Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Normativa e Lexislación Código 771G01035
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Economía
Empresa
Coordinación
Martinez Carballo, Manuel
Correo electrónico
manuel.martinez.carballo@udc.es
Profesorado
Fernandez-montells Fernandez, Julian
Martinez Carballo, Manuel
Correo electrónico
j.fernandez-montells@udc.es
manuel.martinez.carballo@udc.es
Web
Descrición xeral Consulte la guía en CASTELLANO.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1
A4
A10
B1
B2
B11
B12
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A10 B12 C4 C6 C7 21 42 63
Obradoiro A4 B1 B2 B11 C3 C6 C8 21 30 51
Traballos tutelados B1 C3 C6 C8 0 35 35
Proba de resposta múltiple B11 1 0 1
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é coñecida tamén como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Obradoiro Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de resposta múltiple
Obradoiro
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada consistirá básicamete na realización de tutorías, tanto individuais como en grupo, para resolver e aclarar calquer tipo de duda relacionada coa materia e a realización dos traballo tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple B11 75
Obradoiro A4 B1 B2 B11 C3 C6 C8 0
Traballos tutelados B1 C3 C6 C8 25
Sesión maxistral A1 A10 B12 C4 C6 C7 0
 
Observacións avaliación
Esta materia é responsabilidade de dous departamentos (Departamento de Análise Económica e Administración de Empresas e Departamento de Dereito Privado). Os profesores de cada un destes departamentos impartirán unha parte do contido desta materia, o que implicará a existencia de dous traballos tutelados (25% da evaluación) e duas probas de resposta múltiple (75% da avaliación). O 25% correspondente ao traballo tutelado de cada unha de párteas só se terá en conta se se superou a proba de resposta múltiple correspondente. Ademais, a cualificación final da materia será a media das dúas partes, sempre e cando se superase cada parte por separado. Na avaliación do 25% do traballo tutelado tamén terase en conta a asistencia e a participación nas clases presenciais. Non obstante, e a pesar do mencionado anteriormente, na presentación da materia ao inicio do cuadrimestre correspondente, poderase establecer unha repartición porcentual distinta ao planificado entre todas as metodoloxías. PARA A REALIZACIÓN DA PROBA MIXTA SERÁ NECESARIO CONTAR CON ORDENADOR PORTÁTIL CON ACCESO A INTERNET. NO CASO DE NON DISPOÑER DESTE RECURSO, DEBERASE INFORMAR O PROFESOR RESPONSABLE DA MATERIA CON ANTELACIÓN Á REALIZACIÓN DA DEVANDITA PROBA.

Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía actualizada para esta asignatura darase a coñecer na presentación da mesma ao principio do curso académico correspondente.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño/771G01033
Administración e Organización Industrial/771G01034
Xestión da Innovación e do Deseño/771G01043
Xestión da Calidade/771G01044

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Loxística Industrial/771G01045

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías