Guía DocenteCurso
Escola Universitaria Politécnica
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
 Asignaturas
  Expresión Gráfica
   Contidos
Temas Subtemas
INSTRUMENTOS DE DEBUXO 1.- Instrumentos Tradicionais de debuxo.
2.- Medios de reprodución e arquivo.
3.- Instrumentos informáticos: periféricos de entrada -teclado, rato, comprimido dixitalizador, escáner, etc- periféricos de saída -monitores, impresoras, trazadores,etc. -
O DEBUXO COMO LINGUAXE NA INDUSTRIA 1.- O debuxo como linguaxe para a comunicación na Enxeñaría.
2.- Orixes e evolución histórica do debuxo.
3.- Obxectivos xerais do debuxo na Enxeñaría.
4.- Clasificación dos diferentes tipos de debuxos.
5.- O desenvolvemento industrial e a normalización.
6.- Necesidade e obxecto da normalización.
7.- As normas e a súa clasificación.
8.- Organismos oficiais de normalización.
NORMATIVA BÁSICA 1.- Formatos. Regras de xeración.
2.- Series de formatos.
3.- Marxes, recadro e marcas de centrado.
4.- Pregadura de planos para arquivadores A4.
5.- Reprodución e arquivado de planos.
6.- Escalas. Obxecto, definición e tipos.
7.- Escalas normalizadas.
8.- Escalímetros.
INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN
1. -Proxeccións e as súas clases.
2. -Fundamentos dos diferentes sistemas.
3. -Sistema diédrico.
4. -Sistema de planos acoutados.
5. -Sistemas axonométricos.
6. -Sistema cónico.
7. -Vantaxes e inconvenientes de cada sistema
NORMATIVA BÁSICA II 1.- Rotulación. Obxecto.
2.- Rotulación normalizada.
3.- Caixa de datos e lista de pezas.
4.- Liñas normalizadas.
5.- Tipos de liñas.
6.- Aplicacións dos distintos tipos de liñas.
FUNDAMENTOS. REPRESENTACIÓN DO PUNTO E A RECTA 1. -Xeneralidades.
2. -Representación do punto
3. -Posicións particulares.
4. -Terceira proxección
5. -Representación da recta.
6. -Puntos notables da recta. Visibilidade.
7. -Posicións particulares das rectas
REPRESENTACIÓN DO PLANO 1. -Representación do plano
2. -Posicións particulares.
3. -Formas de definir un plano.
4. -Rectas notables.
5. -Pertenza de punto e recta.
6. -Situación dunha figura plana
INTERSECCIÓNS 1. -Intersección recta plano.
2. -Intersección de dous planos. Caso xeral
3. -Casos particulares de intersección de planos.
4. -Aplicacións.
PARALELISMO E PERPENDICULARIDADE 1. -Rectas paralelas. Caso xeral
2. -Rectas paralelas. Casos particulares.
3. -Planos paralelos. Caso xeral
4. -Planos paralelos. Casos particulares.
5. -Recta paralela a un plano.
6. -Plano paralelo a unha recta.
7. -Perpendicularidade entre rectas. Teorema das tres perpendiculares.
8. -Recta perpendicular a un plano.
9. -Plano perpendicular a unha recta.
10. -Perpendicular común a dúas rectas que se cruzan.
11.- Aplicacións.
DISTANCIAS 1. -Distancia entre dous puntos.
2. -Distancia dun punto a un plano.
3. -Distancia dun punto a unha recta.
4. -Distancia entre rectas paralelas.
5. -Distancia entre planos paralelos.
6. -Distancia entre dúas rectas que se cruzan.
7. -Aplicacións
ABATEMENTOS, ÁNGULOS E FIGURAS PLANAS 1. -Concepto e obxecto dos abatementos.
2. -Abatemento dun punto dun plano sobre os planos de proxección.
3. -Abatemento dunha recta dun plano.
4. -Abatemento dunha figura plana. Relación de afinidade.
5. -Problema inverso do abatemento.
6. -Aplicacións prácticas, -polígonos, circunferencias, etc. -
7. -Ángulo entre dúas rectas.
8. -Ángulo recta-plano.
9. -Ángulo entre dous planos.
10. -Casos particulares: recta e P.proy., Plano e PÁX. Proy.
11. -Diedros que forma un plano cos de proxección.
12. -Plano dado polos seus ángulos cos planos de proxección.
XIROS 1.- Concepto e obxecto dos xiros.
2.- Xiro dun punto ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección.
3.- Xiro dunha recta ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección.
4.- Xiro dun plano ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección.
5.- Aplicacións dos xiros. -Desenvolvemento de superficies reguladas-.
CAMBIOS DE PLANO 1.- Concepto e obxecto dos cambios de plano.
