Datos Identificativos | 2021/22 | |||||||||||||
Asignatura | Fundamentos romanísticos da cultura xurídica occidental | Código | 612G01001 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
1º e 2º Ciclo | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Eventos científicos e/ou divulgativos | A4 | Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como a outras relacionadas coa mesma, suxerindo a realización de reseñas ou resumenes do tratado nas mesmas. | 1 |
Lecturas | A1 A5 A6 A10 | Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. | 1 |
Presentación oral | A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 | Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos ou individualmente, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. | 20 |
Traballos tutelados | A11 B9 B1 B2 C1 | Realización de esquemas e resumenes de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. | 8 |
Proba obxectiva | A3 B6 | Exame final escrito das diversas partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos estudantes dos contidos da materia. |
50 |
Sesión maxistral | A2 | Asistencia as leccións maxistrais impartidas polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. | 2 |
Solución de problemas | A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 | Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. | 18 |
Observacións avaliación | |||
Realización de traballos, exposicións presenciais e casos prácticos a determinar segundo a marcha do curso e examen final da materia A forma de evaluación establecida para os alumnos que oficialmente teñan recoñecida a dispensa de docencia consistirá ademais da entrega telemática dos traballos e casos práctios suxeridos, así como na exposición das partes indicadas da asignatura, na realización do examen final ordinario e, no seu caso, extraordinario da asigatura. Para a sua preparación deberán utilizar, seguindo o temario establecido nesta Guía, fundamentalmente a últimas edicións dos Manuais da asignatura dos profesores Fernández Barreiro e Paricio Serrano: Historia del Derecho romano y su recepción europea, Madrid, 2017, e Fundamentos de Derecho privado romano, Madrid, 2016, así como a demás bibliografía suxerida nesta Guía. Para resolver os posibles problemas que no desenrolo do estudo e comprensión da materia lles xurdisen, así como na exposición, arbitrarase, na medida do posibel, un sistema personalizado de atención a distancia mediante correo electrónico, os foros das diversas plataformas habilitadas ao efecto (Moodle, Teams) ou mediante tutorías presenciales en horas distintas das oficialmente fixadas. No caso dos alumnos que non teñan superada a materia e se atopen en convocatorias elevadas, se prevé a posibilidade de que, previo acordo co profesor responsable, e sempre en atención a disponibilidade académica docente e investigadora do mesmo, se arbitre para eles a realización de diversas probas liberatorias por partes da materia o longo do curso académico correspondente en datas distintas das sinaladas oficialmente. Para acollerse a dita posibilidad os citados alumnos deberán solicitar previamente a correspndente reunión co profesor. O inicio de cada curso académico informaráse (presencialmente e a través da plataforma Moodle) os alumnos matriculados na asignatura que sigan o sistema presesncial, así como tamén o alumnado con dispensa de asistencia, dos criterios a seguir relativos a organización e desenrolo do mesmo: precisión sobre forma e tipo dos exames a realizar; tipos, contido e criterios de valoración das exposicións suxeridas; traballos de partes da materia; outras activiades valorables; e planificación temporal aproximada das diversas partes da asignatura. A realización fraudulenta das probas ou actividades de evaluación previstas, tanto no caso dos alumnos/as, presenciais como non presenciais, implicará a calificación de suspenso na materia ("0"), na convocatoria correspondente, invalidando as calificacións obtidas anteriormente. |