Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Primaria |
![]() |
![]() |
![]() |
Datos Identificativos | 2015/16 | |||||||||||||
Asignatura | Teoría da educación | Código | 652G02001 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Bibliografía básica |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lexislación básica: - Declaración Universal dos Dereitos Humanos, 10 de decembro de 1948. - Convención das Nacións Unidas sobre os Dereitos da Infancia (1989). - Lei Orgánica 1/1990, de 3 de outubro, de Ordenación Xeral do Sistema Educativo. - Lei Orgánica 10/2002, do 23 de decembro, de Calidade da Educación. - Lei Orgánica 2/2006, de 3 de Ma¡o, de Educación. - Lei Orgánica 8/2013, de 10 de Decembro, para a Mellora da Calidade Educativa. |
|
Bibliografía complementaria | |
Adorno, Theodor W. (1998). Educación para la emancipación. Madrid: Morata. Aldecoa, J. (1991). Historia de una maestra. Madrid: Anagrama. Almeida, J. (1995). Sociología de la educación. Notas para un curso. Barcelona: Ariel. Alumnos de la Escuela de Barbiana (1982). Carta a una maestra .Barcelona: Hogar del Libro. Álvarez-Uría, Fernando e Varela, Julia (1991). Arqueología de la escuela. Madrid: La Piqueta. Álvarez-Uría, Fernández e Varela, Julia (2009). Sociología de las instituciones: bases sociales y culturales de la conducta. Madrid: Morata. Apple, M. W (1996). Política cultural y educación. Madrid: Dykinson. Aubert, Adriana (2004). Dialogar y transformar. Pedagogía crítica del siglo XXI . Barcelona: Graó. Ball, Stephen J. (comp.) (2001). Foucault y la educación . Madrid: Morata, 4ª ed. Barreiro, H. e Terrón, A. (2005). La institución escolar: una creación del estado moderno. Barcelona: Octaedro. Bauman, Zygmunt (2007). Los retos de la educación en la modernidad líquida. Barcelona: Gedisa. Benner, D. (1998). Pedagogía como ciencia. Teoría reflexiva de la acción y reforma de la praxis. Barcelona: Pomares-Corredor. Carreño, M.; Colmenar, C.; Egido, I. e Sanz, F. (2000). Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis. Casas, M. e Botella, J. (2003). La democracia y sus retos en elsiglo XXI. Elementos para la formación democrática de los jóvenes. Barcelona: Praxis. Castillejo, J. L.; Vazquez, G.; Colom, A. J. e Sarramona, J.(1993). Teoría de la educación. Barcelona: Taurus. Cela, J. e Palou, J. (1994). Con voz de maestro. Madrid: Celeste. Colom, A. J. (1997). Teorías e instituciones contemporáneas de laeducación. Barcelona: Ariel. Costa, A. (2009). A construción do coñecemento pedagóxico: antecedentes e desenvovementos no século XX. Santiago de Compostela: Universidade, Sevizo de Publicacións e Intercambio Científico. De la Garza,Mª Teresa (1995). Educación y democracia. Aplicación de la teoría de lacomunicación a la construcción del conocimiento en el aula . Madrid, Visor. De Puelles, M. (1991). Educación e ideología en la España Contemporánea (1767-1975). Barcelona: Editorial Labor. Delgado, B. (1998). Historia de la infancia. Barcelona: Ariel. Delval, J. (2000). Aprender en la vida y en la escuela . Madrid: Morata. Díez, C. (2002). El piso de abajo de la escuela: los afectos y lasemociones en el día a día de la escuela infantil. Barcelona: Graó. Escolano, A. (2002). La educación en la España contemporánea. Políticas educativas, escolarización y culturas pedagógicas. Madrid: Biblioteca Nueva. Fernández Soria, J. M. (1996). Educación y Estado