos trabajos tutelados serán evaluados única y exclusivamente si se ha asistido y participado habitualmente en dichas clases presenciales. Además sólo se tendrán en cuenta cuando se haya superado la prueba mixta correspondiente.
La prueba mixta (75% de la evaluación) consistirá en un examen teórico (tipo test) y otro práctico (solución de problemas), siendo la nota final de esta metodología la media de los dos exámenes, siempre y cuando se hayan superado ambos exámenes por separado.
Se podrán obtener calificaciones adicionales en función de lo planteado en su momento por el profesor de la materia.
No obstante, y a pesar de lo mencionado anteriormente, en la presentación de la asignatura al inicio del cuatrimestre correspondiente, se podrá establecer un reparto porcentual distinto al planificado entre todas las metodologías.
PARA LA REALIZACIÓN DE LA PRUEBA MIXTA SERÁ NECESARIO CONTAR CON ORDENADOR PORTÁTIL CON ACCESO A INTERNET. EN EL CASO DE NO DISPONER DE ESTE RECURSO, SE DEBERÁ INFORMAR AL PROFESOR RESPONSABLE DE LA MATERIA CON SUFICIENTE ANTELACIÓN A LA REALIZACIÓN DE DICHA PRUEBA.

Sources of information
Basic
La bibliografía actualizada de esta materia se dará a conocer en la presentación de la misma al inicio del cuatrimestre correspondiente
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Xestión da Innovación e do Deseño/771G01043

Subjects that continue the syllabus
Administración e Organización Industrial/771G01034
Normativa e Lexislación/771G01035
Xestión da Calidade/771G01044
Loxística Industrial/771G01045

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.