Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Xestión da Calidade Código 771G01044
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Domínguez Feijóo, Gerardo
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
Profesorado
Domínguez Feijóo, Gerardo
Rey Ares, Lucía
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
lucia.rey.ares@udc.es
Web http://http://eudi.udc.es
Descrición xeral Esta materia vén a complementar o contido doutras materias que están relacionadas directa ou indirectamente con aspectos económicos e de xestión empresarial do deseño.

O obxectivo principal desta e dotar ao alumnado daqueles coñecementos necesarios para o desenvolverse no campo da calidade. Para iso, darase a coñecer o concepto de calidade, a súa evolución histórica, a noción actual, os estándares de aseguramento e xestión da calidade, o concepto de seguridade...

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Colaborar coas diferentes áreas da empresa implicadas no proceso de deseño e desenvolvemento do producto, de cara a entender a necesidade da xestión e control da calidade do producto e dos procesos A1
A4
A8
A10
B1
B4
B5
B7
B10
B12
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN A LA CALIDADE E SEGURIDADE

- Fundamentos e conceptos previos sobre a calidade. A importancia da calidade na actualidade.
- Normalización, Certificación e Acreditación
- Calidade vs. Seguridade. A seguridade dos produtos industriais
A CALIDADE E A SUA XESTIÓN - Implantación/certificación de Sistemas de Xestión da Calidade.
-A familia de Normas ISO 9000
- A Xestión da Calidade Total (Total Quality Management)
- Auditoría dos Sistemas de Xestión
A CALIDADE E A SÚA MELLORA - Ferramentas para a mellora da calidade
- Análise dos custos asociados á calidade
- Técnicas de control de calidade aplicadas ao ámbito do deseño

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A10 B10 B12 C4 C5 C6 C7 41 82 123
Traballos tutelados A4 B1 B4 B7 C5 C8 0 23 23
Proba mixta A8 B5 1 0 1
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un docente en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do docente e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polo alumnado da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do alumnado e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor/a-titor/a.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
As preguntas de ensaio recollen preguntas abertas de desenvolvemento, mentres que as preguntas obxectivas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Proba mixta
Descrición
A atención personalizada consistirá na realización de tutorías, tanto individuais como en grupo, nas que se presentarán con maior detalle os traballos tutelados e se levará a cabo un seguimento dos mesmos. Con todo, as tutorías tamén se utilizarán para resolver e aclarar calquera tipo de dúbida relacionada ca materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 B1 B4 B7 C5 C8 Os traballos tutelados a realizar por parte do alumnado son os seguintes:
TRABALLO 1: "O MUNDO DAS MARCAS/SELOS DE CALIDADE"
Neste traballo expoñerase o marco conceptual e as características dunha serie de marcas/selos de calidade habituais na actualidade.
TRABALLO 2
O 2º traballo versará sobre distintos aspectos da materia nos que o alumnado debe afondar con maior detalle, a proposta dos docentes.
Ambos traballos realizaranse en grupos de 2-3-4-5 persoas, segundo o número total de alumnos/as matriculados/as. Na valoración dos traballos terase en conta tanto o contido destes, coma a forma de presentación en soporte papel/dixital e oral, así como, o debate xerado por parte do resto dos grupos receptores e oíntes.
25
Proba mixta A8 B5 Ademais, o alumnado ten que realizar o exame final ao rematar o cuadrimestre, no que se avaliarán os coñecementos adquiridos por este en relación aos conceptos tratados. O exame final estará formado por un conxunto de preguntas tipo test, que puntuará de 0 a 10. 75
 
Observacións avaliación

A nota do exame ponderará ao 75% da nota final e contará a partir do 3,5 puntos, os traballos e asistencias ponderarán o outro 25%.

O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial
e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ao inicio do curso a
súa situación aos docentes da materia, segundo establece a "Norma que
regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b
e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións
dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).

O alumnado nesta situación será evaluado na data aprobada na
Xunta de Escola mediante una proba obxectiva sobre os contidos do paso 3 da
Guía e un traballo a consensuar co profesorado da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica


O listado da bibliografía actualizada que se utilizará como apoio nesta materia facilitarase ao alumnado ao inicio de cada curso académico.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño/771G01033
Normativa e Lexislación/771G01035
Loxística Industrial/771G01045

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías