Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Filosofía da Ciencia e a Tecnoloxía Código 710G01032
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
González Fernández, Wenceslao J.
Correo electrónico
wenceslao.gonzalez@udc.es
Profesorado
González Fernández, Wenceslao J.
Correo electrónico
wenceslao.gonzalez@udc.es
Web
Descrición xeral En primeiro lugar, o programa está dirixido a dominar os aspectos históricos e sistemáticos da Filosofía da Ciencia, atendendo tanto aos aspectos xerais como aos especiais; e, en segundo lugar, desenvólvese a Filosofía da Tecnoloxía, onde se consideran os planos temáticos internos (semántico, lóxico, epistemolóxico, etc.) e a relación do traballo tecnolóxico coa Ciencia e a Sociedade. Dentro da Filosofía da Ciencia, o programa céntrase inicialmente na perspectiva xeral. Afecta á semántica da ciencia, á lóxica da ciencia, á epistemoloxía, á metodoloxía da ciencia, á ontoloxía da ciencia, á axioloxía da investigación e á ética da ciencia. Despois afonda na perspectiva especial, en particular a correspondente ás Ciencias Sociais. Así, dentro deste amplo campo de estudo, o foco está nunha selección de temas, analizando tanto a dimensión interna como a perspectiva externa. Os contidos da Filosofía da Ciencia están orientados a formar aos estudantes nas bases para xulgar a validez das teorías científicas. Busca promover a clarificación da linguaxe, a estrutura, o tipo de coñecemento, o modo de avance das teorías científicas e a súa expresión na actividade científica. Ao abordar a Filosofía da Tecnoloxía, analízanse as súas relacións coa Ciencia e o seu propio status, para o que contemplan os enfoques centrados nas ideas de coñecemento, traballo e artefacto. Tamén se realiza unha análise filosófica da Tecnoloxía segundo plans temáticos internos (linguaxe, estrutura, coñecemento, proceso, actividade, ...), á vez que se destaca a relevancia do nexo coa Sociedade (factores contextuais sociais, culturais, económicos, etc.). Tamén aquí o programa céntrase nunha selección de temas, abarcando tanto a dimensión interna como a perspectiva externa.
Plan de continxencia No habría cambios en los contenidos, pero se entregaría más documentación vía Moodle. Metodoloxías • Metodoloxías docentes que se manteñen Las que estaban enunciadas en GADU. • Metodoloxías docentes que se modifican Uso activo de Moodle. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Indica as ferramentas empregadas (Moodle, Teams, etc.) e, para cada unha delas, indica a súa temporalidade (por exemplo a frecuencia semanal de realización) Ferramenta Temporalización Moodle Abierta todos los días Correo electrónico de la UDC Abierto todos los días Tutorías personalizadas vía telefónica En horario a propuesta del alumno o alumna Modificacións na avaliación Metodoloxía Peso na cualificación Descrición Prueba final primera ronda. Alcanzar al menos un cinco sobre diez. Examen con más tiempo para la realización de la prueba. Prueba final, segunda ronda. Para quienes no hayan alcanzado al menos un cinco en el examen anterior. De nuevo, examen con más tiempo para la realización de la prueba. Esquemas Se suma a la nota de la prueba, una vez superada Claridad, sistematicidad y rigor en la elaboración de abstracts. Observacións de avaliación: Se utilizará Moodle y, para los alumnos con problema de conectividad, habrá la alternativa del correo electrónico oficial. Modificacións da bibliografía ou webgrafía (Relaciona neste apartado o material bibliográfico ou as ligazóns web que mudaron con respecto á guía inicial) Los textos previstos en soporte papel se entregarían en formato digital vía Moodle.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías