Descripción general |
Os contidos da asignatura de Balonmán e a súa Didáctica, enmárcanse e baséanse nas competencias establecidas para o módulo de Fundamentos dos Deportes, no plano de estudos de Graduado en Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
E de maneira máis específica, os OBXETIVOS e contidos desta materia desenvólvense básicamente sobre o coñecimento dos procesos de enseñanza-aprendizaje e fundamentos didácticos das habilidades técnico-tácticas específicas simples, compostas e complexas do Balonmán, como conductas psicomotrices e sociomotrices, para promover a súa práctica na Educación Física e na iniciación deportiva. E promovendo nos alumnos a adquisición dun nivel de habilidade axeitado a execución das habilidades específicas do Balonmán. Estos obxetivos proxectanse dunha maneira concreta na descripción explícita dos resultados de aprendizaxe que se describen posteriormente.
Como iniciación deportiva adóitase entender o momento e período no que unha persoa comenza a aprender unha habilidade específica ou un deporte en concreto.??
A ensinanza do balonmán fundamentase pola riqueza sociomotriz desta modalidade deportiva, a promover na etapa de iniciación deportiva dos xóvenes; tal como habilidades e comportamentos de xogo, cheos de elementos de gran riqueza coordinativa, e tamén de interacción sociomotriz; ademáis, do arraigo histórico, vixente permanentemente nos planos de estudos de Educación Física e Deportes, xa desde a creación dos primeiros centros de formación de profesores de Educación Física.?
O Balonmán está arraigado na sociedade actual como un deporte que promove os valores socio-deportivos en todas as súas facetas, e que, surdiendo do “xogo”, evoluciona e institucionalizase en deporte (concepción actual), sin perder a finalidade de xogo en sí mismo, como elemento educativo e gratificante de por sí. Por tal motivo, é unha actividade necesaria nos principios e valores educativos e formativos da Educación Física, como parte da formación integral das persoas.??
Analizando as características do Balonmán tanto polo tipo de habilidades motrices que o definen (habilidades técnicas de execución), fundamentadas en correr, saltar, lanzar, como pola riqueza dos factores perceptivos que se vivencian na comunicación motriz do xogo (táctica), e polas cualidades físicas que desenvolve, fan que este deporte colectivo de cooperación-oposición estratégica, sexa unha actividade a programar no ámbito educativo, recreativo e competitivo.??
En relación coa didáctica desta asignatura; actualmente, fálase dunha didáctica dos deportes colectivos en canto os elementos comúns que os definen e relacionan; pero ademáis, cada materia debido a singularidade dos seus contidos, ten necesidade de planteamentos de enseñanza propios e diferenciados. Por eso, falamos dunha “Didáctica do Balonmán”, que, acorde cos descriptores do plano de estudos, se desenvolve seguindo un programa axustado os séus contidos específicos; plantexados dunha forma teórico-práctica; con unha metodoloxía de ensinanza para a iniciación global e específica do Balonmán, e desenvolvidos de maneira presencial.??
Conxugar isto coa idea de capacitar ao estudante do Grado en Ciencias do Deporte e da Educación Física da UDC, como docente, obriga a enfocar esta materia cara a utilización do ensino do Balonmán no medio escolar e tamén en escolas de inicición deportiva, polo que a metodoloxía de ensinanza desta materia intenta ser global, de maneira que se poida ofrecer unha perspectiva amplia das posibilidades do Balonmán como un contido útil na formación do alumno.
|