2.- Novas proxeccións dun punto, tras o cambio dun plano de proy.
3.- Invariantes ao realizar un cambio de plano -horiz. Ou vert.-.
4.- Novas proxeccións dunha recta ao cambiar un plano de proy.
5.- Novas trazas do plano ao cambiar un plano de proy.
6.- Aplicacións dos cambios de planos. -Sección plana de superficies-.
REPRESENTACIÓN DE SUPERFICIES. POLIEDROS 1.- Superficies; definición, clasificación.
2.- Representación. Contorno aparente.
3.- Poliedros. Xeneralidades.
4.- Visibilidade, partes vistas e ocultas.
5.- Seccións planas.
6.- Intersección dunha recta cun poliedro.
SUPERFICIES RADIADAS 1.- Definición, xeración e representación.
2.- Planos tanxentes.
3.- Seccións planas. Homoloxías.
4.- Intersección con rectas.
SISTEMAS AXONOMÉTRICOS. PERSPECTIVA ISOMÉTRICA 1.- Fundamentos.
2.- Perspectiva normalizada.
3.- Representación da circunferencia.
4.- Perspectiva isométrica de corpos xeométricos e pezas industriais.
PERSPECTIVA CABELEIRA 1.- Introdución. Axonometría oblicua. Características da representación.
2.- Escalas e coeficientes.
3.- Representación do punto, recta e plano.
4.- Perspectiva cabeleira normalizada.
5.- Representación da circunferencia.
6.- Perspectiva caballera de corpos xeométricos e pezas industriais.
INTRODUCCIÓN AO CAD 1.- Introdución ao programa.
2.- O editor de debuxo.
3.- Procedementos de entrada de datos e ordes.
4.- Xestión dos debuxos.
5.- Aplicacións.
COMANDOS BÁSICOS DE DEBUXO DE ENTIDADES 1.- Debuxo de liñas.
2.- Debuxo de circunferencias.
3.- Debuxo de arcos.
4.- Comandos básicos de edición.
5.- Aplicacións.
AXUDAS AO DEBUXO 1.- Visualización de entidades.
2.- Sistemas de coordenadas.
3.- Modos de referencia a entidades.
4.- Aplicacións.
COMANDOS BÁSICOS DE MODIFICACIÓN DE ENTIDADES I 1.- Alonga e recorta.
2.- Trazado de entidades equidistantes.
3.- Arquivos de tipos de liña.
4.- Cambio de propiedades de entidades. Cor, capa, tipo de liña.
5.- Aplicacións
COMANDOS BÁSICOS DE MODIFICACIÓN II 1-Xira
2-Despraza
3-Copia
4- Matriz rectangular e polar
5- Estira
6- Parte
7- Simetría
8- Lonxitude
9- Empalme e chafrán
10- Divide e gradúa
ANOTACIÓN ASISTIDA POR ORDENADOR 1.- Terminoloxía.
2.- Axustes para anotación segundo normas UNE.
3.- Creación de estilos de anotación.
4.- Anotación lineal, aliñada, raios, círculos e ángulos.
5.- Anotación continua e a liña base.
6.- Modificación de cotas. Actualización de estilo.
7.- Aplicacións
CAPAS, BLOQUES Y ATRIBUTOS 1.- Creación e xestión de capas.
2.- Creación e xestión de bloques.
3.- Modificación dun bloque. Redefinición.
4.- Atributos, modos e ordes.
5.- Aplicacións.
REPRESENTACIÓN MEDIANTE O SISTEMA DE VISTAS 1.- Definicións.
2.- Elección da posición do obxecto.
3.- Elección das vistas e os planos de proxección.
4.- Vistas necesarias para representar unha peza.
5.- Representación por tres vistas.
6.- Representación por dúas vistas.
7.- Representación por unha vista.
8.- Lectura de vistas.
9.- Disposición e comparación de vistas normalizadas no sistema europeo e americano.
10.- Croquización
PRINCIPIOS GENERALES DE ANOTACIÓN 1.- Obxecto da anotación. Definición.
2.- Elementos empregados na anotación.
3.- Símbolos empregados para acoutar.
4.- Regras e principios de anotación.
5.- Anotación de círculos, ángulos, cordas e ángulos.
CORTES E SECCIÓNS 1.- Finalidade dos cortes. Definición.
2.- Mecánica de execución dun corte. Elección e indicación do plano.
3.- Representación do corte.
4.- Raiado da sección cortada.
5.- Clasificación de cortes, segundo planos de corte: Total, medio corte, parcial, múltiple, paralelo, angular ou quebrado.
6.- Representacións especiais: Roturas, penetracións e pezas simétricas.
7.- Aplicacións.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes