Identifying Data 2019/20
Subject (*) Aesthetics Code 771G01040
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
E-mail
Lecturers
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
García Requejo, Zaida
E-mail
enrique.blanco@udc.es
zaida.garcia@udc.es
Web http://http://estetica.materias.udc.gal/
General description Importante para a aprendizaxe do futuro graduado será a súa formación nas asignaturas de carácter humanístico que tan escasas sempre son nos estudios de forte contido de carácter técnico. Aprender a ver e a pensar nos termos propios da disciplina, permitirán ó alumno afrontar as materias, e o que resulta fundamental, achegarse ó mundo profesional cós coñecementos propios fundamentados nas experiencias estéticas revisadas dun xeito histórico. Mirar cara ó futuro coa seguridade de levar connosco un retrovisor que nos permite recordar de onde vimos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B11 Capacidade de análise e síntese.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as nocións xerais sobre estética e as linguaxes plásticas no ámbito do deseño de obxectos industriais de deseño. A1
A10
B1
B2
B3
B11
C1
Relacion e análise dun coñecemento teórico e histórico xeral sobre o deseño industrial e a súa estética. A1
A2
B3
C1
Capacidades para adquirir recursos intelectuais, plásicos e visuais necesarios para entender e interpretar os obxectos industriais de deseño. A2
B2
Capacidade de producir autónomamente formulacións estéticas a partir dos coñecementos adquiridos, dentro do proceso de desenvolvemento dun criterio crítico propio. A1
A2
B1
B4
B6
C1
C3
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. INDUSTRIAL DESIGN AND AESTHETICS 1.1 PRESENTATION
1.2 DEFINITIONS
1.3 RELATIONS
2. AESTHETICS AND HISTORY 2.1 AESTHETICS AND HISTORY I
2.2 AESTHETICS AND HISTORY II
2.3 AESTHETICS AND HISTORY III
2.4 AESTHETICS AND HISTORY IV
3. MASTERS 3.1 MASTERS I
3.2 MASTERS II
3.3 MASTERS III
4. PROJECT 4.1 EXPRESSION AND MEANING
4.2 SMALL SCALE
4.3 PROJECT

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A2 A10 1.5 0 1.5
Guest lecture / keynote speech A1 B2 B11 C8 19.5 19.5 39
Directed discussion A1 B1 B4 C1 C3 11 22 33
Collaborative learning B1 B2 B4 B11 C3 10 20 30
Supervised projects A1 A2 B3 B6 C1 C3 C8 0 35 35
Objective test A1 B1 B6 B11 C1 1.5 9 10.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades precisas ó inicio do proceso global, e en cada bloque temático, coa finalidade de coñecer as competencias, intereses e motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela, preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Supervised projects Prácticas obrigatorias en relación ó temario desenvolvidas individual ou en grupo e de duración variable ó longo do cuatrimestre.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Collaborative learning
Objective test
Supervised projects
Description
Procurarase a aprendizaxe do alumno, entendendo que a orientación personalizada do profesor haberá de buscar e provocar a consecución axeitada das diferentes accións ocorridas tanto na clase como fora desta para acadar, segundo os criterios indicados, os obxectivos da asignatura. Poderase producir tanto de xeito presencial como a través dos medios electrónicos vinculados á docencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 B1 B6 B11 C1 Varias cuestións teórico-prácticas consistentes en preguntas concretas a respostar na súa totalidade, que permitan verificar a asimilación dos contidos da materia. 30
Supervised projects A1 A2 B3 B6 C1 C3 C8 Realización satisfactoria correspondente á axeitada progresión ó longo do curso das prácticas e traballos de curso. 70
 
Assessment comments

Para a avaliación da materia considerarase a suma ponderada de traballo/s tutelados mais a proba obxectiva. Cada unha das partes valorarase de 0 a 10 puntos, sendo preciso acadar un mínimo de puntuación de 3 en todas elas para poder superar a materia.
A asistencia e participación nas clases presenciais será necesaria para ser avaliado, cun mínimo admisible dun 80%, sen admitirse xustificantes para diminuir esa porcentaxe.
As probas teórico-prácticas obxectivas consistirán en preguntas concretas que terán que ser respostadas na súa totalidade e nas que se valorará a aportación gráfica do alumnado.
O/s traballo/s tutelado/s serán exercicios prácticos de elaboración personal ou grupal nos que poderá ser utilizado soporte  TIC


Para poder presentarse a calquera das oportunidades o alumno terá que ter entregados os traballos individuais e grupais do curso en plazo, así como cumprida a asistencia mínima. Os traballos que sexan entregados fóra de prazo serán valorados ó 50%

Nos casos de avaliación de alumnado a tempo parcial, reducirase un 50% a asistencia mínima e manteranse as porcentaxes de cualificación de traballos tutelados e proba obxectiva.


Sources of information
Basic

-VALVERDE, J.M., BREVE HISTORIA Y ANTOLOGÍA DE LA ESTÉTICA, EDITORIAL ARIEL, 1978, Libro,

-VITRUVIO M. P., DE ARCHITECTURA, Libro,

-MOORE / ALLEN, DIMENSIONES DE LA ARQUITECTURA, GUSTAVO GILI, 1978, Libro,

-BENÉVOLO, L., DISEÑO DE LA CIUDAD, GUSTAVO GILI, 1979, Libro,

-DE FUSCO, R. HISTORIA DEL DISEÑO, SANTA Y COLE, 2005, Libro,

-DORFLES, G., EL DISEÑO INDUSTRIAL Y SU ESTÉTICA, EDITORIAL LABOR, 1977, Libro,

-GREGOTTI, V., EL TERRITORIO DE LA ARQUITECTURA, GUSTAVO GILI, 1972, Libro,

-WLADYSLAW TATARKIEWICZ, HISTORIA DE LA ESTÉTICA (T. II): LA ESTÉTICA MEDIEVAL, EDICIONES AKAL, S.A., 1991, Libro,

-WLADYSLAW TATARKIEWICZ, HISTORIA DE LA ESTÉTICA (T.I): LA ESTÉTICA ANTIGUA, EDICIONES AKAL, S.A., 1991, Libro,

-WLADYSLAW TATARKIEWICZ, HISTORIA DE LA ESTÉTICA (T.III): LA ESTÉTICA MODERNA: 1400-1700, EDICIONES AKAL, S.A., 1991, Libro,

-WLADYSLAW TATARKIEWICZ, HISTORIA DE SEIS IDEAS: ARTE, BELLEZA, FORMA, CREATIVIDAD, MÍMESIS, EXPERIENCIA ESTÉTICA, EDITORIAL TECNOS, 2002, Libro,

Complementary

-BÜRDEK, B., DISEÑO. HISTORIA, TEORÍA Y PRÁCTICA DEL DISEÑO INDUSTRIAL, GUSTAVO GILI, 1994, Libro,

-NEUHART, J. + NEUHART, M. + EAMES R., EAMES DESIGN, EDITORIAL ABRAHMS, NY, 1994, Libro,

-EHRENZWEIG, A., EL ORDEN OCULTO DEL ARTE, LABOR, 1973, Libro,

-EHRENZWEIG, A., EL SENTIDO DEL ORDEN, GUSTAVO GILI, 1980, Libro,

-MARCHÁN FIZ, S., EL UNIVERSO DEL ARTE, SALVAT, 1981, Libro,

-FIEDLER, K., ESCRITOS SOBRE ARTE, VISOR DISTRIBUCIONES, S.A., 1990, Libro,

-MORAWSKI, S., FUNDAMENTOS DE LA ESTÉTICA, EDICIÓNS 62 BARCELONA, 1977, Libro,

-JIMÉNEZ, J., IMÁGENES DEL HOMBRE. FUNDAMENTOS DE LA ESTÉTICA, TECNOS, 1986, Libro,

-CARRIT, E.F., INTRODUCCIÓN A LA ESTÉTICA, FONDO DE CULTURA ECONÓMICA, MÉJICO, 1951, Libro,

-ACKERMAN J.S., LA ARQUITECTURA DE MIGUEL ANGEL, CELESTE EDICIONES, 1997, Libro,

-RICARD, A., LA AVENTURA CREATIVA, EDITORIAL ARIEL, 2000, Libro,

-SCRUTON, R., LA EXPERIENCIA DE LA ESTÉTICA, F.C.E. MÉJICO, 1987, Libro,

-MAQUET, J., LA EXPERIENCIA ESTÉTICA, CELESTE/UNIVERSIDAD, 1999, Libro,

-ROCK, I., LA PERCEPCIÓN, LABOR, 1985, Libro,

-GIBSON, J.J., LA PERCEPCIÓN DEL MUNDO VISUAL, INFINITO, 1974, Libro,

-RUSKIN, J., LAS SIETE LÁMPARAS DE LA ARQUITECTURA, , , Libro,

-BERGER, J., MODOS DE VER, GUSTAVO GILI, 1980, Libro,

-LOOS, A., ORNAMENTO Y DELITO, GUSTAVO GILI, 1980, Libro,

-PEVSNER, N., PIONEROS DEL DISEÑO MODERNO, EDICIONES INFINITO, 1963, Libro,

-BARASCH, M., TEORÍAS DEL ARTE. DE PLATÓN A WINCKELMANN, ALIANZA, 1991, Libro,

-GREGORY, R.L., THE INTELLIGENT EYE, , 1970, Libro,

-AA.VV, THE WORK OR CHARLES AND RAY EAMES, EDITORIAL ABRAHMS, NY, 1997, Libro,

-FERRANT, A., TODO SE PARECE A ALGO. ESCRITOS Y TESTIMONIOS, EDITORIAL VISOR, 1997, Libro,

-ARGULLOL, R., TRES MIRADAS SOBRE EL ARTE, DESTINO, 1989, Libro,

-MUNARI, B., ¿COMO NACEN LOS OBJETOS?, EDITORIAL LABOR, 1983, Libro,


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Contemporary Industrial Design/771G01028
History of Art and Design/771G01038
History of Design/771G01039

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.