Identifying Data 2022/23
Subject (*) Information and Communication Technologies I Code 771G01036
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Fiaño Salinas, Carlota
E-mail
carlota.fsalinas@udc.es
Lecturers
Fiaño Salinas, Carlota
Fonseca Blanco, Xavier
E-mail
carlota.fsalinas@udc.es
xavier.fonseca@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es
General description OBXETIVOS PARTE TEÓRICA: Que os alumnos coñezan os usos habituales das TIC no campo de diseño de contenidos, tanto impresos como audiovisuais ou multimedia (periódicos, revistas, CD- ROM, Internet, televisión, vídeo, etc). Capacitar a os alumnos para a interpretación dos diferentes códigos e xéneros informativos, formativos, de entretenimiento e publicitarios, así como as súas diferentes aplicacións, arquitecturas e funcionalidades específicas. Proporcionar os criterios para a creación e dirección de proxectos, así como a remodelación e sistematización de rediseños relacionados con os medios de comunicación.

OBXETIVOS PARTE PRÁCTICA: Capacitación para diseño dun medio de comunicación impreso con versión para a súa distribución dixital (folleto, revista, periódico, etc). Diseño dun proxecto multimedia corporativo, institucional, educativo ou comercial con contido audiovisual específico. Diseño completo dun sitio web para unha organización, institución ou departamento empresarial específico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os usos habituales das TIC no campo de diseño de contenidos, tanto impresos como audiovisuais o multimedia (periódicos, revistas, CD- ROM, Internet, televisión, vídeo, etc). Proporcionar os criterios para a creación e dirección de proxectos, así como a remodelación e sistematización de rediseños relacionados con os medios de comunicación. Capacitar aos alumnos para a interpretación de os diferentes códigos e xéneros informativos, formativos, de entretenimiento e publicitarios, así como as súas diferentes aplicacións, arquitecturas e funcionalidades específicas. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction.
1.1. Information, communication and design.
2. Codes and information-carrying media. 2.1. Advertising, education and entertainment.
3. TIC's applied to print media. 3.1. Historical evolution.
3.2. Typography, composition and grids.
3.3. Design and basis of newspapers and magazines.
3.4. Graphics, ink and paper management.
3.5. Offset printing.
4. TIC's applied to audiovisual media. 4.1. Pre-production: storyboards and illustration. Composition and Set Design.
4.2. Production: video making. Lighting and sound.
4.3. Postproduction: editing, effects, graphics. Technical tools.
5. TIC's applied to digital media. 5.1. Multimedia language.
5.2. Design and interactivity.
5.3. Social networks and new media.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 30 50 80
ICT practicals A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 22 44 66
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 1 2 3
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supón unha excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenrolo de habilidades por parte do alumnado.
Multiple-choice questions Proba obxetiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Description
Personalized tutoring at class, Teams or at teacher's office.
Please, by appointment at: victoria.de.leon@udc.es

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Exercicio Gráfico (20% da nota)
Exercicio Audiovisual (20% da nota)
Exercicio Multimedia con Exposición Oral (20% da nota)
Os traballos realizaranse en grupos
60
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Examen tipo test ou de preguntas curtas (40% da nota)
Traballo personal do alumno
40
 
Assessment comments

IMPORTANT ADVICE:

It is obligatory to pass each block for getting through the subject. 

Passed parts will be kept for following calls.


Sources of information
Basic T4- Bordwell,David y Thompson, Kirstin (2002). El arte cinematográfico: una introducción. Paidós Ibérica
T3- El-Mir, Amado José y otros (1995). Diseño, color y tecnología en prensa. Editorial Prensa Ibérica
T2- Lockwood, Robert (1992). El diseño de la noticia. Ediciones B, Barcelona
T5- Orihuela José Luis (2000). Introducción al diseño digital. Anaya Multimedia
T1- Norman, Donald (2006). La psicología de los objetos cotidianos. Nerea
T4- Rummel, Manuel (1998). Producción de video digital para multimedia. Thomson Paraninfo, S.A
T4- Millerson, Gerald (1998). Técnicas de realización y producción en televisión. IORTV
T4- Castillo, José María (2004). Televisión y Lenguaje Audiovisual.. IORTV
T3- Baines, Phil y Haslam, Andrew (2005). Tipografía: función, forma y diseño. Gustavo Gili, D.L
T5- Nielsen, Jakob (2000). Usabilidad: diseño de sitios web. Prentice Hall. Madrid
T5- Pring, Roger (2000). w w w. Tipografìa: 300 diseños tipográficos para sitios web. Barcelona Gustavo Gili

Complementary T3- García, Mario (1984). Diseño y remodelación de periódicos. Eunsa, Pamplona
T5- Bou Bauzá, Guillem (1997). El guión multimedia. Madrid Anaya Multimedia
T3- Leslie, Jeremy (2003). Nuevo diseño de revistas. Gustavo Gili, D.L
T5- Patrick J. Lynch y Sarah Horton (2000). Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Barcelona, GG


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Graphic Expression/771G01015
Semiotics and Psychology of Perception/771G01031
Artistic Expression/771G01041

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Information and Communication Technologies II/771G01037

Other comments

Plan de Acción Green Campus Ferrol: Docencia e investigación saudable e sustentable, ambiental e social. 1. Traballos que se realizan nesta materia: - Para a entrega da Práctica 1 de impresión Offset, empregaranse as carpetas recicladas suministradas polo profesorado. - As Prácticas 2 e 3 son dixitais na súa concepción. 2. Recoméndase facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Traballarase para fomentar valores de respecto e igualdade. 5. En situacións de discriminación por razón de raza e/o xénero, intentarase correxilas na medida do posible. 6. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.