Teaching GuideTerm Faculty of Sociology |
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados |
Subjects |
Cultura e Actividade Económica |
Sources of information |
|
|
Identifying Data | 2016/17 | |||||||||||||
Subject | Cultura e Actividade Económica | Code | 615518002 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Official Master's Degree | 1st four-month period |
First | Obligatoria | 3 | ||||||||||
|
Basic |
Alcaide, Juan Carlos (2015). Los 100 errores de la experiencia del cliente. Madrid, ESIC Alonso, L.E (2005). La era del consumo. Madrid, Siglo XXI Alonso Rivas, Javier (2000). Comportamiento del consumidor. Madrid, ESIC Älvarez Blanco, Roberto (2011). Neuromarketing. Seducir el cerebro con inteligencia para ganar en tiempos exigentes. Madrid, Prentice Hall Baudrillard, J. (2009). La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras. Barcelona, Siglo XXI Bauman, Z. (2007). Vida de consumo. Madrid, Fondo de Cultura Económica. Bauman, Z. (2005). Amor Líquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Buenos Aires-México-Madrid, Fondo de Cultura Ecomómica Berger, Peter (1995). Sociología: La dimensión social de la vida cotidiana. Bologna, Il Mulino Berger, Peter y Luckmann, Thomas (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires, Amorrortu Bocock, R. (1995). El consumo. Madrid, Talasa Borràs Català, V. (1998). El consumo, un análisis sociológico. Barcelona, Cedecs Editorial Bourdieu, P. (1998). La Distinción. Madrid, Taurus Featherstone, Mike (2000). Cultura de consumo y posmodernismo. Buenos Aires, Amorrortu García Ruiz, P. (2009). Repensar el consumo. Madrid, Ediciones Internacionales Universitarias Lipovetsky, G. (2007). La felicidad paradójica. Anagrama, Barcelona Manzano, Roberto et All (2011). Marketing sensorial. Comunicar con los sentidos en el punto de venta. Madrid, Prentice Hall Putnam, Robert (2003). El declive del capital social: Un estudio internacional sobre las sociedades y el sentido comunitario. Barcelona, Galaxia Gutemberg Ritzer, G. (2000). El encanto de un mundo desencantado: revolución en los medios de consumo. Barcelona, Ariel Ruiz de Maya, S. y Grande Esteban, I. (2013). Casos de comportamiento del consumidor. Madrid; ESIC Sassatelli, R. (2012). Consumo, cultura y sociedad.. Buenos Aires, Amorrortu Sastre, C. (2010). McMundo. Un viaje por la sociedad de consumo. Madrid, Los libros del lince Svensen, T. y Hasse, G. (2009). Handbook of social capital : the troika of sociology, political science and economics. Cheltenham, E. Elgar Veira Veira, José Luis (2013). Desigualdad y capital social en España. A Coruña, Netbiblo |
|
|
Complementary | |
|
|