Guía DocenteCurso Escola Universitaria Politécnica |
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática |
Asignaturas |
Expresión Gráfica |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2016/17 | |||||||||||||
Asignatura | Expresión Gráfica | Código | 770G01005 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
INSTRUMENTOS DE DEBUXO | 1.- Instrumentos Tradicionais de debuxo. 2.- Medios de reprodución e arquivo. 3.- Instrumentos informáticos: periféricos de entrada -teclado, rato, comprimido dixitalizador, escáner, etc- periféricos de saída -monitores, impresoras, trazadores,etc. - |
O DEBUXO COMO LINGUAXE NA INDUSTRIA | 1.- O debuxo como linguaxe para a comunicación na Enxeñaría. 2.- Orixes e evolución histórica do debuxo. 3.- Obxectivos xerais do debuxo na Enxeñaría. 4.- Clasificación dos diferentes tipos de debuxos. 5.- O desenvolvemento industrial e a normalización. 6.- Necesidade e obxecto da normalización. 7.- As normas e a súa clasificación. 8.- Organismos oficiais de normalización. |
NORMATIVA BÁSICA | 1.- Formatos. Regras de xeración. 2.- Series de formatos. 3.- Marxes, recadro e marcas de centrado. 4.- Pregadura de planos para arquivadores A4. 5.- Reprodución e arquivado de planos. 6.- Escalas. Obxecto, definición e tipos. 7.- Escalas normalizadas. 8.- Escalímetros. |
INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN | 1. -Proxeccións e as súas clases. 2. -Fundamentos dos diferentes sistemas. 3. -Sistema diédrico. 4. -Sistema de planos acoutados. 5. -Sistemas axonométricos. 6. -Sistema cónico. 7. -Vantaxes e inconvenientes de cada sistema |
NORMATIVA BÁSICA II | 1.- Rotulación. Obxecto. 2.- Rotulación normalizada. 3.- Caixa de datos e lista de pezas. 4.- Liñas normalizadas. 5.- Tipos de liñas. 6.- Aplicacións dos distintos tipos de liñas. |
FUNDAMENTOS. REPRESENTACIÓN DO PUNTO E A RECTA | 1. -Xeneralidades. 2. -Representación do punto 3. -Posicións particulares. 4. -Terceira proxección 5. -Representación da recta. 6. -Puntos notables da recta. Visibilidade. 7. -Posicións particulares das rectas |
REPRESENTACIÓN DO PLANO | 1. -Representación do plano 2. -Posicións particulares. 3. -Formas de definir un plano. 4. -Rectas notables. 5. -Pertenza de punto e recta. 6. -Situación dunha figura plana |
INTERSECCIÓNS | 1. -Intersección recta plano. 2. -Intersección de dous planos. Caso xeral 3. -Casos particulares de intersección de planos. 4. -Aplicacións. |
PARALELISMO E PERPENDICULARIDADE | 1. -Rectas paralelas. Caso xeral 2. -Rectas paralelas. Casos particulares. 3. -Planos paralelos. Caso xeral 4. -Planos paralelos. Casos particulares. 5. -Recta paralela a un plano. 6. -Plano paralelo a unha recta. 7. -Perpendicularidade entre rectas. Teorema das tres perpendiculares. 8. -Recta perpendicular a un plano. 9. -Plano perpendicular a unha recta. 10. -Perpendicular común a dúas rectas que se cruzan. 11.- Aplicacións. |
DISTANCIAS | 1. -Distancia entre dous puntos. 2. -Distancia dun punto a un plano. 3. -Distancia dun punto a unha recta. 4. -Distancia entre rectas paralelas. 5. -Distancia entre planos paralelos. 6. -Distancia entre dúas rectas que se cruzan. 7. -Aplicacións |
ABATEMENTOS, ÁNGULOS E FIGURAS PLANAS | 1. -Concepto e obxecto dos abatementos. 2. -Abatemento dun punto dun plano sobre os planos de proxección. 3. -Abatemento dunha recta dun plano. 4. -Abatemento dunha figura plana. Relación de afinidade. 5. -Problema inverso do abatemento. 6. -Aplicacións prácticas, -polígonos, circunferencias, etc. - 7. -Ángulo entre dúas rectas. 8. -Ángulo recta-plano. 9. -Ángulo entre dous planos. 10. -Casos particulares: recta e P.proy., Plano e PÁX. Proy. 11. -Diedros que forma un plano cos de proxección. 12. -Plano dado polos seus ángulos cos planos de proxección. |
XIROS | 1.- Concepto e obxecto dos xiros. 2.- Xiro dun punto ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección. 3.- Xiro dunha recta ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección. 4.- Xiro dun plano ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección. 5.- Aplicacións dos xiros. -Desenvolvemento de superficies reguladas-. |
CAMBIOS DE PLANO | 1.- Concepto e obxecto dos cambios de plano. 2.- Novas proxeccións dun punto, tras o cambio dun plano de proy. 3.- Invariantes ao realizar un cambio de plano -horiz. Ou vert.-. 4.- Novas proxeccións dunha recta ao cambiar un plano de proy. 5.- Novas trazas do plano ao cambiar un plano de proy. 6.- Aplicacións dos cambios de planos. -Sección plana de superficies-. |
REPRESENTACIÓN DE SUPERFICIES. POLIEDROS | 1.- Superficies; definición, clasificación. 2.- Representación. Contorno aparente. 3.- Poliedros. Xeneralidades. 4.- Visibilidade, partes vistas e ocultas. 5.- Seccións planas. 6.- Intersección dunha recta cun poliedro. |
SUPERFICIES RADIADAS | 1.- Definición, xeración e representación. 2.- Planos tanxentes. 3.- Seccións planas. Homoloxías. 4.- Intersección con rectas. |
SISTEMAS AXONOMÉTRICOS. PERSPECTIVA ISOMÉTRICA | 1.- Fundamentos. 2.- Perspectiva normalizada. 3.- Representación da circunferencia. 4.- Perspectiva isométrica de corpos xeométricos e pezas industriais. |
PERSPECTIVA CABELEIRA | 1.- Introdución. Axonometría oblicua. Características da representación. 2.- Escalas e coeficientes. 3.- Representación do punto, recta e plano. 4.- Perspectiva cabeleira normalizada. 5.- Representación da circunferencia. 6.- Perspectiva caballera de corpos xeométricos e pezas industriais. |
INTRODUCCIÓN AO CAD | 1.- Introdución ao programa. 2.- O editor de debuxo. 3.- Procedementos de entrada de datos e ordes. 4.- Xestión dos debuxos. 5.- Aplicacións. |
COMANDOS BÁSICOS DE DEBUXO DE ENTIDADES | 1.- Debuxo de liñas. 2.- Debuxo de circunferencias. 3.- Debuxo de arcos. 4.- Comandos básicos de edición. 5.- Aplicacións. |
AXUDAS AO DEBUXO | 1.- Visualización de entidades. 2.- Sistemas de coordenadas. 3.- Modos de referencia a entidades. 4.- Aplicacións. |
COMANDOS BÁSICOS DE MODIFICACIÓN DE ENTIDADES I | 1.- Alonga e recorta. 2.- Trazado de entidades equidistantes. 3.- Arquivos de tipos de liña. 4.- Cambio de propiedades de entidades. Cor, capa, tipo de liña. 5.- Aplicacións |
COMANDOS BÁSICOS DE MODIFICACIÓN II | 1-Xira 2-Despraza 3-Copia 4- Matriz rectangular e polar 5- Estira 6- Parte 7- Simetría 8- Lonxitude 9- Empalme e chafrán 10- Divide e gradúa |
ANOTACIÓN ASISTIDA POR ORDENADOR | 1.- Terminoloxía. 2.- Axustes para anotación segundo normas UNE. 3.- Creación de estilos de anotación. 4.- Anotación lineal, aliñada, raios, círculos e ángulos. 5.- Anotación continua e a liña base. 6.- Modificación de cotas. Actualización de estilo. 7.- Aplicacións |
CAPAS, BLOQUES Y ATRIBUTOS | 1.- Creación e xestión de capas. 2.- Creación e xestión de bloques. 3.- Modificación dun bloque. Redefinición. 4.- Atributos, modos e ordes. 5.- Aplicacións. |
REPRESENTACIÓN MEDIANTE O SISTEMA DE VISTAS | 1.- Definicións. 2.- Elección da posición do obxecto. 3.- Elección das vistas e os planos de proxección. 4.- Vistas necesarias para representar unha peza. 5.- Representación por tres vistas. 6.- Representación por dúas vistas. 7.- Representación por unha vista. 8.- Lectura de vistas. 9.- Disposición e comparación de vistas normalizadas no sistema europeo e americano. 10.- Croquización |
PRINCIPIOS GENERALES DE ANOTACIÓN | 1.- Obxecto da anotación. Definición. 2.- Elementos empregados na anotación. 3.- Símbolos empregados para acoutar. 4.- Regras e principios de anotación. 5.- Anotación de círculos, ángulos, cordas e ángulos. |
CORTES E SECCIÓNS | 1.- Finalidade dos cortes. Definición. 2.- Mecánica de execución dun corte. Elección e indicación do plano. 3.- Representación do corte. 4.- Raiado da sección cortada. 5.- Clasificación de cortes, segundo planos de corte: Total, medio corte, parcial, múltiple, paralelo, angular ou quebrado. 6.- Representacións especiais: Roturas, penetracións e pezas simétricas. 7.- Aplicacións. |
|