Guia docenteCurso Facultad de Ciencias de la Educación |
Grao en Educación Infantil |
Asignaturas |
Intervención psicológica y prevención de las dificultades de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
|
|
Datos Identificativos | 2017/18 | |||||||||||||
Asignatura | Intervención psicológica y prevención de las dificultades de aprendizaje | Código | 652G01022 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Periodo | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grado | 1º cuatrimestre |
Tercero | Obligatoria | 6 | ||||||||||
|
Resultados de aprendizaje | Competencias / Resultados del título | ||
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. | A1 A2 A15 |
B1 B11 |
|
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. | A1 A2 A4 |
B9 |
C7 |
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. | A1 A2 A4 A9 A15 |
||
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención | A1 A2 A7 A8 A15 A17 |
||
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo | A1 A2 A10 A18 A22 |
B2 |
|
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. | A1 A2 A4 A15 A16 A18 |
||
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. | A2 A4 A15 A16 A17 A18 |
||
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. | A1 A2 A4 A21 |
B2 B5 B6 B11 B12 B16 B17 |
|
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil | A23 A61 A63 A65 A66 |
B9 B10 B11 |
|
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. | A1 A2 A4 A42 A43 A47 A50 A55 |
||
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación | A41 A50 A55 A63 |
B11 B25 |
|
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. | A15 A18 A22 A41 A43 A44 A46 A47 A50 A55 |
||
Coñecer e dominar técnicas de expresión oral e escrita | A43 A44 A46 A47 A50 A63 |
B5 B11 B12 B16 B19 |
|
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. | A44 A46 A47 A50 |
B5 B6 B16 B18 B19 B25 |
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. | A41 A42 A43 A44 A47 A50 A55 A63 |
B1 B4 B9 |
C6 |
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura | A41 A42 A43 A44 A46 A47 A50 A55 |
B1 B9 B19 B24 |
|
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. | A47 A50 A55 |
B25 |
|
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias | A7 A8 A9 A15 A17 A61 A63 A65 A66 |
||
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica | A61 A63 |
B7 B10 B11 B12 B15 B16 B22 B24 |
C7 C8 |
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. | A1 A2 A4 A61 A63 A65 A66 |
B6 B7 B10 B15 B16 |
|
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. | A66 |
B24 |
C4 C6 C8 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. | A20 |
B6 B10 B15 B17 B18 B22 B24 |
C4 C6 C7 C8 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor | B1 B2 B4 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B15 B17 B18 B22 |
||
Traballar de forma colaborativa. | B2 B5 B7 B18 B19 |
||
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional | B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B12 B16 B17 B18 |
C4 C7 |
|
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. | A66 |
B1 B2 B9 B11 B12 B15 B17 B22 |
C4 C6 C7 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. | A66 |
B1 B9 B10 B11 B12 B15 B17 B22 B24 |
C8 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas | A66 |
B2 B6 B10 B11 B16 B22 B24 |
C4 C6 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. | A23 A61 |
B9 B11 B12 B15 B25 |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. | B4 B15 B22 |
C6 C7 C8 |
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común | B2 B6 B15 B17 B22 B24 |
C4 C8 |
|