Guía DocenteCurso Escola Técnica Superior de Arquitectura |
Grao en Estudos de Arquitectura |
Asignaturas |
Teoría da Arquitectura |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2015/16 | |||||||||||||
Asignatura | Teoría da Arquitectura | Código | 630G02025 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
ARQUITECTURA: PENSAMENTO, PROXECTO E OBRA | 1 A teoría da arquitectura fronte á súa dobre natureza, artística e técnica. As implicacións sociais da arquitectura: pensamento arquitectónico e política. Da teoría á práctica: O Pabellón Alemán de Mies van der Rohe e a Casa en Canoas de Oscar Niemayer. |
A TRADICIÓN CLÁSICA | 2 O legado clásico. Fundamentos e formulacións: A herencia inagotable. A arquitectura codificada: Vitruvio. A continua reinterpretación do legado clásico. Tradición clásica e teoría medieval. Proxectar e construir: Brunelleschi e Alberti. Transgresións formais e lóxica construtiva: Bernini e Borromini. Teoría escrita, teoría debuxada e teoría construida. Da teoría á práctica: A Casa do Fascio en Como de Terragni: proporcións, orde e composición. 3 Ilustración e Revolución. Os presupostos intelectuais da Ilustración. Arquitectura para unha nova sociedade: Boullée, Ledoux, Lequeu. Arquitectura e método compositivo. Da teoría á práctica: A casa da Música de Porto como “arquitectura parlante”/ O Museo de arte contemporánea en Kanazawa de SAANA e o concepto de “proporción” de Boullée. |
AS RAICES DECIMINÓNICAS DA MODERNIDADE | 4 As raíces modernas no século XIX. K. F. Schinkel: charnela entre dous mundos. As aportacións alemanas: Semper e Bötticher. As aportacións francesas: Labrouste, Viollet-le-Duc, Gaudet e Choisy. Da teoría á práctica: Edificio Ricola en Laufen de Herzog& de Meuron baixo a mirada de Semper. 5 A arte no mundo industrial. A máquina e o problema da forma. Ch. Baudelaire: o poeta lúcido. A búsqueda da expresión do propio tempo. Ruskin e o pensamento conservador. Arts&Crafts. J. Hoffmann Vs A. Loos. Material e construcción: Gaudí Da teoría á práctica: Castevecchio en Verona de Carlo Scarpa, transgresión e artesanía. |
NOVOS MATERIAIS E TÉCNICAS DE CONSTRUCCIÓN | 6 As Exposicións Universais: Crystal Palace e Tour Eiffel. A invención da arquitectura americana: a Escola de Chicago. 7 Perret e Garnier Da teoría á práctica: Torre Beekman en Nueva York de Ghery, as novas posibilidades técnicas e as súas consecuencias formais. |
CREACIÓN E VANGARDA | 8 DeutscherWerkbund. Bauhaus. Behrens 9 A arte no mundo industrial: o constructivismo soviético 10 Negación e exaltación da forma: Meyer e ABC; Mendelsohn. Da teoría á práctica: MAXXI en Roma de Zaha Hadid e ol concepto de extrañamento semántico. |
OS MAESTROS DA MODERNIDADE | 11 Wright: da Pradeira a Broadacrecity 12 Le Corbusier: racionalidade e forma 13 Mies van der Rohe: o paradigma moderno 14 Aalto: a resposta nórdica Da teoría á práctica: A herencia dos maestros: do MASP de Bo Bardi á Casa Floriac de Rem Koolhaas. |
MODERNIDADE, ENERXÍA E SOSTENIBILIDADE | 15 Modernidade e responsabilidade medioambiental: O legado de Fuller Da teoría á práctica: Alison e Peter Smithson, the Solar Pavillion. |
|