Teaching GuideTerm Faculty of Sport Sciences and Physical Education |
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte |
Subjects |
Metodoloxía do rendemento deportivo |
Contents |
Identifying Data | 2015/16 | |||||||||||||
Subject | Metodoloxía do rendemento deportivo | Code | 620G01024 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 2nd four-month period |
Third | Obligatoria | 6 | ||||||||||
|
Topic | Sub-topic |
TEMA 1. Metodoloxía do Rendemento Deportivo: Epistemoloxía, obxecto de estudo. Reconceptualización sistémica. Investigación-Acción | SUBTEMA 1. Epistemoloxía e obxecto de estudo. 1.1.Sentido restrinxido e amplo do adestramento. 1.2.Objeto de estudo SUBTEMA 2. Reconceptualización sistémica e Investigación 2.1. Reconceptualización Sistémica: Sistema de Adestramento, Sistema Deportista, Sistema Adestrador/Deportista 2.2. A Metodoloxía do Rendemento Deportivo como Investigación- Acción (I.A). |
TEMA 2. Principios do adestramento e da competición deportiva. | SUBTEMA 1. Principios biolóxicos do adestramento, e Principios metódico-didácticos do adestramento SUBTEMA 2. Lei Xeral de Adaptación e Principios Biolóxicos 2.1. Teoría do Estrés 2.1.Modelos de adaptación: carga, resposta, fatiga, recuperación completa ou incompleta. 2.3. Curvas/tipo de adaptación |
TEMA 3. Aplicación sistémica dos principios metódico-didácticos do adestramento e da competición | SUBTEMA 1. Clasificacións organicistas de Principios do Adestramento 1.1. Principios xerais e específicos 1.2. Principios básicos e complementarios 1.3. Principios biolóxicos e pedagóxicos SUBTEMA 2. Clasificacións organizacionistas de Principios do adestramento 2.1. Segundo causas, efectos, ou transcurso do tempo 2.2. Segundo os Sistemas obxectivos: Actividade de Competición (SAC); Deportista (SD); de Adestramento da Especialidade (SE); da relación adestrador/deportistas (SE/D); etc. |
TEMA 4. Comprender, saber identificar, deseñar e realizar a correcta e avanzada administración das unidades sistémicas e dos instrumentos multidisciplinares de planificación, programación, avaliación e control | SUBTEMA 1. Causas e condicións de cambios periódicos no proceso de adestramento. 1.1. O carácter obxectivo da periodización. 1.2. Periodización e condicións climáticas. 1.3. Periodización e calendario de competicións. 1.4. O concepto de forma deportiva: As fases da forma, e os períodos de adestramento. 1.5. Avaliación da forma. 1.6. A Mestría deportiva. SUBTEMA 2. Os principios xerais da estrutura do adestramento. 2.1. Unidade da formación especial e xeral do deportista. 2.2. Carácter continuo do proceso de adestramento 2.3. Dinámicas ondulatorias das cargas. SUBTEMA 3. Bases dos elementos de organización do adestramento. 3.1. Microestrutura: Os exercicios, os métodos, as sesións, as unidades diarias, e os microciclos 3.2. Mesoestructura: Mesociclos. Bloques. 3.3. Macroestrutura na tempada: Períodos (Estudo de Matveev) 3.4. Macroestrutura en vida do deportista. Etapas: de especialización inicial, de especialización profunda, de alto rendemento. |
TEMA 5- Gestionar e tomar decisións en proxectos complexos con equipos ou deportistas de niveis de especialización profunda e de alto rendemento | SUBTEMA 1. Deportes psicomotrices: Etapas de Especialización Profunda e Alto Rendemento. 1.1. Alternancia pendular (Arosejev) 1.2. Choques de Volume e Intensidade (Vorobjev) 1.3. Concentración en Bloques (Verchosanskij) SUBTEMA 2. Propostas de maior individualización do proceso de adestramento. 2.1. Ciclización individualizada (Bondarciuk) 2.2. Acumulación, Transformación, Realización (Issurin, Kaverin). SUBTEMA 3. Planificaicón en deportes sociomotrices, de curto e longo período de competición. 3.1. Avaliación previa e obxectivos (primeira aproximación e complexidade). 3.2. A forma do deportista e/ou do grupo; a forma dos opoñentes. 3.3. Categorias de Unidades Funcionales de Entrenamiento. Do exercicio á microestrutura, e da micro á macroestruturación 3.4. Aspectos sinérxicos sincrónicos (períodos;...) e diacrónicos: adaptacións por trasferencia positiva 3.5. Casos de Programación da CARGA: Verchosanskij; Bondarciuk; A.T.R; Microestrutura e Seirul-o. Vantaxes e limitacións do adestramento integral 3.6. Composición do Plan de Competición: Importancia das competicións e o seu frecuencia.Períodos de competición longos e curtos. |
|