Identifying Data 2020/21
Subject (*) Innovation and Design Management Code 771G01043
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Lamas Rodriguez, Adolfo
E-mail
adolfo.lamasr@udc.es
Lecturers
Lamas Rodriguez, Adolfo
E-mail
adolfo.lamasr@udc.es
Web
General description Proporcionar un coñecemento xeralizado da Xestión da Innovación aplicada ó Deseño Industrial.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non existen.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Todas.
*Metodoloxías docentes que se modifican:
Ningunha.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Titorías online con TEAMS e correo electrónico.
4. Modificacións na avaliación
Ningunha.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Gestionar e desenrolar proxectos de innovación de productos en empresas A7
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1 INTRODUCCIÓN 1.1 Introducción
1.2 Fenómenos económicos actuales
1.3 Situación tecnológica de España
1.4 El sistema Nacional de Innovación
1.5 El plan Nacional de I+D+I
TEMA 2 ASPECTOS GENERALES
2.1 Definiciones
2.2 El concepto de innovación
2.3 Tecnología e Innovación
2.4 El proceso de innovación
2.5 La innovación como desarrollo de nuevos productos

TEMA 3 GESTIÓN ESTRATÉGICA DE LA INNOVACIÓN 3.1 Introducción
3.2 La gestión de la innovación a través de la gestión de nuevos productos
3.3 Clientes y usuarios como fuente de innovación

TEMA 4 GESTIÓN OPERATIVA DE LA INNOVACIÓN 4.1 Introducción
4.2 El Análisis de Valor, herramienta de innovación
4.3 Metodología TRIZ
TEMA 5 MECANISMOS DE PROTECCIÓN DE LA INNOVACIÓN

5.1 Introducción
5.2 Diferentes derechos de propiedad industrial
5.3 Las funciones de las patentes en la empresa
5.4 La función de las marcas
5.5 La utilidad del Diseño Industrial
5.6 La Oficina Española de Patentes y Marcas

TEMA 6 INNOVACIÓN Y ÉXITO EMPRESARIAL
6.1 Factores determinantes del éxito de la innovación
6.2 Consecuencias sobre la rentabilidad de las innovaciones
6.3 Estrategias de acceso a los recursos complementarios
6.4 Implicaciones sobre la estrategia de I+D, la estructura y las políticas internacionales

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A7 C5 C8 21 54 75
Guest lecture / keynote speech A7 C5 C8 21 52 73
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O traballo realizase en grupo e consistirá nun proxecto de I+D+i.

Guest lecture / keynote speech O profesor analizará y explicará varios proxectos de investigación que o alumno tomará como referencia para elaborar un ou varios traballos en grupo.


Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Description
La atención personalizada se realizará en horario de tutorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A7 C5 C8 O traballo exporase ó profesor e ó resto dos alumnos. As súa evaluación dependerá de:

- a calidade da presentación
- a documentación aportada
- os resultados obtidos
- a orixinalidade e innovación
80
Guest lecture / keynote speech A7 C5 C8 Coñecementos teóricos da materia. Se terá en conta a asistencia a clase. 20
 
Assessment comments

Avaliación de primeira oportunidade: o 100% da calificación se obterá mediante a nota media ponderada obteida de las partes avaliadas.

Evaluación de segunda oportunidade: se seguirá o mismo criterio que para a de primeira oportunidade.

Se exixirá que o alumno obteña como mínimo unha nota de tres puntos sobre dez en cada unha das partes avaliadas.

O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).

Os alumnos nesta situación, poderán facer un traballo tutelado individual.


Sources of information
Basic

Apuntes elaborados por Adolfo Lamas que se compartirán con el alumno a través de moodle.

BIBLIOGRAFÍA ADICIONAL DE LA ASIGNATURA GESTIÓN DE LA INNOVACIÓN

Arbonies A.L 1991 Nuevos Enfoques en la innovación de productos para la empresa industrial. Departamento de promoción y desarrollo económico

Centro de Diseño Industrial S.A. 1995, Manual de Gestión del Diseño

Baxter M., 1995 Product Design. Chapman & Hall

Escorsa, P, Herbolzheimer, E y Solé F. 1995 Diseño industrial y su gestión en la PYME española Diez casos reales. Esade

Fundación COTEC, 1998 El sistema español de Innovación. Diagnóstico y Recomendaciones.

EDDI, 1998, La mejora de la gestión del proceso de diseño en la PYME.

Montaña, J.Cómo diseñar un producto. Manuales IMPI

Nueno, P, Diseño y Estrategia empresarial. Manuales IMPI

Oficina Española de Patentes y Marcas

http://www.oepm.es

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Design and Ergonomics/771G01030

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.