en la España contemporánea. Madrid: Síntesis Ferrer i Guardia, F. (1976). La Escuela Moderna . Madrid: Júcar. Ferrero, J. J. (1994). Teoría de la educación: Lecciones y lecturas. Bilbao: Universidad de Deusto Freire, P. (1970). Pedagogía del oprimido. Madrid: S.XXI. Freire, P. (1997). A la sombra de este árbol. Barcelona: El Roure. García Aretio, L. (1998). La Educación. Teorías y conceptos. Perspectiva integradora . Madrid: Paraninfo. García, J. e García, A. (1996). Teoría de la educación. Salamanca: Universidad de Salamanca. Gimeno, J. (2005). La educación obligatoria: su sentido educativo y social. Madrid: Morata. Gómez Rodríguez De Castro, F. e outros (1998). Génesis de los sistemas educativos nacionales. Madrid: UNED. Guttman, Amy (2001). La educación democrática. Una teoría política de la educación. Barcelona: Paidós. Halliday, J. (1995). Educación, gerencialismo y mercado. Madrid: Morata. Hargreaves, A. (1996). Profesorado, cultura y posmodernidad. Madrid: Morata. Illich, I. (1974). La sociedad desescolarizada. Barcelona: SeixBarral. Llopis, R. (2005). La revolución en la escuela. Dos años en la Dirección General de Primera Enseñanza. Madrid: Biblioteca Nueva. McCourt, F. (2006). El profesor. Madrid: Maeva. Medina, R.; Rodríguez, T.; García, L. (1992). Teoría de la educación. Madrid: UNED. Moore, T. W. (1987). Introducción a la teoría de la educación. Madrid, Alianza. Negrín, O. e Vergara, J. (2005). Antología de textos de Teorías eInstituciones Contemporáneas de educación. Madrid, Ramón Areces. Neill, A.S. (1994). El nuevo Summerhill. México, FCE. Palacios, Jesús (1988). La cuestión escolar. Críticas y alternativas. Barcelona: Laia. Pennac, Daniel (2008). Mal de escuela. Barcellona: Mondadori. Popkewitz, Th. S (1994). Sociología política de las reformaseducativas. Madrid, Morata. Porto, A.S. (1986). La Institución Libre de Enseñanza en Galicia. Sada (A Coruña): Ediciós do Castro. Pozo, Mª M (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Biblioteca Nueva. Rousseau,J.J. (1984). Emilio o de la educación. México, Porrúa. 9º edic. Ruiz, A. (2002). La escuela pública. El papel del Estado en la educación. Madrid: Biblioteca Nueva. Savater, F. (1997). El valor de educar. Barcelona: Ariel. Santos Rego, M. A. (ed.) (2009). Políticas educativas y compromiso social. El progreso de la equidad y la calidad. Barcelona: Octaedro. SánchezArbós, M. (2005). Mi diario. Zaragoza: Diputación General de Aragón y Caja de Ahorros de la Inmaculada. Sánchez Arbós, M. (2007). Una escuela soñada. Textos. Madrid: Biblioteca Nueva. Sarramona, J. (2000). Teoría de la educación. Reflexión y normativa pedagógica. Barcelona: Ariel. Sarramona,J.; Colom, A.J.; Vázquez, G. (1998). Educación no formal. Barcelona: Ariel. Skinner, B.F. (1985). Walden Dos . Barcelona, Martínez Roca. Subirats, M.- Brullet, C. (1988). Rosa y azul. La transmisión delos géneros en la escuela mixta. Madrid, Instituto de la Mujer. Taibo, Carlos (dir) (2010). Decrecimientos. Sobre lo que hay que cambiar en la vida cotidiana. Madrid: Catarata. Torres, J. (2006). La desmotivación del profesorado. Madrid: Morata. Trilla, J. (1993). La educación fuera de la escuela. Barcelona: Ariel. Viñao, A. (2004). Escuela para todos. Educación y modernidad en la España del siglo XX. Madrid: Marcial Pons. VV.AA. (2003). La participación de los padres y madres en la escuela . Barcelona: Graó. |
|