Identifying Data 2020/21
Subject (*) History of Design Code 771G01039
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Abelleira Doldán, Miguel A.
E-mail
miguel.abelleira@udc.es
Lecturers
Abelleira Doldán, Miguel A.
Caridad Graña, Juan Antonio
Fuertes Dopico, Óscar
Muñiz Núñez, Patricia
Pérez Sanchez, Yolanda
E-mail
miguel.abelleira@udc.es
juan.caridad@udc.es
oscar.fuertes@udc.es
patricia.muniz@udc.es
yolanda.perez@udc.es
Web
General description Fundamental na formación da/o Enxeñeira/o en Deseño Industrial e Desnvolvemento de Produto é o coñecemento das orixes da súa disciplina. Partindo do entendemento da Historia do Deseño como un proceso continuo e non como un conxunto de respostas xa dadas, interesa por riba de todo o coñecemento dos plantexamentos que outros deseñadores tiveron no momento de abordar o proxeto. Este enténdese como un proceso inteletual de natureza reflexiva, no que as compoñeentes racionaiss e intuitivas confluyen na resposta que da o deseñador ante un problema plantexado, e cuxa solución é o obxeto de deseño industrial, que se materializa en cada época cos seus propios condicionantes culturaias e as súas posibilidades técnicas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
No caso de continxencia adoptaranse as medidas necesarias para garantir a calidade do ensino e a integridade dos contidos. Non se realizan cambios nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantense o conxunto das metodoloxías docentes empregadas, pasando o modo docente a desenvolverse de maneira non presencial total ou parcialmente.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non está previsto modificar metodoloxías docentes.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Os mecanismos de atención personalizada ao alumnado utilizarán as plataformas sinaladas con anterioridade postas a disposición pola Universidade: Moodle, Microsoft Teams e o Correo electrónico institucional.
Temporalización: a establecida segundo o calendario e horario académicos fixados polo centro ao comezo do curso.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados: 40%. Práctica de elaboración persoal de comentario e
análise escrito e gráfico dun obxecto, co gallo de potenciar a crítica rigorosa como medio de reflexión e coñecemento. Nalgúns casos, a análise será comparativa entre dous obxectos de uso idéntico. Realizaranse no tempo non presencial, utilizando a plataforma Moodle. Faranse 9 durante o curso, coa seguinte distribución na nota final:1-3: 8 % (20% da
nota de prácticas); 4-6: 12 % (30% da nota de prácticas) ;7-9: 20 % (50% da nota de prácticas)
Proba obxectiva: 60%. A proba obxectiva consta de dúas partes:1. Teoría:1 tema a desenvolver. (20%) / 2. Práctica: análise crítico comparativo (40%)

*Observacións de avaliación:
Suprímense aqueles criterios que implican asistencia e presencialidad. Este principio terá validez temporalmente desde o momento no que exista instrución de aplicación do presente Plan de Continxencia.
Mantense o resto dos criterios de avaliación.
Para o alumnado con dificultades xustificadas para realizar probas ou entregas, poderanse prever solucións alternativas personalizadas.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía.
Mantense a bibliografía exposta para a materia. Subiranse aos soportes de intercambio de arquivos institucionais, aqueles textos, fragmentos de textos ou outro material, cuxo coñecemento é imprescindible para superar a materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los orígenes del diseño industrial como disciplina autónoma A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B11
C1
C4
C6
C7
Conocer el contexto social que demanda la creación de objetos de uso con valor estético añadido. A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B11
C1
C5
C6
Conocer los principios artísticos de cada época y su influencia en el diseño A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B6
B11
C1
C4
C6
Capacidad para el análisis y comprensión de las cualidades de un objeto a partir del entendimiento de sus condicionantes de proyecto. A1
A2
A6
A10
B1
B2
B6
B11
C1
C4
C6
C7
Fomentar la crítica regurosa como medio de adquisición de conocimiento. A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B6
B11
B12
C1
C4
C5
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
0. INTRODUCION 0.1 DISEÑO INDUSTRIAL. ¿OBXETIVOS?
0.2 DISEÑO INDUSTRIAL. ¿ETAPAS?
0.3 DISEÑO INDUSTRIAL. ¿VALORES NO SÉCULO XXI?
0.4 DISEÑO INDUSTRIAL. ¿DEFINICION?
1. REVOLUCION INDUSTRIAL E ILUSTRACION 1.1 A CIDADE INDUSTRIAL
1.2 O IDEARIO ILUSTRADO E A IRRUCIÓN DA MÁQUINA
1.3 A HISTORIA COMO REFERENCIA FORMAL. HISTORICISMOS E ECLECTICISMO
1.4 OS NOVOS MATERIAIS. DICOTOMIA EXPRESION - CONSTRUCION
1.5 O PROBLEMA DA FORMA DO OBXECTO INDUSTRIAL
2. ARTS & CRAFTS 2.1 ANTECEDENTES: A. W. N. PUGIN, JOHN RUSKIN E A COFRADIA PRERRAFAELITA
2.2 O PROBLEMA DA INDUSTRIA E DA ARTE: A RESPOSTA DE WILLIAM MORRIS E OS ARTS & CRAFTS
3. DISEÑO EN ESTADOS UNIDOS 3.1 ESPEFICIDADES DE ESTADOS UNIDOS
3.2 INFLUENCIA DO IDEARIO SHAKER
3.3 FANK LLOYD WRIGHT E A OBRA DE ARTE TOTAL
4. MODERNISMOS 4.1 O IDEARIO MODERNISTA
4.2 VICTOR HORTA
4.3 HENRY VAN DE VELDE
4.4 CHARLES RENNIE MACKINTOSH
4.5 OTTO WAGNER
4.6 JOSEPH MARIA OLBRICH. A MATILDENHOHE DE DARMSTADT
4.7 JOSEF HOFFMANN. LOS WIENER WERKSTÄTTE

5. ORIXES DA MODERNIDADE 5.1 O PENSAMINTO E A OBRA DE ADOLF LOOS
5.2 O COMPROMISO ENTRE ARTE E INDUSTRIA: DEUTSCHER WERKBUND
5.3 AS BASES DO DESEÑO MODERNO. PETER BEHRENS E A AEG
6. VANGUARDAS 6.1 CARACTERÍSTICAS (ARTE - DESEÑO)
6.2 DADAISMO
6.3 SURREALISMO
6.4 CUBISMO
6.5 FUTURISMO
6.6 SUPREMATISMO
6.7 CONSTRUCTIVISMO
6.8 NEOPLASTICISMO
7. BAUHAUS 7.1 ETAPAS
7.2 ORGANIZACION
7.3 SEDES E REALIZACIÓNS
8. ART DECO 8.1 FASES
8.2 CARACTERÍSTICAS
8.3 REALIZACIÓNS
9. MODERNIDADE 9.1 CONCETO
9.2 REALIZACIÓNS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A2 A10 A6 1.5 0 1.5
Directed discussion B1 B2 B3 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 15 9 24
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B3 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 21 42 63
Supervised projects B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 C4 C6 C7 C8 1 27 28
Objective test A1 A2 B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 4.5 27 31.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Encuadramiento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos.
Directed discussion Fomento da participación do alumnado na exposición e defensa das súas teses sobre o asunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas.
Guest lecture / keynote speech Exposición dun tema concreto de modo oral e apoyada na proxección de imaxes.
Supervised projects Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nallgúns casos, a análise será comparativo entre dous obxetos do mesmo uso.
Objective test Proba escrita na que se busca o valor engadido que o aluno pode aportar a partir do seu coñecemento e capacidade de análise e reflexión.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Búsqueda permanente do fomento da ansia de aprendizaxe por parte do aluno e o seu consecuente espíritu crítico.
Durante o curso realizaránse dúas correccións individuai das prácticas realizadas, despois das tres primeiras e despois das tres segundas. É obrigatoira a asistenza alomenos a unha das correccións.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 C4 C6 C7 C8 Práctica de elaboración persoal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto, co gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nalgúns casos, a análise será comparativa entre dous obxetos de uso idéntico.
Na súa cualificación valorarase especialemtne a ideación gráfica e a capacidade analítica do alumnado.
Realizaranse no tempo non presencial, utilizando a plataforma Moodle.
Faranse 9 durante o curso, cun peso do 30% na nota final, coa seguiente distribución:
1-3: 6 % (20% da nota de prácticas)
4-6: 9 % (30% da nota de prácticas)
7-9: 15 % (50% da nota de prácticas)
30
Objective test A1 A2 B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 A prueba obxetiva consta de tres partes:
1. 5 preguntas cortas de resposta breve.(20%)
2. 1 tema a desenvolver. (20%)
3. 3 análises críticos: 2 de un obxeto y 1 comparativo de parellas de obxetos do mesmo uso. (30%)
70
 
Assessment comments

A
avaliación da asignatura configúrase como unha suma ponderada dos traballos
tutelados e das probas obxectivas. Cada unha das partes que conformarn a
calificación (traballos tutelados e proba obxectiva) son
valorados de 0 a 10 puntos, sendo preciso acadar unha calificación mínima de 3
puntos en cada unha delas para poder superar a asignatura.

A asistencia e participación nas
clases presenciais é precisa para ser avaliado. O traballo non presencial é
valorado a través dos traballos tutelados segundo as porcentaxes descritas
anteriormente.

Para
poder ser evaluado na primeira oportunidade (xaneiro) o estudante debe cumprir a
totalidade dos siguientes requisitos:

1. Asistir polo menos ó 80% das clases presenciais.

2. Entregar como mínimo o 80% dos traballos individuais nas datas sinaladas.

3. Asisitir alomenos a unha das dúas correccións persoais de prácticas.

4. Realizar a proba objectiva, no pudindo deixar sin contestar o tema a desenvolver nin os análisis críticos.

 Si o estudange nos se presenta á proba obxectyiva, obterá un “No presentado” na oportunidade de xaneiro.

No caso de non cumprir algún dos dous primeiros puntos o estudante obterá un “No
presentado” na convocatoria anual (oportunidades de xaneiro e xullo).

Na segunda oportunidade (xulio) repetirase únicamente a proba obxectiva, coas mismas condicións que na primeira oportunidade. A ela só se poderán presentar aqueles estudantes que:

1. Ou ben cumpriron todos os puntos citados anteriormente e non alcanzaran a suficiente puntuación parra aprobar.

2. Ou ben cumpriron os tres primeiros pero non se presentaron á proba obxectiva na primeira oportunidade.

Aqueles estudantes que se incorporen co curso xa comenzado:

1. Terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais restantes dende a súa incorporación

2. Terán que entregar en tempo as prácticas que se realicen a partires da súa incorporación

3. As prácticas con data previa á súa incorporación terán que ser entregadas no momento que lles indique.

O resto de normas que non entren en contradición coas anteriores seranlles de aplicación igual que ó resto de estudantes.

A aqueles estudantes que participen en programas de mobilidade saínte ou entrante se lles aplicarán as mesmas normas que ó resto do estudantado.

Os estudantes repetidores que nun curso anterior teñan cumprido o requisito de presencialidade quedan exentos de cumplilo nos cursos seguintes.

Os estudantes repetidores que nun curso anterior teñan as précticas aprobadas quedan exentos de voltar a facelas nos cursos seguintes.


Sources of information
Basic DROSTE, Magdalena (2002). Bauhaus. 1919 - 1933. Colonia. Taschen
BÜRDEK, Bernhard E. (1994). diseño. Historia, teoría y práctica del diseño industrial. Barcelona. Gustavo Gili
FAHR-BECKER, Gabriele (1996). El Modernismo. Colonia. Könemann
BAYLEY, Stephen (1992). Guía Conran del diseño. Madrid. Alianza Editorial
FUSCO, Renato de (2005). Historia del diseño. Barcelona. Santa cole Publicaciones S. L.
TORRENT, Rosalía / MARIN, Joan M. (2005). Historia del diseño industrial. Madrid. Ediciones Cátedra
RAMIREZ, Juan Antonio (2003). Las vanguardias históricas: del Cubismo al Surrealismo. Madrid. Alianza Editorial S.A.
SEMBACH, Klaus-Jürgen (2002). Modernismo. Colonia. Taschen

Complementary CALAVERA, Ana (2003). Arte ¿Diseño?. Barcelona. Gustavo Gili
TUSQUETS, Oscar (2000). Dios lo ve. Barcelona. Anagrama
FIELL, Charlotte & Peter (2006). El diseño industrial de la A a la Z. Coloni. Taschen
BARR, Alfred, H. (1989). La definición del arte moderno. MAdrid. Alianza Editorial S. A.
TUSQUETS, Oscar (1994). Más que discutible. Barcelona. Anagrama
FIELL, Charlotte & Peter (2002). Modern Chairs. Colonia. Taschen
TUSQUETS, Oscar (1998). Todo es comparable. Barcelona. Anagrama


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Historia da Arte e do Deseño/771011106
Basic Design/771G01021
Design Methodology/771G01022
Design Projects I/771G01024
Artistic Expression/771G01041
Applied Artistic Expression Techniques/771G01042

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Materials Engineering/771G01004
Mechanical Systems/771G01008
Computer Aided Design/771G01017
Design Projects II/771G01025

Subjects that continue the syllabus
Contemporary Industrial Design/771G01028
Aesthetics/771G01040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.