Desoete, A.
(2007) Evaluating and improving the mathematics teaching-learning process
throught metacognition. Journal of Research in Education Psychology, N 13, vol
5(3), pp. 705-730. Garofalo, Joe
& Lester, Frank K. (1985) Metacognition, Cognitive Monitoring, and
Mathematical Performance. Journal for Research in Mathematics Education,Vol.
16, No. 3 pp. 163-176. KRAMARSKI, BRACHA;
MEVARECH, ZEMIRA R. and MARSEL ARAMI (2002)
The effects of metacognitive instruction on solving mathematical authentic
tasks. Educational Studies in Mathematics
49: 225–250. MATURANO, CARLA INÉS, SOLIVERES, MARÍA AMALIA y MACÍAS,
ASCENSIÓN (2002) Estrategias cognitivas y metacognitivas en la comprensión de
un texto de ciencias. Enseñanza de las
Ciencias, 20 (3), 415-425 PIFARRÉ, MANOLI y SANUY, JAUME (2001) La enseñanza de
estrategias de resolución de problemas matemáticos en la ESO: un ejemplo
concreto. Enseñanza de las Ciencias, 19 (2), 297-308. Ribeiro, María Filomena1 y Neto, António José (2008) La
enseñanza de las ciencias y el desarrollo de destrezas de pensamiento: un
estudio metacognitivo con alumnos de 7º de primaria. Enseñanza de las
Ciencias, 26(2), 211–226. Rigo Lemini, Mirela1, Páez, David Alfonso y Gómez, Bernardo
(2010 ) Prácticas metacognitivas que el
profesor de nivel básico promueve en sus clases ordinarias de matemáticas. Un
marco interpretativo. Enseñanza de las Ciencias, 28(3), 405–416. Zemira
Mevarech & Shimon Fridkin (2006) The effects of IMPROVE on mathematical
knowledge, mathematical reasoning and meta-cognition. Metacognition
Learning 1: 85–97 |